Gå til innhold

Hvor mye kostet ditt bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mange gjester var invitert? Vil begynne å planlegge det økonomiske og vite sånn ca hva det kommer til å koste, men jeg har virkelig ikke peiling på sånt. Har kun vært i ett bryllup som voksen. 

Anonymkode: 334af...ee0

Skrevet

Vi var 38, og det kostet rundt 50.000 totalt. 

Vi hadde koldtbord, der vi bestilte noe mat, lagde mye selv og fikk noen av gjestene til å ta med ein salat el.l. Der sparte vi mye! 

Alt av drikke (brus, øl, rød og hvit vin, cider, baylies og velkomstdrink) betalte vi for. Men vi åpnet opp for at de kunne ta med egen drikke, hvis de ville det.

Det dyreste vi kjøpte, var dressen til mannen min. Den kom på 12.000,- Jeg bestilte brudekjole på jollyroom og fikk den sydd inn. Kom på totalt 4.000,-

Anonymkode: b0873...3e4

Skrevet

Vi var 85.

- Tre retters middag med to serveringen på hovedretten. (Fikk god pris av ei venninne)

- Fri bar (handlet all drikke i sverige)

- Kjøpte kjolen i Polen. (Anbefaler dette til alle jeg kjenner. Betalte 12 000 for fire dager i Polen, fly tur-retur, tre netter på hotell, MASSE mat og god drikke. Tok med meg 5 venninner, som betalte for seg selv, og koste oss skikkelig. Kjolen kostet 7000, og jeg fikk vite da jeg betalte at dette var den aller dyreste kjolen i butikken og de var SÅ glad for at den endelig ble solg! Fant en identisk kjole her i Norge, og den kosten nesten 25 000!)

- bordpynt lagde jeg selv (liker å holde på meg slik)

- leide stoltrekk

- betalte frisør til mine to forlovere.

Tilsammen 120 000

Anonymkode: 61ee0...20a

Skrevet

Var i 2010. Hadde ca 35 gjester til fire retters middag, 20 xtra gjester til kaffe, kaker og fest. Brukte rundt 80 tusen kroner. Punkter på budsjettet: 

Lokaler, leie, vask etc. 

Antrekk: dress, kjole, evt forlover/ brudepiker. Samt frisør/ sminke 

Mat og drikke; billigst om dere som oss har lokaler hvor dere kan stå for mat og drikke selv. 

Underholdning: musikk, vi hadde dj og bartender i åpen bar.. 

Serveringshjelp, kollegaer eller venner stiller opp gratis ofte men ga gavekort på 1000,- pr person. 

Kaker, blomster, pynt, snacks, smykker/ ring. 

Lykke til! 

Anonymkode: 4b863...27e

Skrevet

Ca. 50 gjester. Litt over 100 tusen. Det var et flott bryllupp, men ikke over the top. 😊

Anonymkode: 489f8...018

Skrevet

Skal gifte med i høst.

blir ca 70 stk. Mat og lokalet kommer på 40 000,- kunne ha fått ordnet billigere ved å velge annet lokale. Kjøper drikke i Sverige til middag, resten av kvelden ordner de med drikke selv (Er det drikke igjen etter middag så er det lov å drikke denne) 

Kjolen kostet 11 000, Men den fikk jeg av mine foreldre, de spanderer også musikk til 6000,-

pynt ordner jeg selv, da jeg liker å holde på med slik.

Bruker blomster fra naturen. 

Fotograf 10 000,- vielse og location. Får alle bilder selv, ferdig redigert. 

Anonymkode: f07d2...9e1

Skrevet

Totalt kom det på 40 000,-. Treretters middag på et utested, 3 drikkebonger til hver. 35 gjester, selskapskjole på meg, leiet pingvindress og flosshatt på ham. 

Prisen inkluderer bryllupskake, kjole, dress, mat og drikke, fotograf, klær til brudepiker og brudesvenn, blomster i kirken og blomster til meg, blomster til brudgom og forlover, ringer, frisør for meg og barnevakt for barna.

Anonymkode: d4553...35f

Skrevet

Vi var 15 stk som gikk på fin restaurant etter vielsen. Betalte ca 15k for maten og vin. 

Kjolen kostet 500. Brukte ikke brudekjole. 

Det var en helt nydelig dag!

Skrevet

17 stk. Var på restaurant og det kostet ca. 35.000,-

Hår, kjole, sko, smoking og diverse kostet ca. 15000,-

Anonymkode: 1951b...42b

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi var 85.

- Tre retters middag med to serveringen på hovedretten. (Fikk god pris av ei venninne)

- Fri bar (handlet all drikke i sverige)

- Kjøpte kjolen i Polen. (Anbefaler dette til alle jeg kjenner. Betalte 12 000 for fire dager i Polen, fly tur-retur, tre netter på hotell, MASSE mat og god drikke. Tok med meg 5 venninner, som betalte for seg selv, og koste oss skikkelig. Kjolen kostet 7000, og jeg fikk vite da jeg betalte at dette var den aller dyreste kjolen i butikken og de var SÅ glad for at den endelig ble solg! Fant en identisk kjole her i Norge, og den kosten nesten 25 000!)

- bordpynt lagde jeg selv (liker å holde på meg slik)

- leide stoltrekk

- betalte frisør til mine to forlovere.

Tilsammen 120 000

12000? Inkludert kjolen på 7000? Eller 12000 pluss en kjole til 7000?

Anonymkode: 895b8...604

Skrevet

Var 260 gjester. Kostet rundt 350000

Anonymkode: 650c0...452

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

12000? Inkludert kjolen på 7000? Eller 12000 pluss en kjole til 7000?

Anonymkode: 895b8...604

Fly tur-retur, tre netter og fire fulle dager i Polen, mat og drikke fra morgen til kveld, taxi fra sted til sted, gaver til de hjemme ÒG brudekjole = 12000

Elsker Polen 😍😍

Skrevet

ca 175.000 kr

Anonymkode: a976d...9cf

Skrevet

20 stk, hadde det hjemme, lagde all maten, ingen brudekjole eller annet brudetull, pyntet med markblomster. Kosta kanskje fem tusen alt i alt.

Anonymkode: f8f67...993

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Var 260 gjester. Kostet rundt 350000

Anonymkode: 650c0...452

260?! Det er jo helt vilt.. Har dere så mange venner og familiemedlemmer til sammen?

Anonymkode: 334af...ee0

Skrevet

Ca 3.000 kr.

Hvit sommerkjole som kostet 700 kr tror jeg, mannen hadde bare på seg dressen sin som han hadde fra før.

Lagde mat hjemme til nærmeste familie, koldtbordlignende, litt forskjellig.

Anonymkode: d64df...7dd

Skrevet

Vårt kostet £25 000. Noe som jeg syntes og fremdeles synes er i overkant mye. Men hva gjør man ikke for å glede svigerfamilien... Det var viktig for hans foreldre at brylluppet skulle være slik og slik...

Svigerforeldrene og vi betalte det meste, mi mor spyttet inn litt. Vi var 80 gjester, feiret på ett meget fint hotel hvor vi også ble viet. 

Anonymkode: dab94...b35

Skrevet

100.000, 70+20 gjester. Snart 10 år siden. 

Skrevet

Ca 100 000kr inkludert alt. Var 60 gjester.  Vi hadde festen på ett lokale med tre retters middag og fri bar.  

Skrevet

Ca 50000 kr. 88 gjester

Brudekjole 3000 fra Kina

billig lokale ( idrettshuset)

mat fra lokal catering, 

all vin og sprit kjøpt i utlandet

Lokale ungdommer som serveringshjelp

Anonymkode: 40eb7...6ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...