Gå til innhold

Jobb, AAP og ferie fra jobb.

Anbefalte innlegg

Har etter mange år med sykdom begynt å jobbe. 60% stilling. Får AAP og for de resterende 40% frem til jul. Har de siste to ukene hatt ferie fra jobb. Sliter med å fylle ut meldekort. Får jeg Aap selvom jeg har ferie fra jobb? Har en aktivitetsplan med Nav. Noen som er i samme situasjon og vil si hvordan de fyller ut meldekortet?

Anonymkode: 58a9c...bba

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144373468-jobb-aap-og-ferie-fra-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, siden man ikke får feriepenger av aap får man det hele tiden, også når man har ferie.

Så når du har ferie fra din vanlige arbeidsgiver skriver du på meldekortet at du skal ha aap for alle dagene.

Tror det står i forklaringen til utfylling også.

Anonymkode: 79dff...bb8

Her står det:

Ferie fra deltidsstilling

Har du en deltidsstilling og får AAP ved siden av, kan arbeidsgiver pålegge deg å ta ferie fra deltidsstillingen. Hvis du har opparbeidet deg rett til feriepenger i jobben, vil du få utbetalt feriepenger. Feriepenger fører ikke til reduksjon i AAP.

Hvis NAV ikke har noen aktuelle aktiviteter for deg i den perioden du tar fri fra deltidsjobben din, har du ikke fravær som skal føres på meldekortet. Siden du ikke arbeider i denne perioden, skal du heller ikke føre arbeidstimer på meldekortet. Du vil få utbetalt AAP for full tid.

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Relatert+informasjon/fravær-på-grunn-av-sykdom-eller-ferie-aap

Anonymkode: 79dff...bb8

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg leste det der. Bare usikker på hvordan jeg skal krysse. Krysset for ferie fra jobb og at jeg utførte aktivitet. Håper det ble rett.

Anonymkode: 58a9c...bba

Jeg fikk beskjed om at jeg aldri skulle krysse av for ferie, kun aktivitet. Samt kun skrive de timene man jobber. I ferieukene fører man ikke opp noen timer.

Anonymkode: 5aacd...33a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...