Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #1 Skrevet 1. juli 2019 Noen som kan si meg om vi kan spise kalkunskiver med krydder fra prior? Jeg er ikke så god på matlaging og aner ikke om disse er varmebehandlet? setter pris på svar av spørsmålet og ingenting mer Anonymkode: 673a9...47a
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #2 Skrevet 1. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Noen som kan si meg om vi kan spise kalkunskiver med krydder fra prior? Jeg er ikke så god på matlaging og aner ikke om disse er varmebehandlet? setter pris på svar av spørsmålet og ingenting mer Anonymkode: 673a9...47a Du kan trygt spise det de selger av mat i butikker. Hvis det er «hvordan tilberede» du lurer på, så må du spørre om det før jeg svarer i og med at du ikke har spurt om det Anonymkode: be1e8...d16
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #3 Skrevet 1. juli 2019 Er det pålegget du mener? I så tilfeller er det varmebehandlet. Alt pålegg av fugl er varmebehandlet. Anonymkode: 01428...9fb
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #4 Skrevet 1. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er det pålegget du mener? I så tilfeller er det varmebehandlet. Alt pålegg av fugl er varmebehandlet. Anonymkode: 01428...9fb Mener kalkunpålegget fra prior ja Anonymkode: 673a9...47a
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #5 Skrevet 1. juli 2019 Hborfor skulle dere ikke kunne spise det? Tror du de selger rått kjøtt som pålegg, forresten? Anonymkode: d0d51...f35
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #6 Skrevet 1. juli 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hborfor skulle dere ikke kunne spise det? Tror du de selger rått kjøtt som pålegg, forresten? Anonymkode: d0d51...f35 Spekemat er stort sett rått. Samme med røykalaks... Anonymkode: 01428...9fb
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #7 Skrevet 1. juli 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Spekemat er stort sett rått. Samme med røykalaks... Anonymkode: 01428...9fb Spekemat er speket og røkelaks er røkt 🤣 Anonymkode: d0d51...f35
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #8 Skrevet 1. juli 2019 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mener kalkunpålegget fra prior ja Anonymkode: 673a9...47a Ja, hvorfor skulle du ikke kunne spise det? Tror du de selger pålegg som ikke kan spises`? Selv om du er gravid (som jeg regner med at du er), så kan du selvfølgelig spise det Anonymkode: 54870...042
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #9 Skrevet 1. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Spekemat er speket og røkelaks er røkt 🤣 Anonymkode: d0d51...f35 Men, like fult ikke varmebehandlet Anonymkode: 01428...9fb
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #10 Skrevet 1. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men, like fult ikke varmebehandlet Anonymkode: 01428...9fb Hvordan tror du at man røyker laks, egentlig? Hva kommer røyken fra? Og spekemat skal man ikke spise som gravid, men det er likevel ikke pr definisjon rått kjøtt. Anonymkode: d0d51...f35
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #11 Skrevet 1. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvordan tror du at man røyker laks, egentlig? Hva kommer røyken fra? Og spekemat skal man ikke spise som gravid, men det er likevel ikke pr definisjon rått kjøtt. Anonymkode: d0d51...f35 Ja, nå er jeg spent på hvordan du mener man røyker røkelaks som gjør at den per definisjon er varmebehandlet. Har jobbet på lakseslakteri og i videreforedlingen hver ferie og helg igjennom hele skolegangen. Så forklar meg gjerne hvor jeg har misset... Anonymkode: 01428...9fb
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #12 Skrevet 1. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja, nå er jeg spent på hvordan du mener man røyker røkelaks som gjør at den per definisjon er varmebehandlet. Har jobbet på lakseslakteri og i videreforedlingen hver ferie og helg igjennom hele skolegangen. Så forklar meg gjerne hvor jeg har misset... Anonymkode: 01428...9fb Når det gjelder spekekjøtt så er det rått kjøtt som er hengt opp til tørking. Ergo ikke varmebehandlet heller. Anonymkode: 01428...9fb
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #13 Skrevet 1. juli 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, nå er jeg spent på hvordan du mener man røyker røkelaks som gjør at den per definisjon er varmebehandlet. Har jobbet på lakseslakteri og i videreforedlingen hver ferie og helg igjennom hele skolegangen. Så forklar meg gjerne hvor jeg har misset... Anonymkode: 01428...9fb Poenget er at laksen ikke er rå? Den er behandlet og det advares ikke mot å spise laks i svangerskap. Jeg antar at hi er gravid og sa derfor at man ikke selger rått kjøtt som pålegg. Jeg sa ingenting om varmebehandlet. Når det gjelder røyking av laks, så kommer røyken naturlig nok fra ild, altså varme, så hva man kaller det er vel et definisjonsspørsmål, men altså ikke relevant for mitt opprinnelige svar. Hi kan trygt spise kalkunpålegg, det er ikke rått. Anonymkode: d0d51...f35
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2019 #14 Skrevet 1. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Poenget er at laksen ikke er rå? Den er behandlet og det advares ikke mot å spise laks i svangerskap. Jeg antar at hi er gravid og sa derfor at man ikke selger rått kjøtt som pålegg. Jeg sa ingenting om varmebehandlet. Når det gjelder røyking av laks, så kommer røyken naturlig nok fra ild, altså varme, så hva man kaller det er vel et definisjonsspørsmål, men altså ikke relevant for mitt opprinnelige svar. Hi kan trygt spise kalkunpålegg, det er ikke rått. Anonymkode: d0d51...f35 Røykelaksen skal ikke ha en temperatur over 32 grader. Men, ideelt så skal fisken ikke ha en temperatur på mer enn 15-25 grader. Hvis du definerer dette som varmebehandlet så deg om det. At produkter er konservert enten ved røking, salting eller tørking gjør ikke produktene trygge for gravide. Det er derfor de ikke skal spise blant annet fårepølse, spekeskinke og annet spekemat. Det er rått kjøtt som kun er tørket og ikke varmebehandlet. Men, som jeg svarte i starten av tråden. Og som vi begge er enige i så er pålegg av kalkun, kylling og annen fugl alltid varmebehandlet og dermed trygt å spise. Anonymkode: 01428...9fb
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2019 #15 Skrevet 2. juli 2019 Holder meg unna spekemat og røkelaks. men kalkunskiver (pålegg) fra prior kan spises som Gravid?? Anonymkode: 673a9...47a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå