Anonym bruker Skrevet 13. august 2019 #1 Skrevet 13. august 2019 Hvor mye hadde du i inntekt, hvor mye fikk du i lån og hvor mye skal du betale i måneden? Hadde du gjeld fra før? Anonymkode: f244d...a1a
Anonym bruker Skrevet 15. august 2019 #3 Skrevet 15. august 2019 Søsteren min har minstesats og boliglån. Hun fikk både i kommunen og banken så hun kunne velge, valgte da selvfølgelig kommunen (startlån) som hadde lavest rente. Hun kjøpte en bolig til ca 1,5 mill og hadde vel 200.000 i oppsparte midler, så hun lånte resten da. Anonymkode: f595b...994
Anonym bruker Skrevet 15. august 2019 #4 Skrevet 15. august 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Søsteren min har minstesats og boliglån. Hun fikk både i kommunen og banken så hun kunne velge, valgte da selvfølgelig kommunen (startlån) som hadde lavest rente. Hun kjøpte en bolig til ca 1,5 mill og hadde vel 200.000 i oppsparte midler, så hun lånte resten da. Anonymkode: f595b...994 Følgte det noen regler med startlånet hun fikk? Jeg ser noen si at man må bo i huset i 20 år, men jeg kan ikke finne noe om det. Men jeg trodde ikke man fikk startlån hvis man fikk lån i bank Anonymkode: f244d...a1a
Anonym bruker Skrevet 15. august 2019 #5 Skrevet 15. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Følgte det noen regler med startlånet hun fikk? Jeg ser noen si at man må bo i huset i 20 år, men jeg kan ikke finne noe om det. Men jeg trodde ikke man fikk startlån hvis man fikk lån i bank Anonymkode: f244d...a1a Hun søkte begge steder, og fikk ja begge steder. Hun er ung ufør, første gang hun flytter hjemmefra, så hun prøver å stable livet sitt på bena på egenhånd (vet både psykolog og fastlege skrev et skriv som fulgte med søknaden på startlån). Mulig det er derfor hun fikk det? Inntekten er jo stabil, og hun kjøpte en rimelig leilighet, men må prøve å klare seg selv og flytte hjemmefra selv om hun sliter psykisk. Har ikke hørt noe om at hun må bo i boligen i 20 år, men jeg har jo ikke lest papirene hun har skrevet under på da. Anonymkode: f595b...994
Anonym bruker Skrevet 15. august 2019 #6 Skrevet 15. august 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun søkte begge steder, og fikk ja begge steder. Hun er ung ufør, første gang hun flytter hjemmefra, så hun prøver å stable livet sitt på bena på egenhånd (vet både psykolog og fastlege skrev et skriv som fulgte med søknaden på startlån). Mulig det er derfor hun fikk det? Inntekten er jo stabil, og hun kjøpte en rimelig leilighet, men må prøve å klare seg selv og flytte hjemmefra selv om hun sliter psykisk. Har ikke hørt noe om at hun må bo i boligen i 20 år, men jeg har jo ikke lest papirene hun har skrevet under på da. Anonymkode: f595b...994 Takk for svar Anonymkode: f244d...a1a
Anonym bruker Skrevet 15. august 2019 #7 Skrevet 15. august 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Følgte det noen regler med startlånet hun fikk? Jeg ser noen si at man må bo i huset i 20 år, men jeg kan ikke finne noe om det. Men jeg trodde ikke man fikk startlån hvis man fikk lån i bank Anonymkode: f244d...a1a Vi fikk ikke noen betingelser om å bo i huset el.l, men vi måtte legge ved kopi av avslag fra vanlig bank. Men det er vel kommunen som behandler, så det er mulig det er lokale forskjeller. Vi er uføre begge to. Anonymkode: 5861d...288
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå