Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #1 Skrevet 3. juli 2019 Jeg har ferie men likevel finner sjefen ut at det er ting hun MÅ kontakte meg ang. Når hun selv har ferie og blir kontaktet i jobb sammenheng skriver hun ekstra feriedager. Men her er det telefoner og meldinger sent og tidlig. Og det er bare tøys og ting som kan vente til jeg er tilbake men likevel er det «viktig». Har prøvd å si det flere ganger - jeg har jo ferie, men likevel. Føler ikke jeg har fri i det hele tatt. Anonymkode: a02eb...bbf
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #2 Skrevet 3. juli 2019 Da lar du være å svare. Anonymkode: d4e13...e43
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #3 Skrevet 3. juli 2019 Jobber du i et stort eller lite firma? Anonymkode: 8a895...1d6
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 3. juli 2019 #4 Skrevet 3. juli 2019 Da sender du en mail til henne med logg over de dagene du har arbeidet fordi hun har mast og sagt at disse dagene må du få som ferie senere ettersom hun legger på deg arbeidsoppgaver i ferien. Hun respekterer deg ikke og skal du unngå å bli kjørt helt over må du forsvare deg. Og så gir du henne beskjed om at nå reiser du bort og vil ikke være tilgjengelig på telefon eller mail. Så setter du opp fraværsvarsling og fjerner synken fra telefonen.
Petra Prøvedukke Skrevet 3. juli 2019 #5 Skrevet 3. juli 2019 Akkurat nå, Lektor Doppler med tillegg skrev: Da sender du en mail til henne med logg over de dagene du har arbeidet fordi hun har mast og sagt at disse dagene må du få som ferie senere ettersom hun legger på deg arbeidsoppgaver i ferien. Hun respekterer deg ikke og skal du unngå å bli kjørt helt over må du forsvare deg. Og så gir du henne beskjed om at nå reiser du bort og vil ikke være tilgjengelig på telefon eller mail. Så setter du opp fraværsvarsling og fjerner synken fra telefonen. Dette! 👆
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #6 Skrevet 3. juli 2019 Jeg har også en sjef som kontakter meg når jeg har fri. Når jeg går ut i ferie snart skal jeg "glemme" laptopen på kontoret Anonymkode: ea3c3...516
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #7 Skrevet 3. juli 2019 Dette avhenger av deg som person. Min mann har ingenting i mot å bli kontaktet/jobbe litt i ferien. Hvis han får en e-post eller telefon som må besvares, loggfører han en time. Dette er sjefen selvfølgelig klar over og innforstått med. Jeg trenger disse tre ukene fri. Jeg har en annen type jobb enn ham, men jobbetelefonen ligger igjen på kontoret, og jeg har automatisk svar på e-post (sjefen kan nå meg på privat telefon hvis det er krise). Anonymkode: b5758...354
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #8 Skrevet 3. juli 2019 Har du noen «goder» med å ha det slik? Jeg har en sånn jobb, MEN.... jeg jobber ikke 7,5 timer hver dag. Er det en rolig periode kan jeg jobbe bare 5 timers dager uten å ta avspasering for dette. Jeg har også hjemmekontor når jeg vil. Det vil si jeg aldri trenger bruke sykt barn feks. Jeg trives med denne friheten. Andre liker å skille jobb og privatliv. Hva liker du? For å være tilgjengelig slik må du få noe igjen, gjør du ikke det så skal du heller ikke gi noe. Anonymkode: c9398...fe8
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2019 #9 Skrevet 3. juli 2019 Det er noen jobber der dette er noe du må regne med, men det er ikke så mange. Gi tydelig beskjed om at dette må vente til du kommer hjem, men husk pgså at det kan føre til at det blir vanskligere å få tatt ut ferie på det tidspunktet du ønsker siden. Anonymkode: 885d8...d81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå