Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #1 Skrevet 3. juli 2019 Har over lengre tid hatt sterke blødninger og har vært til lege og gynekolog. Har utviklet anemi og har lite folsyre. Gynekolog kunne ikke ta livmorhalsprøve grunnet mye blod, men prøven for 2 år siden var fin. Gynekologen ønsket å ta prøve fra livmorhulen men hun beskrev det vanskelig å komme til. Gjorde det for 2 år siden og da var det ingen problemer. Jeg blir jo redd når det ikke er mulig å få til, og det gjorde veldig vondt nå. Er henvist utskrapning, såkalt fraksjonert abrasio med lett narkose. Redselen min er todelt. Jeg har aldri vært i narkose og er redd for det i seg selv. Videre er jeg redd for at noe er alvorlig galt og at jeg har kreft i livmoren. Er 44 år så ingen ungdom lengre;) I henvisning til inngrepet står det at livmoren har normal størrelse og at slimhinnen er 1 cm og ujevn:( Noen med erfaringer som kan berolige meg i forhold til narkosen? Føles det som en har sovet lenge eller oppleves det som at en våkner umiddelbart? Og noen med erfaringer med inngrepet? Med blødninger? Og ujevn slimhinne.. Hilsen nervøs gammel dame🙄 Anonymkode: 8616b...f45
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #2 Skrevet 3. juli 2019 Har ikke erfaring med det du beskriver, men har to ganger vært i narkose for utskraping etter MA. Selve narkosen er overhodet ingenting å være redd for, man sovner fort og kan være litt groggy når man våkner. Ingen smerter hverken før eller etter Lykke til! Anonymkode: 940d4...51c
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2019 #3 Skrevet 4. juli 2019 Jeg har vært i lett narkose to ganger det siste halvåret grunnet noe lignende og kan i hvertfall berolige deg med at narkosen er veldig uproblematisk og greit. Du får en veneflon i hånden eller i armen og så får du puste i en maske med oksygen mens de setter næringsmiddel i veneflonen. Den ene gangen merket jeg ikke noe, den andre gangen sved det litt akkurat i det de satte narkosen. Sovnet i løpet av sekunder og rask og grei oppvåkning etterpå, ingen kvalme eller problemer i det hele tatt. Lykke til! Anonymkode: 61c51...be5
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2019 #4 Skrevet 4. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har vært i lett narkose to ganger det siste halvåret grunnet noe lignende og kan i hvertfall berolige deg med at narkosen er veldig uproblematisk og greit. Du får en veneflon i hånden eller i armen og så får du puste i en maske med oksygen mens de setter næringsmiddel i veneflonen. Den ene gangen merket jeg ikke noe, den andre gangen sved det litt akkurat i det de satte narkosen. Sovnet i løpet av sekunder og rask og grei oppvåkning etterpå, ingen kvalme eller problemer i det hele tatt. Lykke til! Anonymkode: 61c51...be5 Næringsmiddel =narkosemiddel, stavekontrollen skjønte visst ikke det. Anonymkode: 61c51...be5
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2019 #5 Skrevet 4. juli 2019 Narkosen er null problem. Jeg hadde smerter når jeg våknet opp, men fikk morfin i veneflonen og da gikk det bedre. Anonymkode: 8a1fb...abd
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2019 #6 Skrevet 4. juli 2019 Jeg har ikke hatt utskrapning, men har fjernet eggleder og eggstokk pga cyste. Det var første gangen jeg skulle ha narkose så jeg var også kjempenervøs, men det gikk veldig greit altså. Var en hyggelig anestesilege og et par sykepleiere som snakket med meg om vær og vind, alle var blide osv. Anestesilegen satte en veneflon i armen min og vips var jeg vekk, jeg merket ikke at jeg sovnet i det hele tatt, han hadde bare satt sovemiddel i veneflonen uten at jeg merket noen ting. Våknet etterpå og følte meg ikke groggy, kvalm eller disse tingene man hørte om før, jeg tror de er veldig flinke i dag til å sette rett dose og ikke minst gi medisiner som hindrer "bivirkninger" som kvalme o.l. Jeg hadde smerter etterpå da, men fikk morfin rett i veneflonen så det gikk fint det også. Anonymkode: 5b741...fee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå