Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #1 Skrevet 12. august 2019 Vi skal selge huset innen 6-12 mnd ca. Men hva er det som ´må´ følge med salget? Er jo normalt at gardinstenger følger med, og taklamper? Blandt annet har vi bare lånt gardinstenger av min mor både på kjøkkenet og på soverommet. Må man da bare opplyse om at dette ikke følger med? Og vi skal handle inn litt nye taklamper også, som da skal passe vår nye stil av møbler. Men dette skal vi jo da ha med oss. Kan vi henge opp dette her vi bor nå, eller må vi bare la vær, ift salg/visning/bilder?? Og er det noe annet som må følge huset? Og hva slags lamper følger med, og ikke?! Anonymkode: 10360...de8
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #2 Skrevet 12. august 2019 Gardinstenger og fastmonterte lamper skal følge med. I tillegg skal oppvaskmaskin følge salget om den står der på bilder/visning. Dersom dere har lånt, ble dere kjøpe noen billige før dere selger. Lamper kan dere vel vente med til dere har flyttet? Anonymkode: 1a071...ee1
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #3 Skrevet 12. august 2019 De har lister for dette hos alle meglere, så bare søk de opp https://dnbeiendom.no/altombolig/kjop-og-salg/tips-til-kjopere/dette-folger-med-nar-du-kjoper-bolig https://www.eiendomsmegler1.no/bolig/kjoepe-bolig/hva-foelger-med-boligen-du-kjoeper/ Anonymkode: 71a75...670
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #4 Skrevet 12. august 2019 Når vi kjøpte hus fulgte ikke noe med, men dette visste vi når vi var på visning, da huset var tomt. Mulig det var gardinstenger på soverommet, men tenker at om det ikke hadde vært det, så er ikke dette noe jeg hadde lagt meg opp i. Er det ikke bare å opplyse om på visning eller ved overtagelse at gardinstenger kan dere kjøpe billigste sort inn hvis de ønsker det, men at det kanskje er best at de gjør det selv hvis de vil ha noe annet enn de billigste. Jeg visste ikke at oppvaskmaskin skulle følge boligen, når jeg solgte leiligheta mi tok jeg med meg oppvaskmaskin, selv om den stod der på visning. Kan forstå at det er litt annerledes dersom det er integrerte hvitevarer. Trodde også bare det var fastmonterte taklamper som skulle følge, ikke slike som du bare hekter av. Men sikkert lurt å vente til dere flytter med å henge opp nye lamper. Anonymkode: 2f1b9...cda
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #5 Skrevet 12. august 2019 Man kan vel spesifisere om det er noe man ønsker å ta med seg ved flytting. Bare pass på st det er med i salgsoppgaven. Anonymkode: 7c29d...7d0
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #6 Skrevet 12. august 2019 Det er ikke å anbefale å skrive en masse ting i salgsoppgaven som ikke følger huset. Dere fremstår bare som vanskelige. Skal moren din ha tilbake gardinstengene sine? Hva skal hun bruke dem til? Hun har sannsynligvis andre? Hvis hun vil ha dem tilbake så kjøper dere enkle og billige gardinstenger og henger opp. Det samme gjelder lys. Dere bor vel ikke i mørket nå? Montér så mange lyskilder at huset fremstår som innbydende for salg. Kjøp billig og enkelt, som kan passe de fleste stiler, og som ny eier kan bytte om ønskelig. Enten med en gang eller etter noen år. Sats på å tjene på å selge en attraktiv bolig, ikke en «rensket» bolig hvor alt skal bort. Når dere kjøper nytt får dere jo også gardinstenger, lamper, hvitevarer, garderober+++ med på kjøpet, og så bytter dere sakte men sikkert ut med ting dere selv ønsker, etter hvert som dere vil, eller det trengs. Anonymkode: 12904...ce4
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #7 Skrevet 12. august 2019 Men gardinstenger følger da ikke med om det ikke er innebygde gardinbrett e.l. Vanlige gardinstenger tar man med seg. Anonymkode: 71a75...670
Anonym bruker Skrevet 12. august 2019 #8 Skrevet 12. august 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men gardinstenger følger da ikke med om det ikke er innebygde gardinbrett e.l. Vanlige gardinstenger tar man med seg. Anonymkode: 71a75...670 Nei, det er faktisk ikke lov dersom det ikke er oppgitt i salgsoppgaven. Anonymkode: 32c1c...b48
Anonym bruker Skrevet 13. august 2019 #9 Skrevet 13. august 2019 Takk for alle svar! Jo - vi har faktisk veldig få lyskilder.. Det var ikke så mange lamper da vi flyttet inn heller, og vi har kjøpt noen! Så vi trenger nye for at det ikke skal være bekmørkt nå i høst/vinter... :/ Men da får vi vel bare kjøpe noe billig og enkelt før vi flytter videre. Ift gardinstengene så er de ganske så fine. Får ikke kjøpt de lenger, pluss at mamma har lakkert/malt og styra med de selv. Så de er veldig kule Vi tenkte vel enten å ta de med oss videre, eller om hun vil bytte ut de hun bruker nå. (Ja, vi liker å bytte stiler, frem og tilbake. Tjo og hei.) Men igjen, da får vi kjøpe noen enkle som vi kan henge opp før bilder/visning/salg.. Så lamper man hekter opp, kan vi ta med oss? Ref lysekroner osv. Greit å vite Anonymkode: 10360...de8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå