Gå til innhold

Naboer med løs hund...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i et boligfelt. Har gode naboer over alt. De nærmeste er veldig hyggelige og ingenting irriterer de. Alt går bra. Vi samarbeider bra. 

Vi har bodd her i 10 år, og aldri opplevd noe tull. 

Men i fjor kjøpte de seg en hund. De går løs hele tiden, og den bjeffer. Kommer ofte på vår tomt. Den lystrer ikke når de roper på den, eller slutter å bjeffe. Den kommer på vår tomt og står og bjeffer på oss. 

Hunden virker snill, men vi har bhg barn her, og jeg syns ikke noe om at hunden bare plutselig kommer. Redd den løper ned 2 åringen, eller lekebiter. 

Problemet er at jeg tror ikke naboene hadde tatt det greit at jeg hadde « klaga» på hunden. Selv om det er båndtvang. Det virker som de bare ler og syns hunden sin er den søteste og mest sjarmerende hunden. Akkurat som den er attpåklatten... og de er så jobiale og trivelige... 

Vi har katte, og redd de vil bruke det mot oss. Katta vår går jo på deres tomt😅😅

vil virkelig virkelig ikke lage dårlig stemning. Tips til hva jeg kan si? 

Vil ikke bruke båndtvang til argument først... 😅😅😅

Åhhhh, så frustererende. 

Anonymkode: affd5...58c

Fortsetter under...

Skrevet

Tror jeg hadde vært skikkelig drittsekk og ringt politiet/falken om de ikke har oversikt over den. Altså om den går andre steder løst enn bare i deres hage.

Anonymkode: 7bf94...62e

Skrevet

Man kan ikke la hunden gå løs i borettslag/sameie/andres hage. 

Anonymkode: 54afd...a24

Skrevet

Sett opp et gjerde...

Anonymkode: 5ce30...510

Skrevet

Ikke vær så konfliktsky, si fra, men si fra på en ordentlig måte.

Anonymkode: 013a3...b87

Skrevet

Du kan gi beskjed på en hyggelig måte. Begynn gjerne med å skryte av hunden, og så vrir du det over på at barnet ditt blir redd når den kommer inn i hagen og lurer på om de kanskje heller kan binde den utenfor hos seg. Legg gjerne til en idé om løpestreng og noe om tenk hvor fælt om den søte hunden stikker av, forviller seg ut i en bilvei og blir påkjørt! 

Anonymkode: 24c47...8c9

Annonse

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kan gi beskjed på en hyggelig måte. Begynn gjerne med å skryte av hunden, og så vrir du det over på at barnet ditt blir redd når den kommer inn i hagen og lurer på om de kanskje heller kan binde den utenfor hos seg. Legg gjerne til en idé om løpestreng og noe om tenk hvor fælt om den søte hunden stikker av, forviller seg ut i en bilvei og blir påkjørt! 

Takk.Ja, må vel prøve å si noe sånt. Det med at 2 åringen blir redd er jo et veldig bra argument. 

Så frustrerende situasjon altså. 😅😳😩

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror jeg hadde vært skikkelig drittsekk og ringt politiet/falken om de ikke har oversikt over den. Altså om den går andre steder løst enn bare i deres hage.

Anonymkode: 7bf94...62e

Gjør dette, det er som regel effektivt, altså ring politiet, evt ta hunden med deg i bilen, si du fant den i hagen og at du aner ikke hvem som eier den, selv om du faktisk vet det. Lever den til falken, politiet eller andre som tar hånd om løshunder der hvor du bor. Enkelte folk skulle ikke hatt dyr. Vi hadde samme problem selv, og vi hadde hunder som stod i løpestreng, mens naboens tispe kom deisende inn i hagen til våre hann hunder  i tid og utid og det ble et helvetes leven, slik at andre naboer igjen klaget på bjeffingen fra vår hage. Vi har også barn som bruker hagen  , så det var ikke så fristende med en løshund der, nærmest hver dag. Så vi måtte tilslutt ta noen tlf, og da fikk naboen det travelt med å sikre hagen sin, slik at bikkja ikke kom seg over til oss. 

Anonymkode: 220df...9b4

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gjør dette, det er som regel effektivt, altså ring politiet, evt ta hunden med deg i bilen, si du fant den i hagen og at du aner ikke hvem som eier den, selv om du faktisk vet det. Lever den til falken, politiet eller andre som tar hånd om løshunder der hvor du bor. Enkelte folk skulle ikke hatt dyr. Vi hadde samme problem selv, og vi hadde hunder som stod i løpestreng, mens naboens tispe kom deisende inn i hagen til våre hann hunder  i tid og utid og det ble et helvetes leven, slik at andre naboer igjen klaget på bjeffingen fra vår hage. Vi har også barn som bruker hagen  , så det var ikke så fristende med en løshund der, nærmest hver dag. Så vi måtte tilslutt ta noen tlf, og da fikk naboen det travelt med å sikre hagen sin, slik at bikkja ikke kom seg over til oss. 

Anonymkode: 220df...9b4

Nå ønsker jeg å fortsette å ha en god tone med naboen, og det blir det ikke av å ringe politiet. 😅

Skrevet

Snakk med naboen, de forstår sikkert.

Men da burde jo du i tillegg passe på katta. Jeg irriterer meg grønn over de kattene som sniker seg rundt hushjørnene her. Hunden vår bjeffer kun når de hærsens kattene kommer. De bæsjer i sandkassa til ungene og lager leven om natta. 

Hvorfor er katteeiere fritatt alt ansvar?

Anonymkode: ab2a0...d12

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så mye silkehansker og dilldall er ikke nødvendig, det er bare å si i fra at de ikke har lov til å ha hunden vandrende løs. Du trenger ikke å skryte av den, komme opp med grunner osv.

Skrevet

Selvfølgelig sier du ifra, at du ikke vil at hunden går løs. 

«Det er ubehagelig at hunden kommer løpende over til oss. Hvis dere ikke har trent den godt nok, så må dere holde den i bånd»

Anonymkode: c1281...f8c

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så mye silkehansker og dilldall er ikke nødvendig, det er bare å si i fra at de ikke har lov til å ha hunden vandrende løs. Du trenger ikke å skryte av den, komme opp med grunner osv.

Selvfølgelig trenger hun ikke det, men hun var så opptatt av godt og hyggelig naboskap og da hjelper slikt dilldall.

Annonse

Skrevet
På 3.8.2019 den 9.47, Anonym bruker skrev:

Snakk med naboen, de forstår sikkert.

Men da burde jo du i tillegg passe på katta. Jeg irriterer meg grønn over de kattene som sniker seg rundt hushjørnene her. Hunden vår bjeffer kun når de hærsens kattene kommer. De bæsjer i sandkassa til ungene og lager leven om natta. 

Hvorfor er katteeiere fritatt alt ansvar?

Anonymkode: ab2a0...d12

Oi oi oi... Og hvorfor har vi en egen hundelov?! Hunder og katter har ulikt skadepotensialet. Alt handler ikke om bæsj..

Anonymkode: 3c111...2c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...