Gå til innhold

Jenter på ca. 10 år som har langt, tykt hår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva klarer de selv?

Klarer hun å børste håret skikkelig selv, altså få ut alle floker?

Klarer hun å vaske det godt nok selv?

Klarer hun å lage frisyrer selv, som hestehale eller flette?

Min blir snart 10 år. Hun klarer å vaske og børste det selv, men ikke grundig nok til at jeg kan overlate der 100 % til henne. Dvs. at jeg innimellom vasker det for henne og må hjelpe med å børste om det er mye floker. Hun klarer også å lage en enkel hestehale, men ikke en fin og høy en slik hun gjerne vil ha, og klarer ikke å flette seg selv. Vanlig?

Anonymkode: 55322...d7f

Skrevet

Så fint at du hjelper henne med håret. Jeg begynte vel å fikse det aller meste selv mot slutten av barneskolen. Høres ut som du har en flink og selvstendig jente.

Mamma fletter fortsatt håret mitt når jeg er hjemme på besøk. Elsker det. Hyggelig stund, også blir det så fint 😊

Skrevet

Hun vasker selv, er veldig nøye. Grer også selv. Setter både høy og lav hestehale. Ikke så gla i å flette seg selv, fletter mer enn gjerne andre sitt hår 👍🏻 min datter er 11 og din datter høres helt normal ut 👍🏻

Anonymkode: cc686...a37

Skrevet
Akkurat nå, MammantilNurket skrev:

Så fint at du hjelper henne med håret. Jeg begynte vel å fikse det aller meste selv mot slutten av barneskolen. Høres ut som du har en flink og selvstendig jente.

Mamma fletter fortsatt håret mitt når jeg er hjemme på besøk. Elsker det. Hyggelig stund, også blir det så fint 😊

Ja, jeg hjelper henne med glede, det er koselig å børste og flette henne, men jeg vil jo samtidig at hun skal klare det selv. Jeg er bare usikker på når det er forventet. Nå er det pappaen som er her om morgningene, og han setter mindre pris på å dille med hår 😂

HI

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hun vasker selv, er veldig nøye. Grer også selv. Setter både høy og lav hestehale. Ikke så gla i å flette seg selv, fletter mer enn gjerne andre sitt hår 👍🏻 min datter er 11 og din datter høres helt normal ut 👍🏻

Anonymkode: cc686...a37

Takk! Så flink din er 😊 Vi øver fortsatt mye her, men jeg synes allerede hun er flinkere nå enn før sommeren.

HI

Skrevet

Min datter har hår til midt på ryggen, ikke veldig tykt da, men masse krøller som lett floker seg. Hun dusjer og vasker håret selv, har i olje etterpå og grer det selv. Hun liker best hårbøyler/bånd eller spenner. Eneste vi må hjelpe med er fletting. Hun er 4 år snart. Så for meg høres det rart ut at noen på 10 trenger hjelp🤷‍♀️

Anonymkode: bb521...f4e

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min datter har hår til midt på ryggen, ikke veldig tykt da, men masse krøller som lett floker seg. Hun dusjer og vasker håret selv, har i olje etterpå og grer det selv. Hun liker best hårbøyler/bånd eller spenner. Eneste vi må hjelpe med er fletting. Hun er 4 år snart. Så for meg høres det rart ut at noen på 10 trenger hjelp🤷‍♀️

Tiåringer får skittent hår på en annen måte enn fireåringer. Det kan bli fett og lukte hodebunn. 

Anonymkode: cbd8b...341

Skrevet

Begge gjorde vel dette før skolestart, det var vist super teit at jeg som ikke er hårsår skulle gre de. De har klart å vaske, gre og ordne det selv. Jeg er helt ubrukelig på å ordne hår, noe de skjønte tidlig. Eneste jeg får lov til er å lage flette som sitter skikkelig, så da får de valget mellom korps eller fotballflette ( korpsflette er det to fletter og fotball en) 

jeg er nok veldig mann når det kommer til hår. Hater det og har kort hår selv. Ikke har jeg helt tolmodigheten heller. 

