Anonym bruker Skrevet 20. august 2019 #1 Del Skrevet 20. august 2019 I går kveld stoppa forumet helt opp og kunne ikke åpnes på ti-femten minutter. Siden har jeg fått denne meldingen i overskriften hver gang jeg går inn, enten det er fra laptop eller telefon. Skal det være sånn framover, og hva er det som sjekkes, egentlig? Anonymkode: 3115c...12e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144377685-checking-your-browser-before-accessing-klikkno/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. august 2019 #2 Del Skrevet 20. august 2019 Lurer på det samme! Anonymkode: ad325...473 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144377685-checking-your-browser-before-accessing-klikkno/#findComment-149084865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admin Skrevet 20. august 2019 #3 Del Skrevet 20. august 2019 Serveren fikk en stopp i går og dermed var alle egmont sine forum nede i en periode. Melding du nevner skal egentlig forsvinne så fort det er oppe å går, men ofte henger det igjen infokapsler i nettleseren. Enten kan du fjerne de selv, eller så vil de gå bort etterhvert. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144377685-checking-your-browser-before-accessing-klikkno/#findComment-149084976 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. august 2019 #4 Del Skrevet 20. august 2019 9 timer siden, Admin skrev: Serveren fikk en stopp i går og dermed var alle egmont sine forum nede i en periode. Melding du nevner skal egentlig forsvinne så fort det er oppe å går, men ofte henger det igjen infokapsler i nettleseren. Enten kan du fjerne de selv, eller så vil de gå bort etterhvert. Da er det i gang igjen med problemer. Det er seigere enn sirup og fullt av feilmeldinger Anonymkode: d36db...beb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144377685-checking-your-browser-before-accessing-klikkno/#findComment-149085377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. august 2019 #5 Del Skrevet 20. august 2019 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da er det i gang igjen med problemer. Det er seigere enn sirup og fullt av feilmeldinger Anonymkode: d36db...beb Samme her! Og jeg har slettet infokapslene her. Anonymkode: 8015d...238 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144377685-checking-your-browser-before-accessing-klikkno/#findComment-149085394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admin Skrevet 20. august 2019 #6 Del Skrevet 20. august 2019 Det er sagt ifra til teknisk. Er samme problem på alle egmonts fora. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144377685-checking-your-browser-before-accessing-klikkno/#findComment-149085404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. august 2019 #7 Del Skrevet 20. august 2019 Hvordan sletter man disse infokapslene, da? Greit å opplyse om det også... Får samme meldinger i kveld, men ikke hele tiden, bare innimellom. Anonymkode: 737e8...54c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144377685-checking-your-browser-before-accessing-klikkno/#findComment-149085406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admin Skrevet 20. august 2019 #8 Del Skrevet 20. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvordan sletter man disse infokapslene, da? Greit å opplyse om det også... Får samme meldinger i kveld, men ikke hele tiden, bare innimellom. Anonymkode: 737e8...54c Hvordan de slettes kommer ann på hvilken nettleser og hvilken plattform man er på. Enkleste er å søke selv f.eks; "slette infokapsler firefox på android" eller "slette imfokapsler chrome på iphone". Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144377685-checking-your-browser-before-accessing-klikkno/#findComment-149085479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forumassistent Skrevet 21. august 2019 #9 Del Skrevet 21. august 2019 Hei Beklager at dette har tatt sånn tid å komme til bunns i! Vi opplevde som flere av dere sier dette to kvelder på rad. Her er siste nytt fra vår tekniske team: Siden mandag kveld har vi hatt et distribuert og målrettet forsøk på å skape trafikk-kork på våre forum. Et såkalt tjenestenekt-angrep (Denial of Service). Vi har vært i nær dialog med leverandørene våre hver kveld på dette, og en rekke mottiltak er blitt innført. Et av de mest synlige har vært at man som besøkende til forumene tidvis på kveldstid har fått en mellomside (som vi har satt opp) i opptil 5 sekunder, som avsjekker legitimiteten til henvendelsen mot tjenesten - dette for å sikre at alle får tilgang til forum-tjenestene og sperrer ute angriperne. Situasjonen er ennå ikke avklart og kan endre seg, men vi iverksatte i går natt flere effektive tiltak som vil gjøre situasjonen så lite merkbar som mulig for brukerne. * Vi håper dette betyr at det har blitt satt igang nok tiltak og at det dermed vil fikse seg! Det er ikke noen fare for deres brukerkontoer, forøvrig, det er kun snakk om et angrep som ønsker å få siden til å krasje ved å lage masse falske anrop til siden. Forumansvarlig Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144377685-checking-your-browser-before-accessing-klikkno/#findComment-149085866 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. august 2019 #10 Del Skrevet 21. august 2019 7 minutter siden, Forumansvarlig skrev: ... Takk for åpen og utfyllende informasjon! Det er langt mindre irriterende når en vet hva som skjer og hvorfor det skjer, enn når det er helt stille og selskapet bak prøver å late som ingenting. Åpen informasjon er viktig. Takk! 👍 Anonymkode: 8015d...238 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144377685-checking-your-browser-before-accessing-klikkno/#findComment-149085877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå