Gå til innhold

Sitte på med venner..Bensinpenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 30.6.2019 den 20.56, Anonym bruker skrev:

Hadde dere betalt bensinpenger til venner for en 3 timers kjøretur? Som skal samme vei og som tilbød å gi skyss? 

Anonymkode: 39387...008

Selvfølgelig. 

Anonymkode: 94d5a...a3e

Skrevet

Hadde vippset 200 som takk for turen.

Anonymkode: 96231...7ae

Skrevet

Artig så forskjellige man er. På en tre timers tur trenger dere snacks og mat? Jeg hadde tilbudt meg å betale litt men tilbudet hadde nok blitt avslått. Samme for min del, jeg ville satt pris på spørsmålet men jeg hadde avslått tilbudet. Hyggelig med selskapet og en tre timers tur er ikke en månelanding.

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil absolutt si det har noe med økonomi å gjøre! Om man har greit med penger og skal samme vei er man smålig om man ikke tar med en passasjer i et engangstilfelle uten å forvente betaling for turen. Og så vil jeg si passasjeren er uhøflig om de ikke tar med noe snacks/drikke sjåføren. Jeg hadde ramla av stolen om noen hadde krevd/forventet betaling og tilsvarende forsøkt å gi meg penger for en tretimers biltur hvor vi skulle samme sted. Det hadde jeg sett på som særs uhøflig og smålig.

Anonymkode: 542ab...3f5

De aller fleste jeg kjenner er greit bemidlede mennesker og det er ingen som krever noe av en annen, men det er en slik gest man gjør likevel. Som takk for turen. Det har mer med hvor man kommer fra og hva som er de sosiale normene enn hvor mye penger man har.

Anonymkode: 7a515...f94

Skrevet

Jeg hadde rett og slett blitt lei meg om du prøvde å betale når jeg tilbød deg å sitte på. Ville tenkt at vi ikke var så gode venner som jeg trodde når du mener det skal gjenytes i penger. Så ja, artig hvor forskjellige vi er!

Anonymkode: 4b70a...191

Gjest KenCreek
Skrevet

Ingen av mine venner ville tatt i mot penger for en tur de skulle kjøre likevel. Men både de og jeg ville satt pris på noe snacks på turen. Kaffe og boller eller liknende. 

Hadde det derimot vært en bekjent bare, og ikke en nær venn, ville jeg insistert på å betale litt bensin ja. 

Skrevet

Dere skal vel kanskje stoppe og spise underveis? Da hadde jeg sagt noe sånt som: " Du, dette spanderer jeg siden du var så grei å tilby med skyss!" og så betalt hele måltidet.

Anonymkode: 3abc9...01d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...