Anonymkode: 9547f...273

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min har veldig tykt hår helt til korsryggen som er begynt å bli fett i hodebunnen om det ikke vaskes skikkelig. Det floker seg også fort i nakken, og disse er vanskelig å gre ut selv for meg. Antagelig har din 4-åring et mer lettstelt hår, og det er supert at hun klarer så mye selv, men min trenger hjelp innimellom fortsatt selv om hun snart er 10 år.

HI

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min har veldig tykt hår helt til korsryggen som er begynt å bli fett i hodebunnen om det ikke vaskes skikkelig. Det floker seg også fort i nakken, og disse er vanskelig å gre ut selv for meg. Antagelig har din 4-åring et mer lettstelt hår, og det er supert at hun klarer så mye selv, men min trenger hjelp innimellom fortsatt selv om hun snart er 10 år.

HI

Så langt hår blir det ikke her😂 Ikke er det veldig pent og det blir jo bare i veien. Ja, vi er mer på masse sand i hodebunn og ketchup i tuppene stadiet😜 Men hun har superflokete hår pga krøllene. Hun fikser alt det greit, ser ikke helt at det blir så mye vanskeligere om 6 år... Bruker jenta di skikkelige produkter i håret da så det blir lettere å gre? Kanskje på tide med en klipp? Hvis hun ikke greier stelle seg selv når hun har 10 år bør dere vel vurdere om hun burde hatt litt kortere hår som hun greier håndtere selv?

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så langt hår blir det ikke her😂 Ikke er det veldig pent og det blir jo bare i veien. Ja, vi er mer på masse sand i hodebunn og ketchup i tuppene stadiet😜 Men hun har superflokete hår pga krøllene. Hun fikser alt det greit, ser ikke helt at det blir så mye vanskeligere om 6 år... Bruker jenta di skikkelige produkter i håret da så det blir lettere å gre? Kanskje på tide med en klipp? Hvis hun ikke greier stelle seg selv når hun har 10 år bør dere vel vurdere om hun burde hatt litt kortere hår som hun greier håndtere selv?

HIS barn høres helt normal ut altså. Det er heller unormalt å være i stand til å stelle eget hår som fireåring, uansett lengde og tykkelse.

Min ni-åring har hår til midjen, alltid vært tykt (hadde aldri tynt barnehår).

Det siste halve året har hun tatt ansvar for all greing selv og trenger svært sjeldent hjelp med det, så sant hun kan gjøre det i sitt tempo.

Hun vasker også håret selv. Jeg vil ikke si at hun klarer det perfekt, hendene er for små og motorikken ikke god nok. Men foreløpig blir det ikke fett, og det blir reint nok. 

Anonymkode: 6cc48...9b5

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

HIS barn høres helt normal ut altså. Det er heller unormalt å være i stand til å stelle eget hår som fireåring, uansett lengde og tykkelse.

Det siste halve året har hun tatt ansvar for all greing selv og trenger svært sjeldent hjelp med det, så sant hun kan gjøre det i sitt tempo.

Hun vasker også håret selv. Jeg vil ikke si at hun klarer det perfekt, hendene er for små og motorikken ikke god nok. Men foreløpig blir det ikke fett, og det blir reint nok. 

Jo, så klarer hun å lage hestehale, også oppe, men blir finere hvis jeg gjør det😉

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres ganske likt ut. Er bare siste par månedene det har begynt å bli fett, og det var da jeg begynte å hjelpe litt til igjen innimellom (en gang annenhver uke omtrent). Hun klarer jo å vaske selv, men sliter litt med å få shampoen godt massert inn i hodebunnen. Så nesten, men ikke helt. På samme måte klarer hun å børste det selv de fleste dager, men om hun har gått med løst hår i regnvær og vind og i tillegg svettet, så blir det store floker på undersiden av håret som hun sliter med å få ut selv.

HI

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi stusser med jevne mellomrom. Hun elsker håret sitt, og det er veldig fint. Vi har flere ganger opplevd at vilt fremmed kommenterer det, faktisk. Hun har en nydelig farge på det og det skinner veldig. Og det er helt i orden for meg å hjelpe litt til innimellom for at hun skal kunne beholde lengden, jeg bare lurte litt på hva andre på hennes alder og med tykt hår klarer selv. Din er nok litt uvanlig flink her, jeg vet ikke om noen 4-åringer med langt hår som fikser alt selv. 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...