Gå til innhold

Hva kan dette være ( bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

14 åringen har blitt helt flekkete i ansiktet. Vi er i syden og hun har vært i sola mye. Jeg blir litt stresset for vitiligo. Har bestilt time hos lege.

F1B80E31-F453-4D6F-BD15-EF9A0365DE41.jpeg

Anonymkode: 3bf5f...3b8

Fortsetter under...

Skrevet

Ser ingen flekker? Smører hun seg godt?

Anonymkode: 690ec...c7e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ser ingen flekker? Smører hun seg godt?

Anonymkode: 690ec...c7e

Ser du ikke at det er skjoldete med hvite flekker?

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

14 åringen har blitt helt flekkete i ansiktet. Vi er i syden og hun har vært i sola mye. Jeg blir litt stresset for vitiligo. Har bestilt time hos lege.

F1B80E31-F453-4D6F-BD15-EF9A0365DE41.jpeg

Jeg tenker Vitiligo.... Dessverre. 

Anonymkode: 71e90...c19

Skrevet

Vitiligo er vel mye mer markerte forskjeller, da mangler man helt pigment i noen områder?

Det her ser mer ut som pigmentforskjeller, har hun smurt seg godt med høy nok faktor i ansiktet? Er jo mye hormonellt som skjer i kroppen til tenåringene og det er kjedelig å få store pigmentflekker allerede som 14-åring... Det er vel i puberteten og når man er gravid det er viktigst med høy faktor i ansiktet?

Anonymkode: 618c3...370

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker Vitiligo.... Dessverre. 

Anonymkode: 71e90...c19

😕, kjenner du til det , har det selv i og med at du virker så sikker?

Annonse

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vitiligo er vel mye mer markerte forskjeller, da mangler man helt pigment i noen områder?

Det her ser mer ut som pigmentforskjeller, har hun smurt seg godt med høy nok faktor i ansiktet? Er jo mye hormonellt som skjer i kroppen til tenåringene og det er kjedelig å få store pigmentflekker allerede som 14-åring... Det er vel i puberteten og når man er gravid det er viktigst med høy faktor i ansiktet?

Anonymkode: 618c3...370

Ja hun har nettopp hatt en antydning til første menstrasjon. Ikke sikker på at hun har smurt seg så godt.

Skrevet

Jeg har vitiligo, og synes ikke at det ser ut som det. Da er det større forskjell på flekkene. I tillegg starter det sjelden i ansiktet, men oftest på magen (rundt en føflekk) eller på hendene. 

Anonymkode: e0204...177

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vitiligo, og synes ikke at det ser ut som det. Da er det større forskjell på flekkene. I tillegg starter det sjelden i ansiktet, men oftest på magen (rundt en føflekk) eller på hendene. 

Anonymkode: e0204...177

Det var det jeg tenkte også. Min mor har det og der er flekkene mer markante. 

Skrevet

Bruker hun p-piller? Om hun gjør det er det viktig å smøre godt siden man kan få pigmentforandringer i huden av det

Anonymkode: b0f95...dd9

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruker hun p-piller? Om hun gjør det er det viktig å smøre godt siden man kan få pigmentforandringer i huden av det

Nei, ikke så vidt jeg vet🙈

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var det jeg tenkte også. Min mor har det og der er flekkene mer markante. 

Hvis din mor har det øker det vel risikoen for at det er vitiligo. Men ta det med legen hvis dere er usikre. 

Anonymkode: 721e4...25e

Skrevet

Ser ut som hvite pigmentflekker. 

Alle har en type sopp i huden og Det ser ut som det er utbrudd av denne soppen som blir trigget i syden. 

Jeg fikk utbrudd av pigmentflekker når jeg var i syden, og det er vanskelig å få bukt på det men smør på med shampoo som er mot sopp, får det på apoteket. Husker ikke hva den heter. 

Ikke noe farlig, men klart sjenerende. Jeg er endelig kvitt alt av hvite pigmentflekker. 

Anonymkode: 02e5d...fa2

Annonse

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle har en type sopp i huden og Det ser ut som det er utbrudd av denne soppen som blir trigget i syden. 

Jeg fikk utbrudd av pigmentflekker når jeg var i syden, og det er vanskelig å få bukt på det men smør på med shampoo som er mot sopp, får det på apoteket. Husker ikke hva den heter. 

Ikke noe farlig, men klart sjenerende. Jeg er endelig kvitt alt av hvite pigmentflekker. 

Vi skal hjem men skal prøve å få kjøpt shampoo idag. Vet du om man får det uten resept?

Skrevet

Hjem på fredag mente jeg .

Skrevet

Har hun sprayet seg med parfyme? Hadde ei venninne som fikk flekker på huden om hun solte seg etter at hun sprayet parfyme. 

Anonymkode: 8fc4d...3fc

Skrevet

For min del ser det nesten ut som om hun har tatt seg i ansiktet med fingertuppene rett etter å ha smurt kroppen med solkrem. Kan det stemme? 

Anonymkode: 97704...be2

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For min del ser det nesten ut som om hun har tatt seg i ansiktet med fingertuppene rett etter å ha smurt kroppen med solkrem. Kan det stemme? 

Anonymkode: 97704...be2

Nei det er nok i huden. Har googlet litt og ser mest ut som flekker forårsaket av sopp. Håper det er det og ikke vitiligo. 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Var det slik flekkene så ut hos deg?

Skrevet

Sønnen min fikk sånne flekker. Smurte med canesten og det blir borte 👍🏻

Anonymkode: 1ac64...c97

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tips👍🏻. Skal se om de har canesten her vi er. 

Skrevet

Ikke spør etter canesten. Spør etter Klotrimazol som er virkestoffet :)

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Husker du hvor lenge du smurte før flekkene ble borte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...