Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #26 Skrevet 14. juli 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man kan nok hevde mye, men å si at alle modellene til f.eks mulberry er stygge viser at du ikke vet hva du snakker om og bare gjør et patetisk forsøk på å virke smart. Anonymkode: 05a80...c47 Man kan altså ikke ha en annen mening om hva som er stygt og ikke, enn deg? Anonymkode: dede2...08d
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #27 Skrevet 14. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei jeg sitter ikke inne og ser på dem. Bruker alle veskene mine og er veldig glad i de. Materialisme er akkurat det det ikke er. Jeg kjøper utrolig lite klær og ting og tang til meg. Ekstremt lite faktisk, det jeg kjøper til meg er det jeg virkelig ønsker meg. Jeg setter av penger lenge undersøker nøye om det er det jeg vill. Min første merke veske fikk jeg i bursdagsgave av min mann. Dette var i 2012, den har jeg brukt enormt mye og den betyr mest for meg av alle veskene mine. Den ser fortsatt tilnærmet ny ut. Jeg ser for meg at jeg kan bruke den vesken i minimum 20 år til før den kanskje er ødelagt. Synes ikke det er så verst jeg da med tanke på pris. Alle mine vesker har en historie og jeg virkelig elsker dem. De løfter opp alle antrekkene velger kun klassiske modeller som varer evig. Jeg har blitt latterliggjort for min elsk på godt håndverk her inne før. Det er vist helt akseptert å mobbe andre mennesker for deres interesser, rart at det ikke finnes en kjeft som mobbet mannen for sine interesser alt fra bil, golf, ski, sykkel osv. Som kanskje koster opp i mot 1milion kroner. Det er helt i orden selv om den kun blir brukt en søndag i måneden og står i kjelleren, garasjen mer en halve året. Det er greit det er jo tross alt mannen det er snakk! De er alltid så fornuftige!! Forresten så gjelder dette alt vi kjøper, det vi kjøper skal vare! Jeg pusser ikke opp huset mitt hvert år. Jeg gjør det en gang og kan kanskje gjøre noen finjusteringer her eller der. Men slik mange av dere holder på svir dere av veldig mye mer penger enn jeg på mine interesser. Feks kjøpte vi ett kvalitetskjøkken som var klassisk for 25 år siden, vi har fortsatt samme kjøkken. Eneste vi vurderer å bytte ut er ny benkeplate. Anonymkode: 77653...eb1 Så alle som ikke bruker penger på vesker har mann med dyre hobbyer og pusser opp hvert år? Argumentasjonen din faller i grus ser du. Vi har tidløst bad, tidløst kjøkken, nøytrale farger i alle rom. Kommer ikke til å fikse på noe med mindre det skulle være tvingende nødvendig. Vi driver med rimelige idretter vi har holdt på med siden barn og trenger sjelden nytt utstyr. Vi har en bil. Kjøper sjelden klær, og når vi gjør det kjøper velger vi gode materialer som varer. Jeg lurer virkelig på hvor disse menneskene du snakker om befinner seg, for i min krets blir det stadig mer tabubelagt å ikke fronte et miljøbevisst syn på dette. Anonymkode: 9fb48...77e
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #28 Skrevet 14. juli 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så alle som ikke bruker penger på vesker har mann med dyre hobbyer og pusser opp hvert år? Argumentasjonen din faller i grus ser du. Vi har tidløst bad, tidløst kjøkken, nøytrale farger i alle rom. Kommer ikke til å fikse på noe med mindre det skulle være tvingende nødvendig. Vi driver med rimelige idretter vi har holdt på med siden barn og trenger sjelden nytt utstyr. Vi har en bil. Kjøper sjelden klær, og når vi gjør det kjøper velger vi gode materialer som varer. Jeg lurer virkelig på hvor disse menneskene du snakker om befinner seg, for i min krets blir det stadig mer tabubelagt å ikke fronte et miljøbevisst syn på dette. Anonymkode: 9fb48...77e Det er nettop det vi har. Vi er miljøbevisste, men det går tydeligvis ikke an å være det og glad i vesker. Jeg dømmer ingen! Men dere dømmer meg, bare på grunnlag av at jeg er glad i en ting. Det er greit å stå rett ut og mobbe meg med latterliggjørende kommentarer du og andre aldri hadde turt å si i mitt ansikt. Jeg er forresten MDGs våte drøm. Har elbil (Tesla x), kjører kollektivt (tog), kildesorterer (alt da vi er mange og har liten søppelkasse) og flyr kanskje en gang hvert andre år. Vi var på Ullared i går. Hadde vert på tur i Sverige og tenkte siden vi aldri har vert der før kunne vi svippe innom for å se. Vel der befinner alle de seg som kjøper «billige» varer. Det er vel noe av de minst miljøvennlige jeg har vert bort i. Det stoppet ikke de flere tusen personene som befant seg der. Jeg kan love deg at mange av de befinner seg på dette forumet blant annet og snakker nedsettende om meg og mitt «forbruk» Anonymkode: 77653...eb1
