Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #1 Skrevet 25. august 2019 I helgene kan det hende vi finner noe på med familien. Kan være vi dra på lekeland, en tur i skogen/på stranden med stormkjøkken, badeland ++++ Når vi gjør slike ting ønsker jeg ikke å bli forstyrret, så setter telefonen min i flymodus, ønsker jo fremdeles å kunne ta bilder. Min mor, og noen av venninnene mine irriterer seg over det, at jeg kan finne på å være utilgjengelig flere timer i strekk i helgen. Jeg mener jeg ikke er forpliktet til være tilgjengelig 24/7. Er det jeg som er sær? Anonymkode: b65db...849
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #2 Skrevet 25. august 2019 Jeg har telefonen i flymodus når jeg sover. Mindre stråling. Anonymkode: 1cd7f...41b
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #3 Skrevet 25. august 2019 Jeg personlig synes det høres litt sært ut, men du er jo i din fulle rett til å være litt sær. Med mindre du har en jobb eller annet som krever at du er tilgjengelig så er du ikke forpliktet til å være det nei. Anonymkode: 14098...7e6
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #4 Skrevet 25. august 2019 Jeg synes jo det er rart å sette telefonen på flymodus, det ville jeg ikke gjort selv. Men ikke forstyrr, altså lyd og vibrasjonsløst er helt ok av og til, da ser du jo hvem som har prøvd å ta kontakt etterpå. Anonymkode: 18894...a62
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #5 Skrevet 25. august 2019 Synes det var rart, forstår ikke hvordan du bruker telefonen når du har det behovet. Jeg har alltid telefonen på lydløs, kun vibrering på oppringning og SMS. Alle andre varslinger er avslått. Dermed har jeg ikke behov for å sette den i flymodus. Er ikke akkurat sånn at noen forsøker å få tak i meg mange ganger per dag. Det er jo bare å la være å svare? Og den største distraksjonen er vel egentlig at vi plukker opp telefonen for å knotre på den selv? Anonymkode: c2945...813
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #6 Skrevet 25. august 2019 Man må ikke være tilgjengelig 24/7. Det har blitt en folkesykdom.. Anonymkode: 220c3...562
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #7 Skrevet 25. august 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes jo det er rart å sette telefonen på flymodus, det ville jeg ikke gjort selv. Men ikke forstyrr, altså lyd og vibrasjonsløst er helt ok av og til, da ser du jo hvem som har prøvd å ta kontakt etterpå. Anonymkode: 18894...a62 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes det var rart, forstår ikke hvordan du bruker telefonen når du har det behovet. Jeg har alltid telefonen på lydløs, kun vibrering på oppringning og SMS. Alle andre varslinger er avslått. Dermed har jeg ikke behov for å sette den i flymodus. Er ikke akkurat sånn at noen forsøker å få tak i meg mange ganger per dag. Det er jo bare å la være å svare? Og den største distraksjonen er vel egentlig at vi plukker opp telefonen for å knotre på den selv? Anonymkode: c2945...813 Grunnen til at jeg setter den i flymodus er at en av venninnene mine og men mor bomdaderer meg med SMS og meldinger på MS derspm jeg ikke tar telefonen når de ringer, og blir sure dersom jeg ikke svarer. Flymodus = ikke tilgjengelig HI Anonymkode: b65db...849
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #8 Skrevet 25. august 2019 Pleier å sette min på lydløs og kan være utilgjengelig i mange timer. Det må folk bare forholde seg til. Så lenge du ikke har lyd kan de jo sende så mye du vil. Høres ut som du må oppdra akkurat disse menneskene og si noe om at når du har tid med familie eller er opptatt så er du ikke tilgjengelig og da er det heller ingen vits med mange samtaler/bilder/meldinger. Anonymkode: 70084...538
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #9 Skrevet 25. august 2019 Helt topp, stå på ditt👌🏻 Anonymkode: a51f1...279
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #10 Skrevet 25. august 2019 Ditt liv, ditt valg... Hadde selv aldri tenkt på deg som sær. Men kunne nok vært greit å vist hvordan man fikk tak i nær familie, i tilfelle noe skulle skje feks, hvis det er snakk om 20t. Skulle gjerne satt min i flymodus, men jeg kan ikke pga jobben hvor jeg må være tilgjengelig 24/7 - Men har den stadig på lydløs (og sjekker da tlf jevnlig),når jeg trenger pause og fokus på mitt liv. Men er det krise så vet de som må det nr til mannen min, som aldri skrur av lyden på sin. Så fortsett med ditt, tenker jeg. Du er ikke forpliktet til noe som helst. Tror bare folk får litt panikk over tapet av kontroll nå i dagens samfunn hvor man oftest er tilgjengelig hele tiden. Tror ikke det er sunt, så heier på slike som deg 😉💪 Anonymkode: c95df...50b
Tresøtesmå141517 Skrevet 25. august 2019 #11 Skrevet 25. august 2019 Flymodus om natta og lydløst når det passer seg.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #12 Skrevet 25. august 2019 Nå har vi flere dyke og gamle i familien, og jeg har barn på farta, så jeg ville aldri hatt den på flymodus. Setter den på lydløs, og jeg har nok selvdisiplin til å la tlf ligge uten å sjekke hele tiden. Anonymkode: d9695...593
Himmel og hav Skrevet 25. august 2019 #13 Skrevet 25. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Grunnen til at jeg setter den i flymodus er at en av venninnene mine og men mor bomdaderer meg med SMS og meldinger på MS derspm jeg ikke tar telefonen når de ringer, og blir sure dersom jeg ikke svarer. Flymodus = ikke tilgjengelig HI Anonymkode: b65db...849 Jeg skjønner jo at moren din ringer gang på gang når hun ikke får svar. Hun vet jo ikke om du ligger bevisstløs i ei grøft etter en sykkelvelt eller om du er i svømmehallen. Om du forteller henne om planene for dagen, så slipper du kanskje maset.
Elizabeth Skrevet 25. august 2019 #14 Skrevet 25. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: I helgene kan det hende vi finner noe på med familien. Kan være vi dra på lekeland, en tur i skogen/på stranden med stormkjøkken, badeland ++++ Når vi gjør slike ting ønsker jeg ikke å bli forstyrret, så setter telefonen min i flymodus, ønsker jo fremdeles å kunne ta bilder. Min mor, og noen av venninnene mine irriterer seg over det, at jeg kan finne på å være utilgjengelig flere timer i strekk i helgen. Jeg mener jeg ikke er forpliktet til være tilgjengelig 24/7. Er det jeg som er sær? Anonymkode: b65db...849 Syntes det er fint at du gjør det. Du vil ha kvalitetstid med familien din, å det bør du fortsette med. Andre kan ikke forvente at du skal snakke med dem når de ringer osv. Syntes på mange måter at det er fint det du gjør, det er mange andre som bør gjøre det samme av og til🙂
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #15 Skrevet 25. august 2019 5 minutter siden, Himmel og hav skrev: Jeg skjønner jo at moren din ringer gang på gang når hun ikke får svar. Hun vet jo ikke om du ligger bevisstløs i ei grøft etter en sykkelvelt eller om du er i svømmehallen. Om du forteller henne om planene for dagen, så slipper du kanskje maset. Er det så uvanlig å ikke svare hele tiden, altså? Er det forventet å være så tilgjengelig hele tiden at det er grunn til bekymring når man ikke får svar umiddelbart? Jeg har stadig ubesvarte anrop, uten at de som ringer meg klikker av den grunn. De sender da en eneste melding, som jeg svarer på når jeg ser den. Om det ikke har kommet melding regner jeg med at det ikke var noe spes grunn til at vedkommede ringte, og at det kan vente til vi møtes eller skulle ta kontakt av andre grunner. Anonymkode: 6bea8...3a9
Himmel og hav Skrevet 25. august 2019 #16 Skrevet 25. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Er det så uvanlig å ikke svare hele tiden, altså? Er det forventet å være så tilgjengelig hele tiden at det er grunn til bekymring når man ikke får svar umiddelbart? Jeg har stadig ubesvarte anrop, uten at de som ringer meg klikker av den grunn. De sender da en eneste melding, som jeg svarer på når jeg ser den. Om det ikke har kommet melding regner jeg med at det ikke var noe spes grunn til at vedkommede ringte, og at det kan vente til vi møtes eller skulle ta kontakt av andre grunner. Anonymkode: 6bea8...3a9 Nei, det er ikke uvanlig, men i og med at moren til HI går bananas i meldinger, så er hun kanskje av det urolige slaget. Om både morens uro og HI sin irritasjon kan "kureres" med et "Hei. Vi drar i svømmehallen og jeg er ikke tilgjengelig på telefonen igjen før i kveld", så er jo det en enkel løsning.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #17 Skrevet 25. august 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: I helgene kan det hende vi finner noe på med familien. Kan være vi dra på lekeland, en tur i skogen/på stranden med stormkjøkken, badeland ++++ Når vi gjør slike ting ønsker jeg ikke å bli forstyrret, så setter telefonen min i flymodus, ønsker jo fremdeles å kunne ta bilder. Min mor, og noen av venninnene mine irriterer seg over det, at jeg kan finne på å være utilgjengelig flere timer i strekk i helgen. Jeg mener jeg ikke er forpliktet til være tilgjengelig 24/7. Er det jeg som er sær? Anonymkode: b65db...849 Ja, det er veldig sært!! Du trenger jo ikke drive med den, men å være tilgjengelig om det skulle være krise synes jeg. Min mor er slik, tar aldri mobilen om hun ikke er hjemme, hva er vitsen med mobil da? Anonymkode: d1166...f2c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #18 Skrevet 25. august 2019 Ingen er pliktig å være tilgjengelig hele tiden. Jeg synes det er sunt å være utilgjengelig og flere burde fulgt ditt eksempel. Helgene her er så fulle av cuper, kamper, dugnader og logistikk at den luksusen har jeg ikke. Misunner deg den. Anonymkode: b2f58...126
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #19 Skrevet 25. august 2019 Mamma er en sånn mamma som blir hysterisk bekymret dersom vi ikke svarer, evt ringer opp eller sender sms like etterpå. Får hun ikke tak i meg, ringer hun brødrene mine og omvendt. Dette vet vi alle, vi ler og fleiper litt med det (mamma også), så vi gir alltid beskjed dersom vi blir utilgjengelige en lang stund. Bortsett fra når vi er på jobb da, da vet hun vi er opptatt. På den måten slipper vi «mas» og hun slipper bekymringen. Vinn-vinn 😊 Anonymkode: 3eada...8b9
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #20 Skrevet 25. august 2019 Jeg setter mobil i flymodus om natta og mye på lydløs på dagen. Jeg føler ingen forpliktelse å være tilgjenglig til enhver tid. Folk som kjenner meg vet at det kan gå noen timer før jeg svarer på en melding. Jeg bruker ikke facebook, snap eller annet som krever at man er permanent tilgjenglig. Mange som skriver "hva hvis det er krise"? Tenker tilbake 25 år da mobil ikke var allmannseie og likevel klarte folk helt fint å leve. Det er ytterst få kriser som krever øyeblikklig reaksjon, det er bare at man føler det er viktig. Anonymkode: e21e6...a45
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #21 Skrevet 26. august 2019 Jeg føler ingen forpliktelse til å være tilgjengelig på tlf 24/7. Jeg er vokst opp på en tid med bare fasttelefoner der vi naturlig nok ikke var tilgjengelig hele tiden. Folk er jo limt til tlf sine nå, er en uting. Anonymkode: 95bc7...4cf
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #22 Skrevet 26. august 2019 13 timer siden, Himmel og hav skrev: Jeg skjønner jo at moren din ringer gang på gang når hun ikke får svar. Hun vet jo ikke om du ligger bevisstløs i ei grøft etter en sykkelvelt eller om du er i svømmehallen. Om du forteller henne om planene for dagen, så slipper du kanskje maset. Hva gjorde de når man kun hadde fasttelefon? Det må jo kunne gå an å stole på at folk lever. Svigermor, for eksempel, hun ringer og ringer til hun får svar.. og da er det aldri noe hun MÅ snakke om der og da.. bare småprat. Og når jeg da har gått ut fra en cafe eller en kinosal fordi jeg tenker at det må være noe alvorlig galt.. da blir jeg littegranne irritert.. Anonymkode: 220c3...562
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #23 Skrevet 26. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva gjorde de når man kun hadde fasttelefon? Det må jo kunne gå an å stole på at folk lever. Svigermor, for eksempel, hun ringer og ringer til hun får svar.. og da er det aldri noe hun MÅ snakke om der og da.. bare småprat. Og når jeg da har gått ut fra en cafe eller en kinosal fordi jeg tenker at det må være noe alvorlig galt.. da blir jeg littegranne irritert.. Anonymkode: 220c3...562 Men nå lever vi jo må og ikke for 30 år siden...? 🙄 Anonymkode: d1166...f2c
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #24 Skrevet 26. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men nå lever vi jo må og ikke for 30 år siden...? 🙄 Anonymkode: d1166...f2c Det er ikke noe argument. Muligheten til å nå folk over alt er ikke en grunn til å alltid skulle måtte være tilgjengelig. Det er heller en grunn til å aktivt sette telefonen på flymodus for å slippe unna.. Telefonbruken i dag er skadelig.. jeg er en av dem som burde satt den på lydløst eller flymodus oftere.. Anonymkode: 220c3...562
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #25 Skrevet 26. august 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke noe argument. Muligheten til å nå folk over alt er ikke en grunn til å alltid skulle måtte være tilgjengelig. Det er heller en grunn til å aktivt sette telefonen på flymodus for å slippe unna.. Telefonbruken i dag er skadelig.. jeg er en av dem som burde satt den på lydløst eller flymodus oftere.. Anonymkode: 220c3...562 Lydløs og flymodus er helt ulike ting da. Lydløs bruker vel de fleste. Flymodus brukes kun på fly... Anonymkode: d1166...f2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå