Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #26 Skrevet 19. juli 2019 Å ha en stor buffer samtidig som man har stor boliglån er jo helt meningsløst - økonomisk sett! vi har fleksilån med samme betingelser som ordinært lån. Vår eventuelle buffer ligger i den ubrukte utnyttelsen av lånet. Vi har selvfølgelig noe stående på sparekonto, men ikke snakk om de store beløpene.... Anonymkode: d3da1...84e
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #27 Skrevet 19. juli 2019 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det dersom vaskemaskinen trenger reparasjon? Dersom dere får fartsbot? Dersom mannen blir 50 og fortjener noe extra fint? Dersom det er dags for sørvis på bilen?? Anonymkode: 6353c...f29 Vi har ikke egen bufferkonto, har en sparekonto som vi også bruker som buffer. Har ca 50 000 der nå etter ferien. Skattepenger og eventuelle andre "ekstra" penger settes inn der, samt det vi har til overs på slutten av måneden. Vi har opp gjennom årene brukt av den til oppussing, varmepumpe, ferie, julegaver, bilkjøp bl.a. i tillegg til typiske bufferkonto-utgifter som hvis vaskemaskinen ryker osv. Prøver å ha 50 000 der som minimum, var oppe i 300 000 før vi pusset opp og kjøpte bil i fjor. I tillegg har vi en konto som barnetrygden går inn på som vi bruker til større innkjøp til barnet vårt, samt betaling av sommerleir o.l. Vi har lav inntekt og er litt avhengig av å ha et eget budsjett for de større utgiftene, så det blir en del aktivitet på de kontoene. Anonymkode: 3b815...127
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #28 Skrevet 19. juli 2019 Mannen og jeg har til sammen ca 100,000 på bufferkontoen, den er kun tenkt til bruk i absolutte nødstilfeller (type dyre regninger til rørlegger/elektriker i forbindelse med lekkasje/oversvømmelse, bytte av tak o.l.) så til dags dato har vi aldri rørt den. Service, dekkskifte og reparasjoner av bilen dekkes av egen bilkonto. Dersom oppvaskmaskinen eller vaskemaskinen skulle ryke, har vi nok ekstra på regningskontoen til å dekke den slags der så lenge det ikke er mange ting på en gang. Anonymkode: d5c12...db7
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2019 #29 Skrevet 21. juli 2019 Det er egentlig livsfarlig å spørre om det her inne. Her er man uansvarlig og helt idiot mellom ørene med mindre man ikke har tre fire hundre tusen stående til enhver tid. Utrolig hvor mange som til enhver tid har en årslønn stående å «buffer» kontoen. Anonymkode: 0a5e9...145
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2019 #30 Skrevet 21. juli 2019 Her var det mange med mye penger. På min sparekonto står det 9,- Jeg bruker ikke av den med mindre jeg er blakk! Den lille tieren skal stå trygt i banken å "rente seg" 💴💵💶💷💰 Har litt mer på brukskontoen. Har nettopp fått lønn så da har jeg iallfall femsifret tall der😆, enda... På BSU har jeg 20.000. Man får ikke så mye for 20000 ettersom det er øremerket. 🙄 Anonymkode: 8e0ab...eb0
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2019 #31 Skrevet 21. juli 2019 Har ikke så mye der akkurat nå, siden vi pusser opp, og har tatt en del derfra. Jeg betaler 1000,- ekstra på huslån hver mnd. Setter inn 1000,- ekstra til regninger, og tusen ekstra til bil, slik at vi har litt å gå på. Pleier å ha stående 2-3 ganger det budsjettet sier for en mnd. Har en egen pott til gaver i budsjettet, så det er det alltid penger til. Samme med utstyr til oss og barn. Sparer seperat til ferie, buffer og pensjon. Føler vi har god kontroll. Skulle det knipe med en vaskemaskin el. Har vi kredittkort vi ikke bruker. Så det hadde ikke vært umiddelbar krise. Anonymkode: 317b6...191
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2019 #32 Skrevet 21. juli 2019 Har buffer på 230000 kr. Brukes når vi virkelig trenger noe ekstra. Anonymkode: d3fb9...375
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå