Gå til innhold

Været på Tenerife nå. Er det virkelig ikke mer enn 18-20 grader der?

Anbefalte innlegg

Driver å pakker må. Vi drar imorgen og tenkte vi slapp bukser og jakker. 

Men ser ut som vi må ta med oss det også. Trodde det var godt og varmt der nå. Tenkte pakke lett, men det går vel ikke hvis det ikke blir varmere enn det. 

Blir mye ekstra for 4 personer. 

Sjekket været på ving som er fra Yr. 

Anonymkode: 0a133...b65

Fortsetter under...

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er to klimasoner på Tenerife, skal dere på nordsiden eller på sørsiden?

Anonymkode: 003dd...b78

Ser ut som det er på sørsiden, Las Americas heter det. Vår første sydentur så kjedelig hvis vi ikke får skikkelig sydenvarme. 

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser ut som det er på sørsiden, Las Americas heter det. Vår første sydentur så kjedelig hvis vi ikke får skikkelig sydenvarme. 

Meldt 22 grader og sol der! Det kommer til å kjennes som 30 grader pluss!

Anonymkode: df34b...8ee

Hvis man vil ha sommer velger man ikke Kanariøyene om sommeren. Veldig mange reiseselskaper stenger ned sine hotell der om sommeren da det er ikke det beste klima der da. 

Anonymkode: e2d79...9b6

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det visste jeg ikke.

Så på mange hotell før vi fant noe ledig. 

Trodde det var varmt der på sommeren også. Får pakke med noe varmt tøy også da. 

Går nok finfint

Anonymkode: 359d6...dec

Annonse

Kanariøyene er i mitt syn et av de aller beste stedene å feriere om sommeren! Det er relativt stabilt klima hele året så lenge du holder deg på sørlige del av GC eller Tenerife. Det er godt og varmt der på sommeren, uten at det blir alt for varmt slik det ofte blir rundt Middelhavet. Kaldere og litt mer ustabilt vær om vinteren. Vi var på GC i juli i fjor, lå på rundt 27/28 grader og sol hver dag, helt perfekt! Alle de store og populære hotellene er som oftest fullbooket om sommeren. Reis i bukse og en lett jakke, og ta med en cardigan eller lignende i tillegg, så holder det nok. Blir det kaldere enn forventet, så tar dere en dag og shopper litt. Kos dere mye, tenker dere får en super sommer! 

Anonymkode: c0531...47b

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanariøyene er i mitt syn et av de aller beste stedene å feriere om sommeren! Det er relativt stabilt klima hele året så lenge du holder deg på sørlige del av GC eller Tenerife. Det er godt og varmt der på sommeren, uten at det blir alt for varmt slik det ofte blir rundt Middelhavet. Kaldere og litt mer ustabilt vær om vinteren. Vi var på GC i juli i fjor, lå på rundt 27/28 grader og sol hver dag, helt perfekt! Alle de store og populære hotellene er som oftest fullbooket om sommeren. Reis i bukse og en lett jakke, og ta med en cardigan eller lignende i tillegg, så holder det nok. Blir det kaldere enn forventet, så tar dere en dag og shopper litt. Kos dere mye, tenker dere får en super sommer! 

Takk 🙂 

Ble nesten redd for at vi hadde gjort en tabbe med å bestille denne turen. 

Vær rapport kommer 😉👍☀️

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det visste jeg ikke.

Altså....hva med å undersøke før man bestiller. Jeg var på jobb der i fjor...ikke spes varmt, nei!!!

Anonymkode: daf4f...008

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk 🙂 

Ble nesten redd for at vi hadde gjort en tabbe med å bestille denne turen. 

Vær rapport kommer 😉👍☀️

God tur 🍦🍍✈️🌞🏝️🌅🏊‍♂️

Anonymkode: a9137...60e

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det visste jeg ikke.

Selvfølgelig er det varmt der, men det er mer som en varm, norsk sommer, ikke som type Kreta ol. Dere trenger ikke å pakke masse langbukser og gensere, men kanskje ett sett til hver i tilfelle det er litt kjølig på kvelden/morgning en dag eller to. Det er heller ikke sånn voldsomt varmt i sjøen, men varmere enn her i Norge. Og det er nesten garantert fint vær. Kos dere!

Anonymkode: 97c05...e2b

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man vil ha sommer velger man ikke Kanariøyene om sommeren. Veldig mange reiseselskaper stenger ned sine hotell der om sommeren da det er ikke det beste klima der da. 

Anonymkode: e2d79...9b6

Dette stemmer jo ikke helt! Kanariøyene har sommer når vi har sommer, dvs at sommeren på øyene er varmere enn om vinteren (når folk flest reiser dit). Det som i mine øyne er bra med Kanariøyene er at klimaet er så stabilt. Det blir sjeldent sånn supervarmt (altfor varmt). Jeg tviler på at du vil få dårlig vær på turen! Om sommeren pleier det å være varmt og godt om kveldene også i motsetning til vintersesongen hvor du gjerne bør ha jakke til kvelden.

Det som derimot stemmer er at det er lavsesong på øyene. Ikke pga været, men de nordiske reiseselskapene har færre turer hit. Det gjør at noen restauranter feks holder sommerstengt.

Anonymkode: 9611f...ece

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor varmt er det i sjøen om sommeren der?

Anonymkode: 94777...02d

Hi. Her var det mange damer som forsøkte å pisse i bålet ditt. 😂

Da vi hadde små barn reiste vi ofte til Tenerife. Rett og slett fordi det ikke var så kvelende varmt. Det er DEILIG sommer der nå. Som en god og varm norsk sommer. Temperaturen i sjøen er litt varmere enn Norge. 

Nyt ferien, selv om det ikke er tropiske temperaturer er det deilig der. Kvelden holder det med en jakke. 

Anonymkode: fd30f...475

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi. Her var det mange damer som forsøkte å pisse i bålet ditt. 😂

Da vi hadde små barn reiste vi ofte til Tenerife. Rett og slett fordi det ikke var så kvelende varmt. Det er DEILIG sommer der nå. Som en god og varm norsk sommer. Temperaturen i sjøen er litt varmere enn Norge. 

Nyt ferien, selv om det ikke er tropiske temperaturer er det deilig der. Kvelden holder det med en jakke. 

Handler vel om preferanser det. Vi liker at det er skikkelig varmt, og varmt i vannet. Reiser ikke til "syden" for en god norsk sommer og kaldt badevann. Så vi styrer absolutt unna Kanariøyene om sommeren, og velger Hellas, Spania eller sydfrankrike. Vil ikke gå med jakke om kvelden😊 

Anonymkode: 9e548...5a0

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Handler vel om preferanser det. Vi liker at det er skikkelig varmt, og varmt i vannet. Reiser ikke til "syden" for en god norsk sommer og kaldt badevann. Så vi styrer absolutt unna Kanariøyene om sommeren, og velger Hellas, Spania eller sydfrankrike. Vil ikke gå med jakke om kvelden😊 

Anonymkode: 9e548...5a0

Og det er helt lov. Men jeg reagerer på at folk skal si (mellom linjene og fri tolkning) at hun like gjerne kunne bli hjemme)

Man får masse sol, varme og bading på Tenerife selv om det ikke er varmt som helvete. 

Jeg liker også varme men synes det er deilig at det blir kjølig på kvelden. Så der er vi forskjellige. 😊

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså....hva med å undersøke før man bestiller. Jeg var på jobb der i fjor...ikke spes varmt, nei!!!

Anonymkode: daf4f...008

Bare regnet med at det er bra der i juli.

Sjekket TUI sin værguide nå og der står det at det er 29 grader i Las Americas i juli. Og når det da står i appen på bestillingen at det 20 grader på langtidsvarselet så hjelper ikke det. 

Men vi ønsker heller ikke kjempevarmt, så vi krysser fingrene for at det blir bra. 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Bare regnet med at det er bra der i juli.

Sjekket TUI sin værguide nå og der står det at det er 29 grader i Las Americas i juli. Og når det da står i appen på bestillingen at det 20 grader på langtidsvarselet så hjelper ikke det. 

Men vi ønsker heller ikke kjempevarmt, så vi krysser fingrene for at det blir bra. 

Vi var på Kreta for et par år siden og da stod det på alle appene at det skulle være 32-33 grader. Vel, termometeret viste 39-40 grader. Dette har jeg opplevd flere ganger i "syden", altså at det er stort sprik mellom meldt temperatur og reell temperatur. Tror ikke du skal bekymre deg for at det blir så "kaldt" som 20 grader, altså, det blir nok heller rundt 27-29 grader.

Anonymkode: 97c05...e2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...