Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #1 Skrevet 1. august 2019 Kjøleskapsgrøt, innhold om følger: 1 dl havregryn 1,5 dl ekstra lettmelk 1 liten boks Yoplait 0 % vanilje (ca. 1 dl) 2 ts vaniljesukker 3-4 ss chiafrø Har virkelig prøvd å google, men finner liksom ikke ut av det! På forhånd tusen takk :-)! Anonymkode: cc1a5...9ab
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #2 Skrevet 1. august 2019 Havregryn 131kcal Melk 150gram 50kcal Yoplait 50kcal Vaniljesukker ca 25kcal 4 ss chiafrø 167kcal Anonymkode: c453c...9db
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #3 Skrevet 1. august 2019 Bli medlem av gratisklubben til Grethe Roede, der kan du legge det inn i kalkulatoren. Når jeg la inn eksakt hva du har skrevet her ble det 642 kalorier Anonymkode: 0a402...286
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #4 Skrevet 1. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Havregryn 131kcal Melk 150gram 50kcal Yoplait 50kcal Vaniljesukker ca 25kcal 4 ss chiafrø 167kcal Anonymkode: c453c...9db Omtrent det samme hos Grethe Roede bortsett fra frøene, der står det at det er 354 kalorier i 4 ss chiafrø Anonymkode: 0a402...286
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #5 Skrevet 1. august 2019 Tusen takk for svar, dere :-)! Men himmel og hav, jeg trodde kjøleskapsgrøt av denne varianten skulle være slankende og kalorifattig jeg, men dette var jo rene bomben :-(! HI Anonymkode: cc1a5...9ab
beef sister Skrevet 1. august 2019 #6 Skrevet 1. august 2019 4 minutes ago, Anonym bruker said: Omtrent det samme hos Grethe Roede bortsett fra frøene, der står det at det er 354 kalorier i 4 ss chiafrø Anonymkode: 0a402...286 Det høres altfor mye ut. Det er mer riktig at det er mellom 60-70 kalorier per spiseskje chiafrø (mellom 12-15 gram per skje), så maksimalt 280 kalorier.
beef sister Skrevet 1. august 2019 #7 Skrevet 1. august 2019 Just now, Anonym bruker said: Tusen takk for svar, dere :-)! Men himmel og hav, jeg trodde kjøleskapsgrøt av denne varianten skulle være slankende og kalorifattig jeg, men dette var jo rene bomben :-(! HI Anonymkode: cc1a5...9ab Det metter vel lenge? Du kan da helt fint kutte ned på mengden chiafrø og kutte yoghurten helt, da, uten at det vil utgjøre noen særlig smaksforskjell?
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #8 Skrevet 1. august 2019 1 minutt siden, beef sister skrev: Det metter vel lenge? Du kan da helt fint kutte ned på mengden chiafrø og kutte yoghurten helt, da, uten at det vil utgjøre noen særlig smaksforskjell? Ja, det er sant, iallfall på mengde chiafrø. Tror jeg hadde litt vel mye. Yoghurten var ikke så mange kaloriene, ca. 50 i et sånt beger. Og du har helt rett i at det mettet lenge. Skal ned i vekt, og tenker at det kanskje blir litt i overkant til frokost, men kanskje ypperlig til lunsj :-)! HI Anonymkode: cc1a5...9ab
beef sister Skrevet 1. august 2019 #9 Skrevet 1. august 2019 1 minute ago, Anonym bruker said: Ja, det er sant, iallfall på mengde chiafrø. Tror jeg hadde litt vel mye. Yoghurten var ikke så mange kaloriene, ca. 50 i et sånt beger. Og du har helt rett i at det mettet lenge. Skal ned i vekt, og tenker at det kanskje blir litt i overkant til frokost, men kanskje ypperlig til lunsj :-)! HI Anonymkode: cc1a5...9ab Du kan nok helt fint kutte ned til to eller én spiseskje med chiafrø, ja. Eller så er sånn sett vaniljesukkeret også noe du enkelt kan kutte? Kjøp heller vaniljeekstrakt dersom du ønsker vaniljesmak, da får du ikke kaloriene med på kjøpet. Lykke til med vektnedgang!
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #10 Skrevet 1. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kjøleskapsgrøt, innhold om følger: 1 dl havregryn 1,5 dl ekstra lettmelk 1 liten boks Yoplait 0 % vanilje (ca. 1 dl) 2 ts vaniljesukker 3-4 ss chiafrø Har virkelig prøvd å google, men finner liksom ikke ut av det! På forhånd tusen takk :-)! Anonymkode: cc1a5...9ab Det står jo på hver forpakning. Kaloriinnhold. Anonymkode: 57030...1b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå