Gå til innhold

Hvilken hunderase har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du nevne noen positive og noen negative egenskaper med rasen? 

Anonymkode: fb62d...c0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dvergschnauzer

Kommer ikke på noen negative sider egentlig. En sunn rase med lite sykdom, litt mer robust enn mange andre små raser. 

Blid og livlig, glad i både mennesker og dyr. 

Krever en litt mer "myndig" eier enn de sarteste rasene, men jeg synes det er enklere å oppdra. 

Anonymkode: b1569...706

Skrevet

Blanding av papillon, volpino Italiano og powder puff. Fantastisk hund, snill med både store og små, men bjeffer litt når det ringer på døra og lignende.  

Anonymkode: 8f80b...a3f

Skrevet

Har en blanding av shih tzu og bichon havanais, en spkalt "hava-tzu". 
Positiv: Trygg og tilltisfull, rolig, vennlig, leken, bjeffer lite (kun når den leker plss den varsler når noen ringer på (eller når noen på TV ringer på, hehe), kan være alene mens vi er på jobb, kan være med på jobb (ligger stille på kontoret), allergivennlig, røyter ikke, lukter lite, liten nok til å ha med i kabinen hvis man skal fly med den, god helse, går fint sammen med de fleste andre hunder, prøver aldri å stikke av for den vil bare være der vi er, elsker barn, kan greie seg med kortere turer hvis man ikke orker lange turer hver dag,ekstremt søt og lett å få andre til å passe den hvis vi skal bort, ganske lærevillig.

Negativ: veldig sta, noe som særlig merkes hvis den vil gå en bestemt vei på tur, da legger den seg bare ned. Heldigvis er den så liten at da kan man løfte den opp.

Anonymkode: 9ae54...988

Skrevet

Malteser

Veldig selskapelig. Den er opptatt av flokken, og vil helst være på fanget/ i nærheten hele tiden. Den har ikke det største behovet for fysisk aktivitet, foruten normalt behov for turer. Den røyter ikke, men skal ha pelsstell. Rolig lynne, vennlig, krever lite, men er som sagt meget sosial. 

Anonymkode: 3d2bd...304

Skrevet

Malinois.

Dette er en hun på speed som må ha daglig hjernetrim for å være lykkelig. Dem går aldri tom for energi og kan ikke skjønne hvorfor du blir sliten.

MEN den er fantastisk pen og utrolig morsom. Smartere hund finner du ikke. Med litt innsats finnes det ikke grenser for hva du kan lære den. Og er du turmenneske blir den med deg til verdens ende. Det er en gjeterhund, så ute passer den på flokken uansett hva.

Anonymkode: 362ee...af5

Skrevet

Berner sennen/ Leonberger blanding, verdens herligste hund. Trofast og stabil hund. Ikke krevende, kan gå lange turer, men krever det ikke.

ulempen mye pels, må ha litt str på bilen for å få den med oss.

Anonymkode: ae39d...411

Skrevet

Labrador :) 

Positivt: snill, lærevillig, smart, lojal, elsker det meste: båt, bading, snø, tur, kos, lek. Lite pelsstell. Bjeffer ikke (sjelden). Ikke aggressiv eller utrygg. Glad i barn. 

Negativt: Er en energibombe! Spesielt som valp og unghund. Kan være litt «for mye» for mange, siden den er en stor hunderase i tillegg. Krever mye tur og aktivisering. Røyter mye. Elsker å jage katter. 

Skrevet

Airdale terrier.

Fantastisk hund! Evig glad og veldig nysgjerrig og leken. 

Det er nok ikke den du ønsker om du vil ha en vakthund. Vår er i alle fall lettskremt og i tillegg tillitsfull over for fremmede. Den er villig til å være venn med hele verden.

Pelsen krever litt oppfølging i blant.

Anonymkode: 6901f...7b7

Skrevet

Australian Cobberdog 

Positivt: Nesten alt. Hun er sosial, glad i barn, elsker å gå turer, men trenger ikke milelange turer heller, rolig, svært lettlært og intelligent og røyter ikke.

Negativt: Pelsen må klippes ned jevnlig og børstes for å ikke bli flokete. Det er ikke helt uvanlig med litt øreplager, men vår har sluppet unna.

Anonymkode: b5655...634

Skrevet

Rottweiler og cocker spaniel. Ingen negative ting å si om noen av de. 

Anonymkode: 85c0d...f81

Skrevet

Blanding samojed/border collie 

positivt; ufattelig snill og tålmodig , lydig, lett å trene/lære triks, rolig, myk og god😍 elsker å løpe og leke 

negativt; hår! I mengder ! Og han mister all underpelsen på vår/sommer, mye børsting på den tida. Han blir varm og slapp i varmen og vil helst ligge å kul’an. 

Han er alltid på jakt etter mat😂 

Skrevet

Irsk setter og engelsk setter. Jeg jakter om høsten med de, ellers familiehunder.

Positive; snille, kosete, elsker tur og jakt👌

Negative; idiot i hodet som valper/ unghunder, røyter endel til tider, krever mentaltrening for å beholde roen.

Skrevet
27 minutter siden, Pæddan skrev:

Irsk setter og engelsk setter. Jeg jakter om høsten med de, ellers familiehunder.

Negative; idiot i hodet som valper/ unghunder, røyter endel til tider, krever mentaltrening for å beholde roen.

Jeg har veldig lyst på irsk setter, men ingen av oss går på jakt. Hunden vil primært bli brukt til familiehund, men vi er aktive. Går i fjellet så ofte vi kan, og bor slik at vi har endeløse skogsområder utenfor husdøra. De dagene vi ikke kommer oss på fjellet eller i marka, er kickbike og sykling (ski på vinteren) alternative aktiviteter. Har også lyst å prøve oss på lydighet, og spor/redning. 

