Gå til innhold

Plommene blir ikke modne. Hvorfor det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et plommetre i hagen. I våres var det masse blomster, og det har kommer masse plommer. Men de blir ikke modne. De er små, grønne og steinharde.

Det var slik i fjor også, men da tenkte jeg at det kunne være varmen og lite nedbør.

Noen som vet hvorfor det blir slik?

Anonymkode: fc931...22a

Fortsetter under...

Skrevet

Her er det i alle fall foe tidlig for plommene. Gi det et par uker. 

Skrevet (endret)

Det er for tidleg, og nokon sortar kjem seinare enn andre. Opal er snart moden, medan Viktoria ikkje kjem før uti september hjå oss.

Om det er mykje plommer på treet lønnar det seg å tynne litt utpå sommaren. Då får ein større og søtare plommer. 

Endret av soleia
Skrevet

For lite varme?

Her jeg bor ble mange plommetrær skadet av kuldenetter midt i blomstringen i år. Noen trær får ikke plommer i det hele tatt, noen får veldig lite plommer. Trærne her har lite plommer og av de som er kommet er mange mindre enn vanlig. Noen fine innimellom. Her er noen få blitt modne, men det stoppet opp pga. lavere temperaturer. Og så er det litt tidlig fremdeles flere steder.

Husker fra da jeg var barn, da kom plommene etter at vi hadde startet skolen. Elsket å dra innom bestemor og plukke noen plommer etter skoletid :)

Anonymkode: e9b7f...ab1

Skrevet

Det er nesten bare Opal som er modne på denne tiden.

Anonymkode: e4043...c22

Skrevet

Nok et plommespørsmål: plommene hos oss sprekker når de ennå henger på treet. Hvorfor? Er MYE plommer.

Anonymkode: c437b...4f0

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...