Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #1 Skrevet 17. juli 2019 Maxalt Zomig tabletter Naramig Almogran Imigran radis Zomig nesespray Relpax Sumatriptan Topimax Atacand Enda fler, men husker ikke alle.... Hvilke medisiner tar du mot migrene?? Paralgin førte er den som virker best, men nevrologen på jodepineskolen sier at det skal man IKKE ta mot migrene...... Anonymkode: 30d3c...92b
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #2 Skrevet 17. juli 2019 Botox Maxalt Imigran injeksjoner Hva er hodepineskole? Anonymkode: 31526...ad7
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #3 Skrevet 17. juli 2019 Ibux forte. Hadde stort sett anfall som var styrt av hormoner, rett før jeg fikk mensen hver måned, sjelden ellers. Men etter at jeg fjernet eggstokkene og kom i overgangsalderen (pga en svulst) så ble migrenen borte. Aldri så galt at det ikke er godt for noe... Anonymkode: a70a3...749
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #4 Skrevet 17. juli 2019 Jeg er heldig og klarer meg heldig vis med bare Paracet. Anonymkode: 0913a...494
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #5 Skrevet 17. juli 2019 Jeg bruker Zomig tabletter, datteren bruker Zomig nesespray. Anonymkode: 1e1dd...5c3
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #6 Skrevet 17. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg er heldig og klarer meg heldig vis med bare Paracet. Anonymkode: 0913a...494 Har du migrene da, da? Hodepine tar jeg med Paracet og Ibuprofen i kombinasjon, men for migrenen må det sterkere lut til. Anonymkode: 1e1dd...5c3
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #7 Skrevet 17. juli 2019 Topimax, er det jeg bruker nå. Har prøvd det meste av det andre, uten særlig effekt. Anonymkode: 62c62...63a
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #8 Skrevet 17. juli 2019 Betablokkere topimax voltaren immigran injeksjoner botox afripan alt funnet ut av i samråd med nevrolog. Har halvert antall anfall med dette Anonymkode: 30c64...e28
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #9 Skrevet 17. juli 2019 Bruker blodtrykksmedisin som forebyggende. Og sumatriptan ved anfall. Anonymkode: d6964...f77
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #11 Skrevet 17. juli 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Botox Maxalt Imigran injeksjoner Hva er hodepineskole? Anonymkode: 31526...ad7 Hodepineskole er noe som nevrologisk avd ved fylkessykehuset i Molde arrangerer. Det ledes av nevrolog og resurssykepleier. Det går over flere dager og over ett lengre tidsrom. og man får kursing i de forskjellige typene migrene og hodepine, man diskuterer behandlinger og tiltak. Samt at vi som er rammet kan dele erfaringer osv. Da jeg var der ble betablokkere utprøvd, og Botox utprøvd, Jeg har også vert innlagt på nevrologen på detoxifisering. For å utelukke medisin utløst migrene. Anonymkode: 30d3c...92b
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #12 Skrevet 17. juli 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hodepineskole er noe som nevrologisk avd ved fylkessykehuset i Molde arrangerer. Det ledes av nevrolog og resurssykepleier. Det går over flere dager og over ett lengre tidsrom. og man får kursing i de forskjellige typene migrene og hodepine, man diskuterer behandlinger og tiltak. Samt at vi som er rammet kan dele erfaringer osv. Da jeg var der ble betablokkere utprøvd, og Botox utprøvd, Jeg har også vert innlagt på nevrologen på detoxifisering. For å utelukke medisin utløst migrene. Anonymkode: 30d3c...92b Oi, så heldig du er som får så god oppfølging. Jeg ble og detoxet, ble sendt hjem med beskjed om å ikke bruke noen medisiner, det var den hjelpen liksom Anonymkode: 31526...ad7
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #13 Skrevet 17. juli 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oi, så heldig du er som får så god oppfølging. Jeg ble og detoxet, ble sendt hjem med beskjed om å ikke bruke noen medisiner, det var den hjelpen liksom Anonymkode: 31526...ad7 Oi....Det høres fryktelig ut..... skulle vert bedre tilbud og ikke alt etter hvor du bor... Anonymkode: 30d3c...92b
