Gå til innhold

Et lite sår på pekefinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har fått et sår på pekefinger der jeg klarte å skrape fingen, litt jupt i ledde på pekefinger.

Det skjedde på madag og jeg har bare tatt på plaster og ikke gjort noe mer om det. Jeg har byttey plaster ofte for jeg jobber som vasker på hotelle så er mye i vann/skiten vann også.

I dag voknet jeg av at det varveødig vondt i runt såre og på hånden og oppover mot sluldren,  vanskelig of forklare smerten men det er som kald støt eller noe. 

Det er litt røtt i rundt og bitte litt hoven men ikke mer inn det. Det har begynt å grod men det er fortsatt et hull i fingen på en måte.

Utoer dagen i dagen/kvelden fikk jeg samme smerten i kinnbene på vensyre side og såre er på pekefinger på høyre side. Kam det være en infekjon eller går det over av seg selv?

Anonymkode: 1d5d2...789

Skrevet

Hvis allmenntilstanden din er dårlig går du til lege. Om det kun er fingeren som er vond bruker du bacimycin (minst morgen og kveld), holder plasteret tørt (finnes vanntett bandasje/plaster eller bruker plaster og engangshansker. Før hvert bytte av plaster vasker du fingeren i medisinsk grønnsåpevann (apoteket) i minst 15 min før du skyller av, tørker, tar på bacimycin, lar det tørke litt og så tar på plasteret. 

Vi har hatt flere fingre her med infeksjoner og begynnende infeksjoner så dette er den enkleste og beste veien såfremt du ikke føler deg dårlig ellers. Er du dårlig ellers kan det være en verre infeksjon eller blodforgiftning og du MÅ oppsøke lege.

Anonymkode: 6d917...041

Skrevet

Takk for svar😁

Jeg føler med selv bra. I dag har jeg ikke like vondt heller, og det har verket litt, så jeg tror jeg er bedre i dag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...