Gå til innhold

Hadde du flyttet ut fra Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som vikar, der det er godt betalt. Jeg har ingen spesiell utdanning så dette er jo bra for meg. Men jeg er jo bare vikar fram til september, men muligens jeg kan forsette etter sommeren. Vi er 2 voksne og 2 barn, barna er 2-4 år. Mannen jobber i Oslo, å har bil. Vi har vært fram og tilbake om vi skal flytte pga jobben min eller ikke, vikarbyrået jeg har blitt ansatt hos forteller at alt av slike jobber (lagerjobb) som er utenfor Oslo er godt betalt, å om jeg ikke får forsette der jeg er nå kan de finne en annen jobb til meg andre steder. Jeg har fram til nå pendlet, vi bor nå på på Søndre Nordstrand i Oslo, vi har nå fått leilighet i Skedsmo. Men har ikke skrevet kontrakt enda. Planen er da at vi må kjøpe en bil til, en billig en slik at jeg kan da komme meg på jobb siden buss og tog er vanskelig fra Skedsmo. Så jeg er avhengig av bil. Der vi bor nå har jeg tatt to buss, og tog får å komme meg på jobb. Leverer barna i bhg kl 0750 og er framme på jobb 5 min før jeg begynner. Begynner da på jobb kl 10:00 å er feridg kl 1800. Jobber bare 3 ganger i uken, dette valgte jeg selv med tanke på pendling. 

Jeg er bare så usikker om vi velger riktig, er det mer riktig å bare kjøpe en bil noe vi skal uansett å pendle med bil 40 min fra der vi bor nå (da har vi bom) på denne strekningen. 

Eller flytte ut fra Oslo til Skedsmo å ha ca 15-20 min til jobben uten bom. 

Vi tar en risiko med tanke på om vikar byrået finner oppdrag til meg eller ikke (noe mest sannsynlig vikar byrå vil finne) 

om jeg da finner jobb i Oslo så må jeg pendle da til Oslo. 

I tillegg har både jeg og mannen alltid oppvokst i oslo å føler det er litt skummelt å flytte fra et sted jeg alltid er vant til å bo. 

Hva ville dere ha gjort ?

Anonymkode: dde5a...2f1

Skrevet

To buss og to tog skulle det stå*

Skrevet

Hadde flyttet. Men jeg liker ikke Oslo generelt, så det ville ikke vært en tilknytning der. Kollektiv fra Lillestrøm er jo veldig bra, så det bør ikke blindt problem tenker jeg. 

Anonymkode: 9d79f...67c

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde flyttet. Men jeg liker ikke Oslo generelt, så det ville ikke vært en tilknytning der. Kollektiv fra Lillestrøm er jo veldig bra, så det bør ikke blindt problem tenker jeg. 

Hvorfor liker du ikke Oslo? Når vi var å så på leiligheten i Skedsmo, så følte jeg meg så langt fra alt hvis det gir mening?

Skrevet

Vi flyttet langt fra Oslo i det barna begynte på skolen. Synes det er hyggelig å være på besøk i Oslo i ferier, men vil aldri bo der igjen.

Anonymkode: 3a6cb...c9e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi flyttet langt fra Oslo i det barna begynte på skolen. Synes det er hyggelig å være på besøk i Oslo i ferier, men vil aldri bo der igjen.

Hvor langt flyttet dere?

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor liker du ikke Oslo? Når vi var å så på leiligheten i Skedsmo, så følte jeg meg så langt fra alt hvis det gir mening?

Stressnivået feks. Det å aldri kunne være eller gå i fred noe sted. Folk blir sure om de ikke rekker bussen selv om det kommer en ny om 5 min. Å bo tett i tett. Skoler og barnehager som har ekstremt mange barn og sprengt kapasitet. Og kanskje spesielt det at jeg alltid har bodd på landet og er vant til litt armslag og lavere stressfaktor. Rekker du ikke bussen her, må du vente en time på neste. 

Jeg bor på andre aiden av Oslo, ca 50 min fra byen. Et lite sted med 2000 innbyggere. Vi har det vi trenger her også selv om det en en butikk i stedet for 10. Så har vi Asker 20 min unna, Drammen 30 min unna, togstasjon med tog og buss også. Vi rekker det meste og overlever vi også. Skedsmo et ganske sentralt og stille og rolig. Kjøpesenter er det i Lillestrøm og kolonial er det flere steder. Kommer litt an på hvor i Skedsmo så klart

Skrevet

Både mannen og jeg jobber sentralt i Oslo, og flyttet for en del år siden fra Søndre Nordstrand til Skedsmo, aldri angret.

Anonymkode: ef995...cf9

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor langt flyttet dere?

Trøndelag😊

Skrevet

Ville tenk på å få kjøpt et eget sted å bo slik at dere får stabilitet og betaler ned på eget. Det er mange steder rundt Oslo som er prisgunstige og med pendleravstand.

Alle kan ikke bo i Oslo, men er du vokst opp der så forstår jeg at du kvier deg for å flytte.

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stressnivået feks. Det å aldri kunne være eller gå i fred noe sted. Folk blir sure om de ikke rekker bussen selv om det kommer en ny om 5 min. Å bo tett i tett. Skoler og barnehager som har ekstremt mange barn og sprengt kapasitet. Og kanskje spesielt det at jeg alltid har bodd på landet og er vant til litt armslag og lavere stressfaktor. Rekker du ikke bussen her, må du vente en time på neste. 

Jeg bor på andre aiden av Oslo, ca 50 min fra byen. Et lite sted med 2000 innbyggere. Vi har det vi trenger her også selv om det en en butikk i stedet for 10. Så har vi Asker 20 min unna, Drammen 30 min unna, togstasjon med tog og buss også. Vi rekker det meste og overlever vi også. Skedsmo et ganske sentralt og stille og rolig. Kjøpesenter er det i Lillestrøm og kolonial er det flere steder. Kommer litt an på hvor i Skedsmo så klart

Det du skriver om Oslo er jo bare tøv, har du vært andre steder enn Aker brygge og Karl Johan?

Anonymkode: edea6...84a

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det du skriver om Oslo er jo bare tøv, har du vært andre steder enn Aker brygge og Karl Johan?

Jada. Har familie på abildsø bla. Jeg ser nesten det samme der. At du ikke merker det er ikke det samme som at det ikke eksisterer.

Skrevet

Eh, jeg bor i Oslo, så dette vet jeg faktisk. At din familie bor tett i tett og blir sure hvis de ikke rekker bussen betyr jo ikke at det er sånn i hele Oslo

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh, jeg bor i Oslo, så dette vet jeg faktisk. At din familie bor tett i tett og blir sure hvis de ikke rekker bussen betyr jo ikke at det er sånn i hele Oslo

Neida. Men jeg har da vært i byen og vært hos venner der og i tillegg jobbet og gått på skole der. Men tempo på landet er faktisk lavere enn i byer. Folk stiller høyere krav til kollektiv i byer enn på landet og det er mer folk der. 

Men jeg merker veldig at folk som bor i oalo lett blir krenket om noen sier noe negativt om byen. Og som sagt, jeg er fra landet der alt er litt annerledes enn i byen.

Skrevet

Jeg flyttet ut av Oslo og angrer. Flytter nå tilbake igjen. Hvis dere bare leier ville jeg flyttet og kjøpt noe eget. 

Anonymkode: 14a2c...a57

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neida. Men jeg har da vært i byen og vært hos venner der og i tillegg jobbet og gått på skole der. Men tempo på landet er faktisk lavere enn i byer. Folk stiller høyere krav til kollektiv i byer enn på landet og det er mer folk der. 

Men jeg merker veldig at folk som bor i oalo lett blir krenket om noen sier noe negativt om byen. Og som sagt, jeg er fra landet der alt er litt annerledes enn i byen.

Det kommer jo stort sett an på hva msn trives med, jeg blir sprø av det treigere tempoet på mindre steder, og mentaliteten generelt (vokst opp i en mindre by på Østlandet). Elsker Oslo litt mer for hvert år jeg bor her. Har bodd andre steder, også i utlandet, men Oslo er min by ❤️

Anonymkode: 07483...94f

Skrevet

Og som vanlig ødelegger krenka Oslo-folk tråden med en gang noen våger å si at de ikke trives i byen. Alle liker ikke å bo i Oslo, lev med det! Det er helt sikkert steder i Norge dere ikke ønsker å bo i også, uten at dere kjenner alle kriker og kroker på alle disse stedene!

Hi: Hvor i alle dager i Skedsmo skal dere bo hvor det er vanskelig med buss og tog? Jeg bor i en nabokommune til Skedsmo, lenger unna Oslo, og bruker 25 minutter med kollektivt til jobben min i Oslo...

Anonymkode: 6b67c...fd6

Skrevet

Vi flyttet også ut av Oslo for ett par år siden, i området rundt Skedsmo og vi har aldri angret ett sekund. Nå var vi kjempe lei av å bo trangt og midt i byen så det var en lettelse å komme seg bort. Vi har tre ganger mer plass til en mye rimeligere penge, lett å få seg jobb her ute også for begge to. Kan absolutt anbefales!

Anonymkode: 4434b...f41

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og som vanlig ødelegger krenka Oslo-folk tråden med en gang noen våger å si at de ikke trives i byen. Alle liker ikke å bo i Oslo, lev med det! Det er helt sikkert steder i Norge dere ikke ønsker å bo i også, uten at dere kjenner alle kriker og kroker på alle disse stedene!

Hi: Hvor i alle dager i Skedsmo skal dere bo hvor det er vanskelig med buss og tog? Jeg bor i en nabokommune til Skedsmo, lenger unna Oslo, og bruker 25 minutter med kollektivt til jobben min i Oslo...

Brånslia

Skrevet

Nei brånåslia heter det vel:)

Skrevet
1 time siden, Nyttårs barn skrev:

Ville tenk på å få kjøpt et eget sted å bo slik at dere får stabilitet og betaler ned på eget. Det er mange steder rundt Oslo som er prisgunstige og med pendleravstand.

Alle kan ikke bo i Oslo, men er du vokst opp der så forstår jeg at du kvier deg for å flytte.

Ingen av oss har fast jobb enda, og begge har gjeld vi må betale ned først på. Ellers hadde vi helt klart kjøpt. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei brånåslia heter det vel:)

Fra Brånåslia går det buss til Oslo bussterminal hvert tiende minutt, turen tar 30 min. Eller du kan gå av på Lillestrøm og ta toget inn som tar ti minutter...

Skrevet

Hadde ikke flyttet. Flyttet fra Oslo til Son, og angrer hver dag. 

Anonymkode: 1a580...fc8

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde ikke flyttet. Flyttet fra Oslo til Son, og angrer hver dag. 

Anonymkode: 1a580...fc8

Å, herregud! Har gjort akkurat det samme og angrer også hver dag. Trodde ikke det fantes flere... Alle eeeelsker Son, liksom. 

Anonymkode: 14a2c...a57

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fra Brånåslia går det buss til Oslo bussterminal hvert tiende minutt, turen tar 30 min. Eller du kan gå av på Lillestrøm og ta toget inn som tar ti minutter...

Hvor sjekket du det? Jeg får opp at det tar 58

min bare til Lillestrøm med buss?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...