Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #1 Skrevet 1. august 2019 Noen her som har hatt det? Mistenker at jeg har det. Har så sykt vondt😞 Kommer blod på papiret når jeg har gjort nr 2 og det klør og irriterer. Hva skal jeg gjøre med det? Lest på nett at de beste rådene er å drikke mye, spise mye fiber osv for å myke opp avføringen. Men jeg har ikke hard avføring. Anonymkode: 415ea...4ef
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #2 Skrevet 1. august 2019 Slimhinner gror fort... Kan være hemoroider også? 🤷♀️ Kaldt vann på papir kan lindre kløen Anonymkode: f42ea...f4b
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #3 Skrevet 1. august 2019 Jeg har det iblant, kommer hvis jeg har hatt hard avføring og det kanskje har gått 2 dager siden sist... Men det bruker ikke å klø hos meg, kun svie og litt blod. Når du sitter på toalettet, ikke trykk! La det komme ut av seg selv. Etter du har vært på do, vask forsiktig med vann og smør på salve (jeg liker best bepanten). Smør morgen og kveld til det har grodd. Anonymkode: b3864...c70
Anonym bruker Skrevet 2. august 2019 #4 Skrevet 2. august 2019 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har det iblant, kommer hvis jeg har hatt hard avføring og det kanskje har gått 2 dager siden sist... Men det bruker ikke å klø hos meg, kun svie og litt blod. Når du sitter på toalettet, ikke trykk! La det komme ut av seg selv. Etter du har vært på do, vask forsiktig med vann og smør på salve (jeg liker best bepanten). Smør morgen og kveld til det har grodd. Anonymkode: b3864...c70 Huff, er så sinnsykt vondt! Tårene rant da jeg var på do i dag. Kjennes ut som jeg har revnet skikkelig😞 Får du like vondt? Er den på resept? Anonymkode: 415ea...4ef
Anonym bruker Skrevet 2. august 2019 #5 Skrevet 2. august 2019 Jeg revnet når jeg fødte første ungen og ble sydd. Fikk da noe flytende på sykehuset jeg skulle drikke og kjøpe når jeg kom hjem. Husker ikke hva det het, men det var ikke helt avføringmiddel men noe i den dur. Det var som å drikke sukkerlake på konsistens. Avføringen fikk da en glattere konsistens uten å bli tynnere. Så gå på apoteket og spør, de vet hva det er og har kanskje andre råd også. (Neida, det er ikke flaut å spørre om slikt) Anonymkode: a5ee7...770
Anonym bruker Skrevet 2. august 2019 #6 Skrevet 2. august 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg revnet når jeg fødte første ungen og ble sydd. Fikk da noe flytende på sykehuset jeg skulle drikke og kjøpe når jeg kom hjem. Husker ikke hva det het, men det var ikke helt avføringmiddel men noe i den dur. Det var som å drikke sukkerlake på konsistens. Avføringen fikk da en glattere konsistens uten å bli tynnere. Så gå på apoteket og spør, de vet hva det er og har kanskje andre råd også. (Neida, det er ikke flaut å spørre om slikt) Anonymkode: a5ee7...770 Heter laktulose Anonymkode: 6153d...45d
Anonym bruker Skrevet 2. august 2019 #7 Skrevet 2. august 2019 Mine råd er for det første, ta veien om legen slik at du vet hva du har å bryne deg på. Det kan være en rift eller en hemorroide eller noe annet. Så, drikk rikelig væske og beveg deg mye, da får du hjulpet kroppen som best du kan. I tillegg vil jeg anbefale på det sterkeste å få installert hånddusj ved toalettet slik at du får vasket deg skikkelig og ikke bare tørket deg med papir. Foruten det åpenbare at du blir ren, er vannet også lindrende. Har du en rift er jo hygiene ekstra viktig. Anonymkode: 6f526...4f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå