Anonym bruker Skrevet 2. august 2019 #1 Skrevet 2. august 2019 Det er ikke stupfylla direkte, men de er ofte påvirket. Prater høyt, diskuterer med ungene(!!), snakker ikke fint til dem og "fritter" dem om alt mulig, som hva de syns om foreldrene og venner av foreldrene, diskuterer og roper andre gsnger. De synger og fjaser. De tar null hensyn til naboene og vi begynner å bli utrolig lei, soverommet vårt er mot hagen deres. De sitter ute til minst kl 01 hver kveld og ofte er barna oppe også, yngste skal begynne i 2.klasse. Barna blir sliten, de skriker og roper, kjefter og banner, slenger med dører osv. Og foreldrene tar igjen med samme mynt. Jeg har vondt av barna, jeg føler at det er mye som ikke stemmer der, men også blir jeg usikker på om jeg ligger for mye i det? Hvor går grensen for å melde, eller evt forhøre seg? Vi har ikke bodd her veldig lenge, nesten et år, naboene er ganske sære og de gjør rare ting. Min mann hilste på yngstegutten som var ute i hagen og lekte, men da sa han at han ikke hadde lov å snakke med oss. Vi har aldri snakket med dem, kun prøvd å hilse/nikke når vi treffes langs veien, men de overser oss fullstendig. Noen andre naboer forteller at de alltid har vært slik, uvennlige og avvisende. De er hjemme hver dag og huset/tomten ser ikke ut, men jeg prøver å ikke la det farge blikket mitt ang dem.. Men, hva tenker andre om dette? Jeg har prøvd å fortelle kort og kun ta med hovedpoenget, men forslag til, eller om vi skal gjøre noe?.. Anonymkode: 44903...392
Anonym bruker Skrevet 2. august 2019 #2 Skrevet 2. august 2019 Det der kan du godt sende en bekymringsmelding på. Anonymkode: cdec6...f6a
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #3 Skrevet 3. august 2019 Flere med innspill? Jeg føler som sagt at det er en melde-sak, men så blir jeg litt usikker. Om det er slik vi oppfatter det, så må jo de få hjelp på et vis, men tenk om det ender opp med at jeg/vi ødelegger for noen som ikke fortjener det?🙄 Anonymkode: 44903...392
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #4 Skrevet 3. august 2019 Kl 23 ringer du politiet, hver gang. Det skal være stille i tettbebygde strøk kl 23. En og annen fest er helt greit, men ikke hver dag. Politiet vil reise innom dem og be de roe seg. Om de blir kalt til adressen igjen og igjen vil de også ta tak i at det er barn der. Anonymkode: 8a94a...d91
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #5 Skrevet 3. august 2019 Ring politiet kl 23 og som tidligere barnevernsansatt er dette til bekymring! Anonymkode: f3abc...635
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #6 Skrevet 3. august 2019 skal vel være stille 00 i helgene, og siden det er 01, hadde jeg ringt politiet Anonymkode: babbe...b1f
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #7 Skrevet 3. august 2019 Jeg hadde vurdert bekymringsmelding. Og det sier jeg ikke ofte. Hvis du er usikker på hva du skal si, så kan du lese hva du skrev her. Så kan de selv vurdere hva de skal gjøre. Du kan være 100% anonym, og du trenger jo ikke si du er nabo. Jeg synes det høres veldig ustabilt ut for se stakkars barna. Anonymkode: b1ca2...c43
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #8 Skrevet 3. august 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: skal vel være stille 00 i helgene, og siden det er 01, hadde jeg ringt politiet Anonymkode: babbe...b1f Det skal være stille kl 23, helg som hverdag. Til saken: Det er ille at små barn skal leve under slike forhold. Ring politiet hver gang dette skjer, sånn rundt halv tolv, da har naboen fått litt slakk og mulighet til å avslutte kvelden litt etter stilletid. En anonym bekymring til barnevernet også, kanskje. Anonymkode: f9b92...cbc
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #9 Skrevet 3. august 2019 Helt enig med andre her - dette må meldes til barnevernet. Det er mange varselklokker. For mye og hyppig drikking, ingen rutiner for barna, isolasjon av barna, usunn klima dem imellom +++ Anonymkode: 149e9...c6a
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #10 Skrevet 3. august 2019 1 minute ago, Anonym bruker said: Det skal være stille kl 23, helg som hverdag. Til saken: Det er ille at små barn skal leve under slike forhold. Ring politiet hver gang dette skjer, sånn rundt halv tolv, da har naboen fått litt slakk og mulighet til å avslutte kvelden litt etter stilletid. En anonym bekymring til barnevernet også, kanskje. Anonymkode: f9b92...cbc ikke der jeg bodde, der skulle det være stille mellom 00-07 i helgene og 23-06 på hverdagen Anonymkode: babbe...b1f
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #11 Skrevet 3. august 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt enig med andre her - dette må meldes til barnevernet. Det er mange varselklokker. For mye og hyppig drikking, ingen rutiner for barna, isolasjon av barna, usunn klima dem imellom +++ Anonymkode: 149e9...c6a Jeg ville forresten først ha meldt det til barnevernet. Og etter at det var gjort ville jeg begynt å ringe politiet hver gang de bråkte for mye. Da blir det en bekreftelse på meldingen, på en måte. Anonymkode: 149e9...c6a
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #12 Skrevet 3. august 2019 Hvis du ringer politiet, og de stadig må stoppe slikt med barn til stede, vil de mest sannsynlig enten melde bekymring eller ringe barnevernsvakta. Kommer an på hvor ille det er når de kommer. Men ville nok meldt til bv selv også. Anonymkode: 4489b...0c9
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #13 Skrevet 3. august 2019 Ja, mannen ville ringe politiet ene kvelden. Musikken er jo ikke kjempehøy og hadde det vært kun voksne hadde vi nok ikke brydd oss så mye, men det er en følelse i magen om at dette ikke er helt rett. Jeg er som sagt redd for å melde uten grunn, men på en annen side er det kanskje bedre å melde en gang for mye?.. Anonymkode: 44903...392
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #14 Skrevet 3. august 2019 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, mannen ville ringe politiet ene kvelden. Musikken er jo ikke kjempehøy og hadde det vært kun voksne hadde vi nok ikke brydd oss så mye, men det er en følelse i magen om at dette ikke er helt rett. Jeg er som sagt redd for å melde uten grunn, men på en annen side er det kanskje bedre å melde en gang for mye?.. Anonymkode: 44903...392 Det er mer enn nok her å melde for, Hi. Husk også å få med at ene barnet har fortalt mannen din at det ikke får lov til å prate med dere! Anonymkode: 149e9...c6a
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #15 Skrevet 3. august 2019 Ring bv. De vil komme på varslet besøk, og hvis det ikke gir seg, så ringer du igjen. Du kan rett og slett loggføre med bilder øv videosnutter, slik at bv har noe konkret å slå i bordet med. Kanskje vanskelig p vøre helt anonym da, men om det er flere naboer rundt dere så bør jo ikke bv informere om at bildene/videoene kø.mer fra deg. Grunnen til at jeg sier dette, er at mange tror bv kan slå igjennom med vedtak etter bare en bekymringsmld. Ofte vil familien benekte/eller insistere på at de skjønner alvoret og bv har ikke alltid noe med å stille opp med, da melder som regel er anonym og bv ikke kan kontakte mld før å høre hvordan melder opplever situasjonen etter en tid. Så bv er avhengige av at den anonyme melder igjen om situasjonen ikke bedrer seg. Anonymkode: 0295b...a0c
Anonym bruker Skrevet 3. august 2019 #16 Skrevet 3. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: ikke der jeg bodde, der skulle det være stille mellom 00-07 i helgene og 23-06 på hverdagen Anonymkode: babbe...b1f Det er klokken 23 i følge lovverket. Anonymkode: 1c698...ecd
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #17 Skrevet 4. august 2019 20 hours ago, Anonym bruker said: Det er klokken 23 i følge lovverket. Anonymkode: 1c698...ecd mulig,men kan nok være forskjeller Anonymkode: babbe...b1f
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #18 Skrevet 4. august 2019 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, mannen ville ringe politiet ene kvelden. Musikken er jo ikke kjempehøy og hadde det vært kun voksne hadde vi nok ikke brydd oss så mye, men det er en følelse i magen om at dette ikke er helt rett. Jeg er som sagt redd for å melde uten grunn, men på en annen side er det kanskje bedre å melde en gang for mye?.. Anonymkode: 44903...392 Dette er jo ikke å melde uten grunn. Bv kommer ikke og tar ungene pga din mld. Men om fam/barna trenger hjelp, så vil bv vurdere dette. Tenk på barna. Er det ikke grunnlag, så gjør ikke bv noe. MEN om det skulle skje, så MÅ du melde på nytt igjen om du ser at det er behov. Anonymkode: ca923...fa1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå