Gå til innhold

Bergen er en fin by, men den suger på badesteder!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det en uoppdaget plass? Jeg har vært på alle de kjente stedene. Ingen imponerer og du ligger som sild i tønne på en varm sommerdag😝

Jeg har også vært i en del vann og ut på Sotra. Men ikke det imponerer heller.

Anonymkode: d47d3...9cc

Skrevet

Hva er du ute etter? Hvert sted har sine kvaliteter. Nordnes Sjøbad er perfekt for svømmetrening de dagene været ikke er perfekt, eller tidlig om morgenen. Salhus er fint med litt færre folk enn andre steder, sandstrand og skjær du kan hvile på. Tømmervågen i Eidsvåg er fint og lunt for de minste, men der må en bruke badesko. Helleneset har både sandstrand og stupebrett, men der er det ofte masse folk. 

Anonymkode: 2eeca...9b8

Skrevet

Grønnskjær (Åsane) 

Holmen (Arna) 

Melkeviken (Fana) 

Anonymkode: aee95...597

Skrevet

Det er helt sant. Jeg bor i Bergen og det er helt håpløst, vi har ikke en eneste fin strand her. Flere ok badesteder, om man liker stein, grus, tang og tare, men ikke fine strender. 

Anonymkode: 79093...a0d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er helt sant. Jeg bor i Bergen og det er helt håpløst, vi har ikke en eneste fin strand her. Flere ok badesteder, om man liker stein, grus, tang og tare, men ikke fine strender. 

Anonymkode: 79093...a0d

Hvis du vil ha fin sandstrand må du til Kollevågen på Askøy 😍 Men jeg for min del ha sansen for de små strendene rundt om kring, litt stein, litt svaberg, litt sol og litt skygge. 

Anonymkode: f887c...8b0

Skrevet

Takk for svar.

Jeg liker strand eller svaberg. Må ikke være begge deler. 

Men savner plass og horisont. At det er et større område så det ikke blir så inneklemt. Noe jeg føler det blir på de frimerkene av noen strender her. 

Skrevet

Støtter Kollevågen. Ellers er jo Melkeviken, Grønneviken, Kyrkjetangen og Nordnes sjøbad gode alternativer. Har man tilgang på båt kan man også lett finne seg en nesten øde strand. 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar.

Jeg liker strand eller svaberg. Må ikke være begge deler. 

Men savner plass og horisont. At det er et større område så det ikke blir så inneklemt. Noe jeg føler det blir på de frimerkene av noen strender her. 

Stort område har du på Holmen. Mangler horisont da, fordi Holmen stikker ut i fjorden, og man dermed ser inn mot land igjen. Fordelen med dette er at vannet blir "fanget" på i siden, og dermed gjerne er litt varmere enn ellers. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Stort område har du på Holmen. Mangler horisont da, fordi Holmen stikker ut i fjorden, og man dermed ser inn mot land igjen. Fordelen med dette er at vannet blir "fanget" på i siden, og dermed gjerne er litt varmere enn ellers. 

Hvor er Holmen?

Anonymkode: 02380...552

Skrevet

Vollane i Åsane er ganske fint. Selv om det er mange der på finværsdager så føles det aldri smekkfullt.

Anonymkode: 278d5...36e

Skrevet

Helt enig. Flyttet hit fra Jæren og savner skikkelig strendene der nede. Ikke er det badeplasser her og de få stedene de har laget til inneholder fjorten parkeringsplasser. Helt tragisk. 

Anonymkode: 660e3...742

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor er Holmen?

Anonymkode: 02380...552

I Arna. Greit med parkering, eventuelt en 15 min spasertur fra togstasjonen. Toget tar bare 8 min fra byn så det er egentlig ganske sentralt. 

Skrevet

Hva skal man med strender i Bergen? Det bare regner der uansett 

Anonymkode: 122f1...1d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...