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #14 Skrevet 17. juli 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hodepineskole er noe som nevrologisk avd ved fylkessykehuset i Molde arrangerer. Det ledes av nevrolog og resurssykepleier. Det går over flere dager og over ett lengre tidsrom. og man får kursing i de forskjellige typene migrene og hodepine, man diskuterer behandlinger og tiltak. Samt at vi som er rammet kan dele erfaringer osv. Da jeg var der ble betablokkere utprøvd, og Botox utprøvd, Jeg har også vert innlagt på nevrologen på detoxifisering. For å utelukke medisin utløst migrene. Anonymkode: 30d3c...92b Er på noe lignende her, men der er man tilknyttet så lenge det er behov. Jeg har vært tilknyttet i 1,5 år. Så prøver man forskjellige medisiner, har et team med nevrolog, sykepleier osv man holder kontakt med og der er man også innlagt underveis for utelukke at migrenen er utløst av annen medisin. Utrolig bra opplegg. Anonymkode: 62c62...63a
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #15 Skrevet 17. juli 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er på noe lignende her, men der er man tilknyttet så lenge det er behov. Jeg har vært tilknyttet i 1,5 år. Så prøver man forskjellige medisiner, har et team med nevrolog, sykepleier osv man holder kontakt med og der er man også innlagt underveis for utelukke at migrenen er utløst av annen medisin. Utrolig bra opplegg. Anonymkode: 62c62...63a Kan jeg spørre hvilken kant av landet dette er? Jeg vet jeg ikke burde, men jeg blir rett og slett misunnelig på dere som får så god oppfølging. Skulle ønske alle migrenepasienter fikk et sånt tilbud. Anonymkode: 31526...ad7
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #16 Skrevet 17. juli 2019 Bruker imigran nesespray. Anonymkode: 23601...364
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2019 #17 Skrevet 17. juli 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Har du migrene da, da? Hodepine tar jeg med Paracet og Ibuprofen i kombinasjon, men for migrenen må det sterkere lut til. Anonymkode: 1e1dd...5c3 Ja, det har jeg, men heldig vis klarer jeg å stoppe de fleste anfall hvis jeg tar Paracet i tide. Anonymkode: 0913a...494
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2019 #18 Skrevet 18. juli 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan jeg spørre hvilken kant av landet dette er? Jeg vet jeg ikke burde, men jeg blir rett og slett misunnelig på dere som får så god oppfølging. Skulle ønske alle migrenepasienter fikk et sånt tilbud. Anonymkode: 31526...ad7 Selvfølgelig kan du spørre. Spør så mye du vil❤️ Jeg må dessverre skuffe deg, for jeg bor i Danmark. Jeg forstår godt du kjenner på følelsen av misunnelse. Jeg er helt enig! Alle burde få dette tilbudet. Og jeg fikk det først da jeg satt hos nevrologen og gråt. Hikstet og nærmest truet med å kaste meg foran et tog hvis ikke noen hjalp meg. Jeg var lei av midlertidige løsninger fremfor langsiktige planlegging. Da fikk jeg heldigvis en som tok meg alvorlig. Anonymkode: 62c62...63a
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2019 #19 Skrevet 18. juli 2019 Har prøvd imigran og maxalt. Ble så dårlig av de. Har nå i mange år gått på daglig dose forebyggende medisiner. Nå er det Pranolol. Skulle jeg da få migrene klarer jeg ofte å avverge eller dempe med Ibux. Anonymkode: f4b0e...69d
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2019 #20 Skrevet 18. juli 2019 Bruker Cataflam sammen med paracett Anonymkode: 790b7...8d3
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2019 #21 Skrevet 19. juli 2019 Betablokkere forebyggende Paralgin f og Petidin supp ved kraftige anfall, event innleggelse. Anonymkode: fd84c...457
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå