Gå til innhold

Øy eller spisebord på kjøkkenet?

Anbefalte innlegg

Ikke plass til begge deler. Kjøkken blir 20 kvm. Stua er 45 kvm, så plass til stort spisebord der. Vil i tilfelle ha øy med sitteplass til fire så vi kan spise der når det bare er oss.

Hva ville du valgt og hvorfor?

Anonymkode: e0380...f64

Fortsetter under...

Vi har ikke øy, men benk ut fra veggen (dårlig forklart). Vi bruker den HELE tiden, til alt! Tror jeg kan telle på en hånd hvor ofte vi har brukt spisestua etter vi pussa opp kjøkkenet. Bruker den kun ved selskap eller besøk. Utover det inntas alle måltider på kjøkkenet

Anonymkode: f802d...e46

Tenker du øy med spiseplassen kun langs en side, slik at fire mennesker sitter på en rekke og spiser? I så tilfelle ville jeg ikke hatt det. 

Om du skal ha øy eller spisebord er uansett et spørsmål om benkeplass. Hvor mange meter benkeplass har du utenom øya? 

Og hvor stort spisebord har du plass til på kjøkkenet uten øy? Hvis du uansett må ha et stort spisebord i stua fordi du ikke har plass på kjøkkenet, ville jeg heller kun hatt et (langt) spisebord, og heller slått ned en vegg slik at det blir en del av kjøkkenet, og naturlig å bruke i hverdagen. 

Anonymkode: 7d71c...bef

Mener sånn øy som går ut fra veggen som en forlengelse av benkeplaten. Med to eller tre barkrakker på hver side.

I dag har vi innredning bare på to vegger og har spisebord med plass til 10. Men kan som sagt sette dette i stuen og heller lage U-kjøkken med øy.

hi

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mener sånn øy som går ut fra veggen som en forlengelse av benkeplaten. Med to eller tre barkrakker på hver side.

I dag har vi innredning bare på to vegger og har spisebord med plass til 10. Men kan som sagt sette dette i stuen og heller lage U-kjøkken med øy.

hi

Litt vanskelig å se for seg. Hva skal være på den andre siden av øya?

Jeg ville hatt kjøkkenbord. Det er mye hyggeligere åvspise på kjøkkenet og man sitter ikke godt på barkrakker. Det er greit for et par skiver i farta, men ikke for hyggelige lange måltider. Da må det bli irriterende å måtte bære mat og dekketøy ut og inn i stua flere ganger om dagen.

Anonymkode: 9b042...d5f

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

9 og 12. Skal ikke ha flere. Kan ikke slå ut veggen til stue da vi har gang mellom.

Hi

Hvis dere har gang mellom stue og kjøkken ville jeg ikke gått for spisebord i stua, da er det kronglete å bruke, og blir stående ubrukt.

Jeg ville hatt det store spisebordet med plass til ti på kjøkkenet, og droppet øy. 

Anonymkode: 7d71c...bef

Hverdagsmiddager på barkrakk? Nei takk. Jeg har gode barkrakker ved kjøkkenbenken, men jeg ville aldri hatt det som utgangspunkt for hverdagsmåltider. Ungene drar dessuten ofte med en kompis hjem, og det er verre å oppdrive en ekstra barkrakk enn en ekstra stol. Hos oss, hvertfall. Jeg ville absolutt prioritert kjøkkenbord!

Om du ikke har plass til begge deler synes jeg helt klart du må velge kjøkkenbord. 

En spisestue med en gang mellom vil bare bli brukt "til pent" og hverdagsmåltider er det definitivt flest av. 

Mamma har kjøkken med barkrakker og de blir mye brukt om man skal ha en kopp kaffe, en yoghurt e.l men det spises aldri middag der altså. 

Anonymkode: 60803...c0a

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...