Gå til innhold

Jeg er allergisk mot kylling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har testa det ved å spise kylling og se hva som skjer. Klør i munnen, og på hele kroppen. Uavhengig om det er naturell eller krydra. Uavhengig av tilbehør. 

Går det i det hele tatt an!? 

Og er det sannsynlig at jeg tåler and (æsj😂), kalkun, eller andre fjærkre? 

Finnes det noe jeg kan ta som fjerner alle symptomer så jeg kan spise kylling? 

Kan det ha noe å gjøre med hva kyllingene får av fôr? Kan det overføres? (De spiser noe jeg er dødelig allergisk mot, og reagerer bare det oser rundt i rommet).

Anonymkode: 4b6f6...52e

Skrevet

Allergi mot kjøtt er mulig, men sjelden. Tåler du egg? 

Forskning viser at flåttbitt kan trigge kjøttallergi.

Anonymkode: 50a67...416

Skrevet

Allergi mot fjørfe er ikke uvanlig. 

Anonymkode: 062e8...8ae

Skrevet

Jeg ville forsøkt å spise økologisk kylling. På den måten teste om det er foret. 

Har aldri hørt om noen som ikke tåler kjøtt, så aner ikke om du vil reagere på de andre fuglene, det er nok bare å prøve seg frem. 

Skrevet
2 timer siden, Optatium skrev:

Jeg ville forsøkt å spise økologisk kylling. På den måten teste om det er foret. 

Har aldri hørt om noen som ikke tåler kjøtt, så aner ikke om du vil reagere på de andre fuglene, det er nok bare å prøve seg frem. 

Mange tåler ikke kjøtt. Hva spiser de økologiske?

Skrevet

Har testet ungene mot veldig mange allergier, og som legen min sa så kan en ha allergi for alt og det er bare de største allergiene vi hører om at folk har. Nå er det ikke slik at mine unger er allergiske i den forstand, men de har eksem så i håp om å finne noe som gjorde en bedring for hun som var ekstremt plaget testet vi ut. Det som gir størst utslag på henne er E-stoffer av alle ting, for å si det slik så er det e- stoffer i nesten alt så det er artig. Heldigvis er det bare noen som gir store utslag, så med årene har vi funnet hva som hun ikke bør spise eller drikke. 

Jeg jobber med en som for mange år har gitt opp å skjønne hva han er allergisk for, det  er enklere å si hva han kan spise. Melk og gluten kan han spise, men så stopper det ganske fort opp. Frukt og grønnsaksdisken bør han bare gå forbi, tror han kan telle på en hånd hvor mye han kan spise av slike ting feks. Som han sier så er det veldig lite han egentlig kan spise, men sånn er livet og han lar det ikke hindre han. Heldigvis reagerer han med kløe på det meste, noen få ting får han sterkere reaksjoner av så de han bare får kløe av spiser han innimellom og tar en allergi pille ettterpå. 

Anonymkode: 5ea88...a90

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mange tåler ikke kjøtt. Hva spiser de økologiske?

De økologiske spiser stort sett akkurat det samme som de konvensjonelle.

Anonymkode: 62e9c...3ae

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Allergi mot fjørfe er ikke uvanlig. 

Anonymkode: 062e8...8ae

Men da er det gjerne fjærene og huden, ikke kjøttet. Omtrent som at det er mange som reagerer på pelsdyr, men de kan dåise kjøttet.

Anonymkode: 62e9c...3ae

Skrevet

Jeg reagerer på peptider som er i kylling, men ikke i kalkun, så jeg tåler å spise kalkun.

Om du reagerer på mais eller noe de spiser, da blir det kanskje verre.

Anonymkode: ff502...50b

Skrevet

Kanskje greit å snakke med en spesialist og få tatt noen tester?

Skrevet

Min sønn klør i munnen av kylling. Allergilegen har sagt at ingen er allergisk mot kylling, men sønnen min er allergisk mot rått egg, og at han kan få en reaksjon på kylling derfor (hvis jeg skjønte henne riktig). 

Anonymkode: 519d3...ed3

Skrevet
7 timer siden, TheWitch skrev:

Kanskje greit å snakke med en spesialist og få tatt noen tester?

Emm.. har gjort det altså

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min sønn klør i munnen av kylling. Allergilegen har sagt at ingen er allergisk mot kylling, men sønnen min er allergisk mot rått egg, og at han kan få en reaksjon på kylling derfor (hvis jeg skjønte henne riktig). 

Anonymkode: 519d3...ed3

hmm ok.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

hmm ok.

Kjenner tre som er allergisk mot kylling. Reagerer med kløe og tetner til i halsen. Har ikke hørt noen av dem si de er allergisk mot annet kjøtt. 

Anonymkode: ce95b...1ce

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Allergi mot kjøtt er mulig, men sjelden. Tåler du egg? 

Forskning viser at flåttbitt kan trigge kjøttallergi.

Anonymkode: 50a67...416

Hvilken forskning?

Anonymkode: 56d44...ec6

Skrevet

Mannen er allergisk mot kylling. Er ikke noe å gjøre annet enn å unngå å spise det. 

Skrevet

Førsøk om du reagerer på økologisk kylling eller unngå å spise det. 

Anonymkode: b5239...033

Skrevet

Mannen min tåler ikke kylling, får store magesmerter og diare.

Anonymkode: c778e...9c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...