Gå til innhold

Tatoverte øyenbryn og løsvipper - tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart i gang med en (for meg) ny type cellegift, og har fått beskjed om at nå forsvinner håret. 😱

Vurderer derfor å få tatovert øyenbryn og satt på løsvipper. Jeg finnes egentlig ikke jålete og har null erfaring med noe av dette. 

Tips til bra sted man kan få tatovert øyenbryn i Oslo/Lillestrøm-området? Og hva med løsvipper? Er det sånn man setter på selv? Eller går man til en salong? Og hvor lenge sitter de på? Jeg har prøvd å google litt, men synes ikke jeg har funnet skikkelig svar på det jeg lurer på...

Anonymkode: e4291...fd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har full forståelse for ditt ønske. Likevel vil jeg gi deg noen råd. For å tattoere øyebryn er det ofte lang kø. På steder med kort ventetid får du ofte ett resultat som du neppe blir fornøyd med. Derfor vil jeg råde deg til å heller bruke litt tid på å velge rett sted, vente også få bryn du elsker. Samtidig, øyebrynene kommer jo tilbake en stund etter endt kur. Hvordan vil ekte og tattoerte bryn harmonere? 

Løsvipper settes på dine øyevipper. Når øyevippene dine forsvinner av cellegiften vil også løsvippene  forsvinne.

kanskje det finnes en side på Facebook du kan få tips og råd fra andre i en lignende situasjon?

Ønsker deg lykke til med behandling. Stor klem.

Anonymkode: f5908...4e8

Skrevet

Takk for svar! Og jeg som trodde jeg hadde en genial tanke... Så uviende kan man altså være! 🤣

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Og jeg som trodde jeg hadde en genial tanke... Så uviende kan man altså være! 🤣

Som en erstatning for vipper kan du tatovere eyeliner på øyelokket, så blir øyet med ett litt mer markert :) 

Anonymkode: 04383...432

Skrevet

Hei😊 Jeg har også gått på cellegift og ville tatovere øyenbryn, men det kunne jeg visst ikke fikk jeg beskjed om. Du burde spørre på sykehuset om det går greit😊

Skrevet

Kanskje du bare kan tegne brynene hver dag, siden dine egne bryn ikke kommer til å være borte for alltid. Har sett reklame for en penn med flere "tagger" som får det til å se veldig naturlig ut.

Anonymkode: 59b6b...fdb

Skrevet

Du får microbladet brynene dine før behandling starter. Da får du dine naturlige bryn som utgangspunkt både mtp farge og form. Men spørs jo hvor lenge det er til behandling, for tror ikke det er noe du kan gjøre ETTER den er startet,- selv om ikke brynene vil forsvinne med det første. Og man bør kjøre "to runder" så vidt jeg har forstått det,- ca 6 uker mellom? Eyeliner bør man passe på blir lagt "inni" vippekanten for å få best effekt.

Anonymkode: b9305...896

Skrevet

Sol's PMU i Vika.  Tidligere Majorstuen.  

Skrevet

Skjønner tankegangen din. Hva med å tilføre noe annet som tar fokus? Leppestift med mye farge? Hatt eller fargesprakende hodetørkle? Eller klær generelt som «synes»? Da ser man liksom det «først».

Lykke til og god bedring😊

Anonymkode: a2202...95b

Skrevet

Takk alle sammen! Jeg har skjønt at det verken blir vipper eller bryn på meg... Jeg har NULL peiling på makeup, så å tegne på bryn/bruke eyeliner tror jeg ikke kommer til å skje. Men jeg har fra før ganske lyse og beskjedne vipper og bryn, så forskjellen blir sikkert ikke så stor... Får satse på en fargerik lue! 🙂

Skrevet

Kan man feks bruke løsvipper som limes på hver dag? Har aldri prøvd selv, men ser de finnes i butikk. Husker min mor hadde falske løsvipper i badeskapet når jeg var barn, men kan ikke huske hun brukte de.

Anonymkode: c22a4...891

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk alle sammen! Jeg har skjønt at det verken blir vipper eller bryn på meg... Jeg har NULL peiling på makeup, så å tegne på bryn/bruke eyeliner tror jeg ikke kommer til å skje. Men jeg har fra før ganske lyse og beskjedne vipper og bryn, så forskjellen blir sikkert ikke så stor... Får satse på en fargerik lue! 🙂

Få noen til å lære deg det hvis du vil sminke bryn. Det er ikke så mye øvelse som skal til før du får det til. 

Anonymkode: 647fe...466

Skrevet

Kan du få laget 3D øyebryn? Det ser mer naturlig ut😊 

Ellers prøv å Google klinikkene, da kan du se anmeldelser og se antall stjerner osv. 

Anonymkode: 40f87...74a

Skrevet

Jeg tror at jeg hadde fått noen som var dyktige med sminke til å vise meg hvordan man kan tegne på bryn og bruke eyeliner for å få litt substans rundt øynene. 

Håret blir jo ikke borte for alltid. 

Lykke til med behandlingen 🥰

Anonymkode: 7daa8...110

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...