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #29 Skrevet 14. juli 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man kan altså ikke ha en annen mening om hva som er stygt og ikke, enn deg? Anonymkode: dede2...08d Det var akkurat det jeg skrev 🤪😂 Anonymkode: 05a80...c47
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #30 Skrevet 14. juli 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er nettop det vi har. Vi er miljøbevisste, men det går tydeligvis ikke an å være det og glad i vesker. Jeg dømmer ingen! Men dere dømmer meg, bare på grunnlag av at jeg er glad i en ting. Det er greit å stå rett ut og mobbe meg med latterliggjørende kommentarer du og andre aldri hadde turt å si i mitt ansikt. Jeg er forresten MDGs våte drøm. Har elbil (Tesla x), kjører kollektivt (tog), kildesorterer (alt da vi er mange og har liten søppelkasse) og flyr kanskje en gang hvert andre år. Vi var på Ullared i går. Hadde vert på tur i Sverige og tenkte siden vi aldri har vert der før kunne vi svippe innom for å se. Vel der befinner alle de seg som kjøper «billige» varer. Det er vel noe av de minst miljøvennlige jeg har vert bort i. Det stoppet ikke de flere tusen personene som befant seg der. Jeg kan love deg at mange av de befinner seg på dette forumet blant annet og snakker nedsettende om meg og mitt «forbruk» Anonymkode: 77653...eb1 Hvorfor blir du så opprørt over at andre har en annen mening om det å samle på vesker? Anonymkode: dede2...08d
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #31 Skrevet 14. juli 2019 Mange dømmende, korttenkte og selvforherligende damer i denne tråden. DIB på sitt beste!! 👍🏻 Anonymkode: e64a1...cee
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #32 Skrevet 14. juli 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor blir du så opprørt over at andre har en annen mening om det å samle på vesker? Anonymkode: dede2...08d Det blir jeg ikke opprørt av, alle kan gjøre det de ønsker. Det jeg derimot blir opprørt av er den mobbe kulturen. Er det ikke bedre å gjøre ditt og datt. Sitter du og glor på de. Osv osv. Det er stygge kommentarer lenger bak og i gamle tråder. Det skulle vert fullstendig unødvendig i 2019 å slenge dritt om andres interesser. Det er noe helt annet å si at nei det gjør jeg ikke osv. Men når det blir personlig er det mobbing. Alle for gjøre som de ønsker så fremt det er innafor loven. Anonymkode: 77653...eb1
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #33 Skrevet 14. juli 2019 Er det status å ha dyre vesker? Jeg ser ikke forskjell på en fra h&m og dyre merker, så meg imponerer ingen. Anonymkode: f8175...56d
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #34 Skrevet 14. juli 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er nettop det vi har. Vi er miljøbevisste, men det går tydeligvis ikke an å være det og glad i vesker. Jeg dømmer ingen! Men dere dømmer meg, bare på grunnlag av at jeg er glad i en ting. Det er greit å stå rett ut og mobbe meg med latterliggjørende kommentarer du og andre aldri hadde turt å si i mitt ansikt. Jeg er forresten MDGs våte drøm. Har elbil (Tesla x), kjører kollektivt (tog), kildesorterer (alt da vi er mange og har liten søppelkasse) og flyr kanskje en gang hvert andre år. Vi var på Ullared i går. Hadde vert på tur i Sverige og tenkte siden vi aldri har vert der før kunne vi svippe innom for å se. Vel der befinner alle de seg som kjøper «billige» varer. Det er vel noe av de minst miljøvennlige jeg har vert bort i. Det stoppet ikke de flere tusen personene som befant seg der. Jeg kan love deg at mange av de befinner seg på dette forumet blant annet og snakker nedsettende om meg og mitt «forbruk» Anonymkode: 77653...eb1 Jeg dømmer deg absolutt ikke. Om to designervesker gjør at du ikke kjøper nye på tjue år så er det bare fint. Men jeg reagerer på at du virker å sette likhetstegn mellom det å ikke ville betale vesentlige summer for vesker med det å gå bananas på Ullared og Nille, og ikke ha bærekraft på agendaen. At det er fryktelig lite miljøvennlig er vi helt enige om. Men igjen, det tror jeg representerer en liten del av befolkningen. Kaster man et blikk på denne tv-serien kan man jo raskt konkludere med at nesten samtlige representerer gjennomsnittsmannen nokså dårlig. Anonymkode: 9fb48...77e
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #35 Skrevet 14. juli 2019 15 hours ago, Anonym bruker said: Jeg samler på vesker selv, og har stadig en eller annen på ønskelisten. Har akkurat kjøpt meg en Mulberry Lily i en fin blåfarge til 50-årsdagen(?!?), så nå er det bremsene på en stund. Jeg har litt forskjellige Mulberry-vesker, Lily pluss Bayswater i to utgaver, Piccadilly og en Continental woc. Hva har du og hva ønsker du deg? Om du har samme overflatiske glede av vesker som meg? Anonymkode: ccd25...002 nope Anonymkode: 53b0d...284
amandine Skrevet 14. juli 2019 #36 Skrevet 14. juli 2019 For min del kjøper jeg en her og en der, jeg fikk én da jeg var ferdig utdannet, én til 40-årsdagen og kjøpte meg én til et par andre anledninger. Den eldste av mine er nær 20 år og fremdeles i jevnlig bruk. Den varer i 20 år til lett. Jeg har flere enn jeg trenger til hverdags, men jeg bruker alle. Noen til festbruk, en weekendbag har fulgt meg i 15 år, skulderveske har jeg slept rundt over alt siden 2007 og den er like fin. De er klassiske, solide, mine er sydd i England og da vet jeg de ikke er sydd av barn eller underbetalte syersker. De er fine og jeg koser meg med dem. Og bryr meg ikke om hva andre tenker hverken positivt eller negativt. Jeg liker en fin skinnveske i klassisk stil som lukter godt og ser bra ut. Enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #37 Skrevet 14. juli 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Man kan altså ikke ha en annen mening om hva som er stygt og ikke, enn deg? Anonymkode: dede2...08d Jeg googlet de veskene nå, og for meg var de skikkelig stygge. Ikke min stil i det hele tatt. Anonymkode: be822...d7a
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #38 Skrevet 14. juli 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det status å ha dyre vesker? Jeg ser ikke forskjell på en fra h&m og dyre merker, så meg imponerer ingen. Anonymkode: f8175...56d Det er ikke for statusens skyld jeg har dyre vesker, og om du ser forskjell på min eller en annen spiller ingen rolle for meg. Jeg ser forskjell. Akkurat som jeg ser forskjell på en ullgenser og en i polyester. Det gir meg glede og er min hobby. Anonymkode: ccd25...002
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2019 #39 Skrevet 14. juli 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg dømmer deg absolutt ikke. Om to designervesker gjør at du ikke kjøper nye på tjue år så er det bare fint. Men jeg reagerer på at du virker å sette likhetstegn mellom det å ikke ville betale vesentlige summer for vesker med det å gå bananas på Ullared og Nille, og ikke ha bærekraft på agendaen. At det er fryktelig lite miljøvennlig er vi helt enige om. Men igjen, det tror jeg representerer en liten del av befolkningen. Kaster man et blikk på denne tv-serien kan man jo raskt konkludere med at nesten samtlige representerer gjennomsnittsmannen nokså dårlig. Anonymkode: 9fb48...77e Serien er nå en ting. Men jeg var der og i parkeringen var det alt fra Porsche til Volvo 240. Så jo jeg føler litt at de representerte den gjengse nordmann/svenske. Det var veldig mye forskjellige folk der ikke kun slike du ser på serien. Jeg sammenligner ikke, grunnen til at jeg nevnte det er at jeg satt og tenkte på nettop dette etter å ha handlet. Vi handlet faktisk for 6000 kroner. Og egentlig kjøpte vi ingenting. Eneste som virkelig lønte seg var bilting til mannen og hesteutstyr til vår datter. Når vi så hva andre kjøpte var vår handle vogn omtrent ingenting. Disse menneskene bruker enorme summer der. Det er rett og slett galskap. Mens om jeg nevner at jeg brukte halvparten av den summen på en veske er jeg en materialistisk jævel. En som kun tenker på seg selv er egoist, gir ikke til veldedighet og kun handler ting hvor jeg vill vise min rikdom. Dette er ting jeg har fått slengt i «tryne» opp igjennom årene på dette forumet og andre fora. Ingen av delene stemmer, det å kommentere imot hjelper ingenting. Anonymkode: 77653...eb1
HeiteH Skrevet 14. juli 2019 #40 Skrevet 14. juli 2019 Jeg har noen dyre vesker fordi jeg liker pene ting, men hadde jeg betraktet sko og vesker som "hobby" hadde jeg tatt meg noen runder i terapi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå