Gå til innhold

Hadde dere tatt karuseller tidlig graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker på hvor mange uker, med tanke på uregelmessig mens, men tenker 5-6 uker. 

Hadde dere tatt feks tekoppen og slik på tivoli? 

Må nevne at jeg har habituell abort, om det har noe å si. Prøver å Google men kommer opp mye forskjellig. 

Anonymkode: b0098...c3a

Fortsetter under...

Skrevet

I ditt tilfelle hadde jeg vel unngått alt som kan være risiko. Hadde vel ikke kjørt selv heller, koster så lite å ka være.

Anonymkode: 89e75...714

Skrevet

Attraksjoner på tivoli og i fornøyelsesparker skal blant annet være merket med om man kan ta de som gravid.
Jeg er også diagnostisert med habituell abort og lot være å ta de som ikke kan tas av gravide når jeg var gravid med de yngste

Anonymkode: be1a7...655

Skrevet

Ok, hvilke uke var du? Noen som vet om tekoppen har den advarselen? 

Skrevet

Jeg kjørte karuseller, også de merket med advarselskilt for gravide, men kun karuseller jeg kjente fra før og kunne bedømme på den måten. Ungikk de med mye rykk og napp, jevne beveglser og litt g-krefter er jeg ikke redd for. Noen måtte følge 3-åringen og jeg kunne virkelig ikke se risikoen. Normalt følger jeg hver minste advarsel og påbud men følte det ble litt i overkant at jeg ikke kunne kjøre selv de mest rolige karusellene. 

Anonymkode: d72b1...96a

Skrevet

Ville blitt en grusom fontene så nei.

Var en grusom fontene når jeg lå på sofaen med bøtte forsåvidt. 

Anonymkode: 4bbf6...cad

Annonse

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville blitt en grusom fontene så nei.

Var en grusom fontene når jeg lå på sofaen med bøtte forsåvidt. 

Anonymkode: 4bbf6...cad

Hva mener du?

Anonymkode: 6c93d...b07

Skrevet

I utgangspunktet tenker jeg at det er greit, men i ditt tilfelle tror jeg kanskje at jeg ville holdt meg unna for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: 010a6...6c2

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Usikker på hvor mange uker, med tanke på uregelmessig mens, men tenker 5-6 uker. 

Må nevne at jeg har habituell abort, om det har noe å si. Prøver å Google men kommer opp mye forskjellig. 

NEI

Anonymkode: aa15e...d0b

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du?

Anonymkode: 6c93d...b07

Kvalme.

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tok noen barnekaruseller kort tid etter at jeg oppdaget at jeg var gravid og sa startet dagen etter. Ville ikke gjort det igjen, nei. Har også habituell abort og dette bar første sa, så ikke sikkert det var pga karuseller, men vet jo ikke...

Anonymkode: 8f108...c4a

Skrevet
19 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg tok noen barnekaruseller kort tid etter at jeg oppdaget at jeg var gravid og sa startet dagen etter. Ville ikke gjort det igjen, nei. Har også habituell abort og dette bar første sa, så ikke sikkert det var pga karuseller, men vet jo ikke...

Anonymkode: 8f108...c4a

Det var nok helt sikkert ikke pga karusell.

Med mindre man tar slike med masse g-krefter er det virkelig ikke verre enn å kjøre bil.

Anonymkode: 2d408...f2e

Skrevet

Tekoppen som gravid? Aldri! En uten spesielle g-krefter? Ja 

Anonymkode: 2fe98...d7b

Annonse

Skrevet

Jeg tenker at det er jo bare å la være. Å kjøre karusell er ikke noe som er nødvendig. Visst er det moro, men man kan da vel klare å vente til svangerskapet er over, så slipper man å angre og lure etterpå om det var karusellturen som gjorde det dersom det skjer en sa.

Anonymkode: 202c2...dca

Skrevet

Tekoppen ol var ikke noe jeg vurderte. Det passer ikke med kvalme.

Anonymkode: c5bc4...bc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...