Er det galskap å ønske seg en jakthund, men ikke bruke den til det? Irsk setter har alltid vært den vakreste hunden i mine øyne, men det er jo ikke alltid det som betyr mest (eller nest mest) i valg av hund. 

HI

Skrevet

Jeg har kosedyrhund.

Det positive er at den er allergivennlig, og stueren.

Det negative er at den ligger der som en dau fisk og det er umulig å få kontakt. Gidder ikke engang ønske meg velkommen når jeg kommer inn døra. 

Skrevet
1 time siden, Pæddan skrev:

Hei. Har du noen tips til øvelser for mental trening? Min veldig aktive 8mnd gamle valp trenger noen utfordringer..🙂

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har veldig lyst på irsk setter, men ingen av oss går på jakt. Hunden vil primært bli brukt til familiehund, men vi er aktive. Går i fjellet så ofte vi kan, og bor slik at vi har endeløse skogsområder utenfor husdøra. De dagene vi ikke kommer oss på fjellet eller i marka, er kickbike og sykling (ski på vinteren) alternative aktiviteter. Har også lyst å prøve oss på lydighet, og spor/redning. 

Er det galskap å ønske seg en jakthund, men ikke bruke den til det? Irsk setter har alltid vært den vakreste hunden i mine øyne, men det er jo ikke alltid det som betyr mest (eller nest mest) i valg av hund. 

HI

Da ville jegha gått for showsetter og ikke rene jaktlinjer. Min irske er show, de er større ab vekst,  mer hårete og roligere i mine øyne. Går helt fint å ha de som familiehund, så lenge de får utfolde seg.

Skrevet

Jeg har blanding av toller og border collie.

Han er 8 mnd, så det er en del negative ting med han nå, men håper på å plukke av han det meste.

Han er veldig snill, rolig innendørs. Lett å trene med.

Skrevet

Pomeranianblanding. Det eneste negatve må være tannstein. Han har trukket ut nesten alle tennene sine pga det. Til tross for at jeg har prøvd å pusse så godt jeg kan og gi han tyggeleker og bein osv. Men det er ganske normalt for de små rasene med tannproblemer, og han er gammel mann nå. Vaktinstinktet kan også sies og være litt negativt iblant. Han er veloppdratt, men når han hører lyder utenfor så "boffer" (ikke bjeffing men sånne svake boffelyder) han. Det er sykt irriterende, og siden vi har flyttet 3 ganger med han har det jo vært forskjellige lyder han har vokst opp med. Vi har bodd her vi bor nå i 7 år, og fortsatt skjønner han ikke at det er naboen som luker i hagen utenfor, selv ikke hvis jeg lukker opp døra og viser han det :P Slet ikke med det før så tror alderen har noe å si.

Anonymkode: bf589...16d

Skrevet
20 minutter siden, Mrs. Kaizer skrev:

Hei. Har du noen tips til øvelser for mental trening? Min veldig aktive 8mnd gamle valp trenger noen utfordringer..🙂

Ikke så mye hokus Pokus egentlig.  Tar ei tom halvliters flaske som jeg legger noen godbiter i. Ikke kork! Må bruke hodet for å få de ut 👌

Legger noen ganger en kjøttbolle i en kjøkkenkjele med lokk, litt godt gjemt i kjøkkenet . Snuser da spor om du skjønner? Litt dårlig forklart🙈

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Australian Cobberdog 

Positivt: Nesten alt. Hun er sosial, glad i barn, elsker å gå turer, men trenger ikke milelange turer heller, rolig, svært lettlært og intelligent og røyter ikke.

Negativt: Pelsen må klippes ned jevnlig og børstes for å ikke bli flokete. Det er ikke helt uvanlig med litt øreplager, men vår har sluppet unna.

Anonymkode: b5655...634

Samme her😊 Enig i det du skriver. Verdens beste, nydeligste og morsomste hund🥰

Anonymkode: f32f1...24c

Skrevet

Alaskan huskey. 

Negativ: røyter som f.... i to omganger per år

Positiv: fantastisk familiehund, ekstremt god vaktbikkje, fin turkamerat

Anonymkode: 03e06...459

Skrevet
1 time siden, Mrs. Kaizer skrev:

Jeg har blanding av toller og border collie.

Han er 8 mnd, så det er en del negative ting med han nå, men håper på å plukke av han det meste.

Han er veldig snill, rolig innendørs. Lett å trene med.

Hva er det som er negativt? Har tenkt litt på den blandingen du har. Naboen har det, en utrolig fin hund. 

HI

Skrevet (endret)
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det som er negativt? Har tenkt litt på den blandingen du har. Naboen har det, en utrolig fin hund. 

HI

Det som er negativt er nok typisk valpeoppførsel, så det kommer nok ikke an på rasen. Derfor jeg håper på å klare å plukke av han negativ oppførsel med trening.

Vi har en kjempefin hund. Krever en del aktivitet og mental trening, men det er ikke det negativt for meg.

Endret av Mrs. Kaizer
Skrevet

Groenendäel. 

Fantastisk trivelig bikkje. Elsker tur og aktivitet, trenger endel hjernetrim. Snill som dagen er lang. Begynner å bli gammel, og har blitt litt lat. Verdens beste venn. 

Røyter forferdelig to ganger i året. Elendig vakthund, men ser sint ut for det vises masse tenner. 

Anonymkode: b7054...ce0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...