Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #1 Skrevet 3. august 2019 Har en måkeunge utenfor huset som har viklet begge bena inn i noe garn liknedne. Den går rundt å halter, å klarer ikke strekke på bena. Har prøvd i flere dager å lokket og prøvd gå bort til den, men da flyr den bare bort😕 Synes veldig synd i denne karen, og tenker det er viktig å hjelpe den før den blir større, og det blir stramt.. Har dere noen tips hvordan jeg kan fange den? Anonymkode: 074c0...bac
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #2 Skrevet 3. august 2019 Ringe viltnemda? Sette ut et bur med mat inni? Ha en tråd på døra så du kan lukke den om fuglen går inn. Men ville nok ha vært to om å hjelpe den. En kan holde et håndkle over mens en annen fikser beina. Anonymkode: 947f3...f77
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #3 Skrevet 3. august 2019 Hmm, ville hørt med brannvesenet eller viltnemda. De kan kanskje bedøve den med pil. Anonymkode: fcb40...cba
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #4 Skrevet 3. august 2019 😊Det skal jeg sjekke opp i, takk for tips. Anonymkode: 074c0...bac
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #5 Skrevet 3. august 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hmm, ville hørt med brannvesenet eller viltnemda. De kan kanskje bedøve den med pil. Anonymkode: fcb40...cba Nei, aldri i verden om de gjør. Ring heller fuglehjelpen. Anonymkode: a2aad...bcb
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #6 Skrevet 3. august 2019 Ring en jeger. Et kjapt skudd og fuglen lider ikke mer. Anonymkode: 547fe...adc
amandine Skrevet 3. august 2019 #7 Skrevet 3. august 2019 Kast et stort håndkle over den og hold den inni håndkledet, og hjelp den fri fra det som sitter fast. Enkelt og greit
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #8 Skrevet 3. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei, aldri i verden om de gjør. Ring heller fuglehjelpen. Anonymkode: a2aad...bcb Det kan de om det er kapasitet. Anonymkode: fcb40...cba
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #9 Skrevet 3. august 2019 1 time siden, amandine skrev: Kast et stort håndkle over den og hold den inni håndkledet, og hjelp den fri fra det som sitter fast. Enkelt og greit Om måseungen ikke kunne fly særlig så er jeg enig i at det hadde fungert. Slik har vi gjort det her også med skadede voksne måser Når ungen er blitt så god på å fly så tviler jeg på at de kommer nært nok til å greie å få håndduken over den. Og bommer de så vil den trolig bli enda mer sky. Flott at du vil hjelpe Hi - ta kontakt med noen av de som er foreslått her og hør om de kan hjelpe. Oppdater oss gjerne Anonymkode: 787ec...9bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå