Gå til innhold

Når man har bestilt flysete på forhånd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiste Igår kveld til syden og hadde bestilt tre seter sammen nesten helt fremme. 

Betalte for disse plassene for lenge siden. Vi har en treåring med spesielle behov og vi ville derfor sitte sammen. 

Når vi kom på flyplassen hadde de valgt å flytte oss fordi en alenemamma trengte disse plassene...... kunne kokt over! Hvorfor i himlens navn kunne ikke hun ha bestilt og betalt for plassene selv?????

forstod det slik at sånt kunne skje og at jeg ikke får igjen pengene..

Barnet og jeg ble plassert langt bak og mannen fremme i flyet. 

Anonymkode: 78820...290

Skrevet

Det er for dårlig. Jeg ville sendt en klage til flyselskapet og forklart hvorfor dere også trengte disse plassene, og at behovene deres er grunnen til at dere faktisk tok konsekvensen og betalte for plassene. Du kan skrive på facebooksiden deres. Synligheten vil legge ekstra press på selskapet. 

Anonymkode: 8f82e...1dc

Skrevet

Veldig dårlig ja! Dere må jo iallefall få refundert det dere betalte. Ta kontakt med selskapet. 

Anonymkode: 9dad8...69b

Skrevet

Jeg synes faktisk man aktivt bør krysse av for at man er innforstått med at man ikke nødvendigvis får sitte sammen dersom man velger å spare pengene det koster å reservere seter. 

Anonymkode: 8f82e...1dc

Skrevet

Klag til selskapet, gjerne både en skriftlig klage og en klage på facebooksiden så andre ser det.

Dere betalte for de setene av en grunn, og de burde funnet noen andre å flytte enn akkurat dere. Det er gjerne flere på flyet som ikke har betalt, de kan flytte på dem. Om det av nødvendige grunner blir sånn at noen som har betalt for setet må flytte seg skal de ha pengene igjen.

Det er som regel ikke snakk om så veldig mange kronene, men det er en prinsippsak. Når dere ikke fikk ha setene dere har betalt for skal dere ha pengene igjen.

Vet andre dette har skjedd med som har klagd, og de har fått pengne tilbake. Og jo flere som klager på dette jo mer fokus blir det på det, enten må de gjøre sånn at alle betaler eller ingen.

Anonymkode: 0d191...fcb

Skrevet

Det der hadde jeg ikke funnet meg i. Hvilket flyselskap var det der? Greit å vite slik at man kan be om garanti neste gang. 

Anonymkode: 605c9...e53

Skrevet

Veldig dårlig! Hadde gjort som andre over her skriver - klag, og gjerne på facebook. Kjenner jeg blir sint på dine vegne! Er jo nettopp derfor man betaler for seter, for å sikre seg at man få sitte sammen. Denne alenemoren skulle selvsagt gjort det samme.

Anonymkode: abed2...aeb

Skrevet

Vi har også blitt flyttet, men fikk kompensajon ombord og fikk pengene i retur etter vi kom hjem :)

Skrevet (endret)

Jeg hadde laget et helvete. Kanskje ikke der og da for det slår vel mest tilbake på meg selv for det er alltid noen som som synes synd på denne alenemoren som ikke gidder å bestille seter og dermed snylter på andre. Men både selskapet og alle andre skulle få vite hva jeg mener om den saken. Og ikke minst fordi jeg da hadde betalt for en vare jeg ikke fikk.

Det er flyselskapene som har begynte med denne praksisen om å betale for forhåndsbestilling av seter, en snikmåte å øke prisene på. De burde derfor også ta ansvaret for at alle som bør bestille gjør det. Jeg likte forslaget om en avkryssingsboks hvor man krysser av på at man vet at man kan garantere å ikke få sitte sammen. Og så synes jeg at datasystemene burde fange opp når passasjer reiser med barn og ikke bestiller seter, sånn at de kan få en påminnelse om hva det kan medføre. 

Endret av Yellow Brick Road
Skrevet

Dette var med norvegian, har samme seter på vei hjem. Kostet oss 185kr pr voksen pr vei..

Anonymkode: 78820...290

Skrevet

Klag.

Men. Ting kan skje som man ikke har kontroll over. Denne alenemoren har antageligvis måtte plutselig dra, og har bare bestilt tre seter. Det kan ha vært blant de tre siste ledige setene. Dersom barna er under 12 år, kan de ikke sitte alene, og kabinpersonalet må finne tre seter sammen til familien av flysikkerhetsmessige hensyn. Uheldigvis ble det dere denne gangen som måtte flytte dere.

Hilsen ei som har jobbet 10 år i fly. 

Anonymkode: 799cc...32c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Klag.

Men. Ting kan skje som man ikke har kontroll over. Denne alenemoren har antageligvis måtte plutselig dra, og har bare bestilt tre seter. Det kan ha vært blant de tre siste ledige setene. Dersom barna er under 12 år, kan de ikke sitte alene, og kabinpersonalet må finne tre seter sammen til familien av flysikkerhetsmessige hensyn. Uheldigvis ble det dere denne gangen som måtte flytte dere.

Pøh. Hun dreit bare i å betale for seter, og surva seg til andres seter i stedet. Kjent taktikk. 

Anonymkode: 38fa4...c8d

Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har tenkt over dette med å bestille seter på forhånd, det er litt samme for meg hvor i flyet vi havner. Vi har da også alltid blitt plassert sammen, men jeg har kanskje bare hatt flaks? Vi har alltid kjøpt billetter i veldig god tid da, vet ikke om det har noe å si? 

Anonymkode: 10e10...17f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har tenkt over dette med å bestille seter på forhånd, det er litt samme for meg hvor i flyet vi havner. Vi har da også alltid blitt plassert sammen, men jeg har kanskje bare hatt flaks? Vi har alltid kjøpt billetter i veldig god tid da, vet ikke om det har noe å si? 

Nei, det som har noe å si er hvor tidlig du sjekker inn og hvor mange på flyet som har betalt for plassen sin. 

Anonymkode: 5da38...3f9

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det som har noe å si er hvor tidlig du sjekker inn og hvor mange på flyet som har betalt for plassen sin. 

Anonymkode: 5da38...3f9

Ah! Vi sjekker alltid tidlig inn, min mann er helt stresset rundt dette, så vi er som regel blandt de første 10-15. 

Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt det. Ville forklart at vi har betalt ekstra for å forhåndsbooke seter, barnet vårt har spesielle behov og vi må være to voksne sammen med ham, så vi er avhengige av plassene. Kabinpersonalet måtte ha funnet en annen løsning for alenemoren. 

Når skaden først har skjedd så klager du selvfølgelig, og ber om refusjon og kompensasjon. 

Anonymkode: 81cfc...5dd

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Klag.

Her har dere svaret, alle dere som mener folk med barn må betale ekstra for å få sitte sammen med barn. Unger under 12 år kan ikke sitte alene og flyselskapet må ordne det. Bare teit å betale meir enn en må for billettene sine. 

Anonymkode: ee5c6...67f

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pøh. Hun dreit bare i å betale for seter, og surva seg til andres seter i stedet. Kjent taktikk. 

Anonymkode: 38fa4...c8d

Eh, ja okei. Du kan det sikkert bedre enn meg som har jobbet med det hele mitt voksne liv. 🙄

Skrevet

Klag.

Det er i hvertfall ikke alle som følger den regelen. Vi betaler ikke for å sitte sammen og opplever "ofte" å sitte srett. Det er helt greit og det har aldri vært noen som har kommentert at jentene må sitte med voksne. De har sottet alene flere ganger. De har til og med tilbudt seg å bytte sete når andre har villet sitte sammen. Besettningen har sakt ja til det.

Anonymkode: 1921a...1e6

Skrevet

Klag.

Da skulle det ikke være lov å bestille uten å bestille seter, hvis man har med seg barn under 12 år.

Anonymkode: 0d8e7...8b7

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her har dere svaret, alle dere som mener folk med barn må betale ekstra for å få sitte sammen med barn. Unger under 12 år kan ikke sitte alene og flyselskapet må ordne det. Bare teit å betale meir enn en må for billettene sine. 

Da burde det være en selvfølge at man bestilte seter, i stedet for å lempe problemet over på andre

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh, ja okei. Du kan det sikkert bedre enn meg som har jobbet med det hele mitt voksne liv. 🙄

Det er jo bare å lese i tråden her, og i andre lignende tråder her inne, så ser du at mange ikke bryr seg med å bestille seter

Skrevet

Det er ikke alltid man får opp alternativ med å reservere seter. Jeg vet ikke hvorfor? Så godt mulig hun forsøkte, men det ikke gikk 

Anonymkode: 89a4c...3e0

Skrevet

Sa du fra at barnet har spesielle behov?

I den situasjonen tror jeg jeg hadde sagt at, ja vel, men hvis vi ikke kan sitte sammen, må dere slippe oss av flyet. Da hadde de høyst sannsynlig ordnet noe, for å slippe forsinkelser ved å måtte lete gjennom all bagasjen for å finne vår. Hvis de mot formodning skulle hevet oss av flyet for at noen andre skulle få sitte sammen, hadde jeg laget en del bråk i etterkant! 

Anonymkode: f2991...b83

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da burde det være en selvfølge at man bestilte seter, i stedet for å lempe problemet over på andre

Men hvorfor bestille sete? Alle på flyet FÅR jo sete. Samme for meg hvor jeg sitter. Og har alltid ordna seg i forhold til ungene også, helt uten at vi har betalt for å få et spesielt sete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...