Gå til innhold

Mat til barn i dåp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg som har kaketråden også...

Vi skal ha tapas i dåpen, men de 6 ungene som kommer er ikke så glad i tapas. Vurderer derfor å lage eller kjøpe noe annet til dem, så alle før noe de liker. Hva syns dere om å bestille Peppes? Eventuelt har dere tips til noe annet lettvint og godt?

Anonymkode: a134c...548

Skrevet

Men man kan jo ha alt mulig til tapas, uten å måtte ty til peppes.

Anonymkode: 07f64...1b6

Skrevet

Pizzasnurrer?

Anonymkode: 7d2a7...bdb

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men man kan jo ha alt mulig til tapas, uten å måtte ty til peppes.

Jo da, men vi bestiller fra et firma som har en fast meny. Og den var ikke så barnevennlig ☺️

Skrevet

Pølser. Enkelt og de aller fleste barn liker det.

Anonymkode: 42343...ead

Skrevet

I vår familie pleier vi da å ordne til litt ekstra brød, smør, og noe vanlig pålegg (ost, egg, leverpostei etc) alt etter hva barna liker. Evt også steke noen karbonader/kyllingvinger om dette ikke er inkludert i koldtbordet/tapas-menyen. Lettvint, og maten ligner da litt på det vi voksne spiser. 

Anonymkode: 56b7b...e21

Skrevet

Eh. Unger kan vel spise tapas? Ikke rart de får et snevert repertoar, med sånn dilling. Alle unger i min utvidede familie og krets spiser for eksempel spekemat, diverse oster, oliven, sopp etc. Det må da være noe på den tapasmenyen som de liker? Og hvis ikke har de bare godt av å bli sultne nok til å vurdere om de skal smake likevel. 

Anonymkode: 41bf0...6fe

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I vår familie pleier vi da å ordne til litt ekstra brød, smør, og noe vanlig pålegg (ost, egg, leverpostei etc) alt etter hva barna liker. Evt også steke noen karbonader/kyllingvinger om dette ikke er inkludert i koldtbordet/tapas-menyen. Lettvint, og maten ligner da litt på det vi voksne spiser. 

Anonymkode: 56b7b...e21

Dette ville jeg gjort hi

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo da, men vi bestiller fra et firma som har en fast meny. Og den var ikke så barnevennlig ☺️

Hva har dere bestilt da?

Skrevet

Pannekaker? Kjøpe slike ferdige som kan varmes opp.. 

Anonymkode: 49dcc...4a7

Skrevet

Kjøttboller, pølsespyd, sossiser, fruktpinnsvin, pizzasnurrer, kokte egg, 

Anonymkode: e4c44...0d1

Skrevet

Tapas er genialt i selskap med barn. Alltid noe de liker og mye å velge i. 

Anonymkode: a3672...361

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er du sikker på at de faktisk ikke liker maten? Mange barn spiser faktisk mat som enkelt ikke ser på som "barnevennlig". 

Anonymkode: 58857...681

Skrevet

Jeg hadde lagd en liten tacobuffe. 

Anonymkode: 104f5...f30

Skrevet

Dropp pizza og taco i dåp. Lag noen barnevennlige tapasretter og la ungene forsyne seg. Du kan bli overrasket. Min 3 åring ville nok valgt mye av det samme som meg.

Anonymkode: 995e6...acf

Skrevet

Bare legg til noen småting som barn flest spiser, en pakke lumper, en baguette i biter og en pakke smør, noen karbonader, et fat mer salami/spekemat osv. 

Min erfaring er at det gjerne er voksne også som ikke er så glad i tapas som da forsyner seg av de barnevennlige tingene du har satt frem... 

Anonymkode: 27e5f...610

Skrevet

Sikker på at de ikke liker? Jeg husker en del sånne sammnkomster fra jeg var barn, hvor verten skulle være så veldig barnevennlig, og dermed fikk vi ett eller annet å spise som vi liksom likte såå mye bedre enn den "voksne" maten. Ikke få ganger jeg har hatt mer lyst på det som de voksne fikk, en "barnematen".

Når du har tapas, hvor du faktisk bare kan legge til flere retter på tapasbordet, mener jeg det et helt idiotisk å bestille noe helt annet til barna! Hvis du er redd for at de ikke vil ha noe av det du har bestilt, så legg til noen "barnevennlige" retter på tapasbordet. Men la det være opp til alle, både voksne og barn, hva de forsyner seg med!

Anonymkode: 5bbbf...c68

Skrevet

"Alle" barn liker vel kjøttboller, godt brød/focaccia, kylling, eggerøre o.l. Så suppler utvalget med noe av dette er mitt tips 🙂

Anonymkode: 8c306...d75

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Meg som har kaketråden også...

Vi skal ha tapas i dåpen, men de 6 ungene som kommer er ikke så glad i tapas. Vurderer derfor å lage eller kjøpe noe annet til dem, så alle før noe de liker. Hva syns dere om å bestille Peppes? Eventuelt har dere tips til noe annet lettvint og godt?

Hva med å koke en kjele med pølser ? Det gjorde vi. 😊 

Her liker ikke barna maten fra peppes. 

Vil tro de fleste barn liker pølser. 

Anonymkode: adb43...b06

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

"Alle" barn liker vel kjøttboller, godt brød/focaccia, kylling, eggerøre o.l. Så suppler utvalget med noe av dette er mitt tips 🙂

Anonymkode: 8c306...d75

Nei. Ikke alle bsrn gjør det. Kjøttbollene kan ha mye krydder. Ikke alle liker eggerøre. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å koke en kjele med pølser ? Det gjorde vi. 😊 

Her liker ikke barna maten fra peppes. 

Vil tro de fleste barn liker pølser. 

Hvorfor skal barn spise kjipe pølser?? 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal barn spise kjipe pølser?? 

Kjøp pølser som ikke er kjipe da, vel.

Skrevet

Pølser. 

Anonymkode: 9eec3...e14

Skrevet
9 minutter siden, DetYrer skrev:

Voksne får god mat. Barn må spise pølser. Forstår bare ikke tankegangen. 

Skrevet
10 minutter siden, DetYrer skrev:

Hvor spennede kan kokte pølser være da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...