Gå til innhold

Gave til ansatte i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Datteren min skal begynne på skolen til høsten og har siste dag i barnehage neste tirsdag. Har lyst å gi de som jobber der en oppmerksomhet. Men hva er riktig å gjøre ? Gi felles gave til avdelingen eller noe lite til hver enkelt? Og hva? De har vært suverene og fortjener å bli satt pris på:)

Anonymkode: 4df32...3fb

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144371548-gave-til-ansatte-i-barnehagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville gitt en liten ting til hver. Gjerne noe til å spise opp: en god eplesaft i glassflaske, sjokolade osv. Det trenger ikke være så mye.

sett deg ned med datteren din og hør hva hun tenker på med hver ansatt og skriv et personlig kort til hver. Feks at Trude alltid har en hånd å holde i, Siri har vært med å spille spill, Kari finner på mye rart osv. Skriv alt datteren din sier om hver enkelt. Det er småtingene som er viktig feks til Petra: jeg kommer alltid til å huske at meg og deg studerte maurene som jobbet oppe i treet osv.

flett inn ting dere foreldre satte pris med de ansatte.

så gir du hver ansatt en liten gave og hvert sitt kort. 

Anonymkode: 9166b...1d8

Fine tips over. Vi har også gitt personlige gaver når barnet er ferdig i bhg. Ga vin og sjokolade etter å ha sjekket at alle «tåler» vingave. Kort med hyggelige ord er koselig. Jobbet som ped.leder i 20 år og kan love at vi setter pris på det meste. Håndkrem, god eplesaft, kopp (selv om vi har fått endel), blomst, mm. Og fellesgaver. 

Anonymkode: 98046...8c9

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fine tips over. Vi har også gitt personlige gaver når barnet er ferdig i bhg. Ga vin og sjokolade etter å ha sjekket at alle «tåler» vingave. Kort med hyggelige ord er koselig. Jobbet som ped.leder i 20 år og kan love at vi setter pris på det meste. Håndkrem, god eplesaft, kopp (selv om vi har fått endel), blomst, mm. Og fellesgaver. 

Hvordan i alle dager sjekket dere opp om de "tålte" vingave?

Anonymkode: 8ba86...5ee

Annonse

23 hours ago, Anonym bruker said:

Datteren min skal begynne på skolen til høsten og har siste dag i barnehage neste tirsdag. Har lyst å gi de som jobber der en oppmerksomhet. Men hva er riktig å gjøre ? Gi felles gave til avdelingen eller noe lite til hver enkelt? Og hva? De har vært suverene og fortjener å bli satt pris på:)

Anonymkode: 4df32...3fb

Jeg kjøpte felles til hele avd, 2 bøker og et spill :) og kjøpte is idag når det var siste dagen hans

Anonymkode: f92a8...341

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan i alle dager sjekket dere opp om de "tålte" vingave?

At ingen har problemer med alkohol da - type medlem i AA. Alkohol er jo ikke en passende gave for absolutt alle mennesker. 

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At ingen har problemer med alkohol da - type medlem i AA. Alkohol er jo ikke en passende gave for absolutt alle mennesker. 

Har du skjønt hva AA står for? Anonyme alkoholikere. Anonyme er et nøkkelord her. Spent på hvordan du sjekket det opp altså. 

Du tror vel ikke at vedkommende som evt hadde hatt et alkoholproblem hadde svart at «nei, det passer seg ikke, jeg har problemer med alkohol» til en mor i barnehagen? Eller at styrer hadde avslørt til deg at en ansatt sliter med alkohol? 

For all del, gi vin, null problem. Men ikke lat som at det lar seg sjekke ut at ingen har problemer med alkohol altså.. De går ikke med skilt i panna. 

Anonymkode: f8fbe...83a

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønte at det var det du mente, men det er jo ikke noe man spør de ansatte i barnehagen om. Hadde jeg fått spørsmål om det av noen foreldre, så hadde jeg jo aldri sagt at jeg har hatt problemer med det

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har du skjønt hva AA står for? Anonyme alkoholikere. Anonyme er et nøkkelord her. Spent på hvordan du sjekket det opp altså. 

Du tror vel ikke at vedkommende som evt hadde hatt et alkoholproblem hadde svart at «nei, det passer seg ikke, jeg har problemer med alkohol» til en mor i barnehagen? Eller at styrer hadde avslørt til deg at en ansatt sliter med alkohol? 

For all del, gi vin, null problem. Men ikke lat som at det lar seg sjekke ut at ingen har problemer med alkohol altså.. De går ikke med skilt i panna. 

Anonymkode: f8fbe...83a

Nå kan det jo hende at jeg kjenner noen/en av de ansatte i bhgen litt nærere enn «assistenten på mitt barns avdeling» så jeg tok en liten sms til henne om hun hadde noen betenkligheter med at vi ga vin i gave til kollegaer hun har hatt i 10 år.  Selvfølgelig vet hun ikke alt om de hun jobber med men tok en sjanse der.  

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå kan det jo hende at jeg kjenner noen/en av de ansatte i bhgen litt nærere enn «assistenten på mitt barns avdeling» så jeg tok en liten sms til henne om hun hadde noen betenkligheter med at vi ga vin i gave til kollegaer hun har hatt i 10 år.  Selvfølgelig vet hun ikke alt om de hun jobber med men tok en sjanse der.  

Hvis du spurte med tanke på om noen hadde problemer med alkohol, så er det er kjempeovertramp.Jeg er litt sjokka at man kan finne på å spørre om noe sånt om folk man ikke kjenner.

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du spurte med tanke på om noen hadde problemer med alkohol, så er det er kjempeovertramp.Jeg er litt sjokka at man kan finne på å spørre om noe sånt om folk man ikke kjenner.

Ok, da begikk jeg overtramp. Spurte generelt da, «er det grunner til at vi ikke bør gi vin til de ansatte på avdeling Pluto nå som vi avslutter vår tid der»? Burde gått for eplejuice kanskje. 

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ok, da begikk jeg overtramp. Spurte generelt da, «er det grunner til at vi ikke bør gi vin til de ansatte på avdeling Pluto nå som vi avslutter vår tid der»? Burde gått for eplejuice kanskje. 

Hvordan kom du på det spørsmålet? 

Anonymkode: 6003d...1fb

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herlighet! Hun spurte vel om det var greit å gi vin som gave. Da kunne venninnen svare ja eller nei helt uten å gå inn på hvorfor eller gi noen nærmere forklaring! 

Er det virkelig mulig å gjøre noe helt normalt og vanlig til et så stort problem?? 

Klart at noen kan ha et skjult alkoholproblem, men man kan faktisk ikke ta høyde for alt. 

Folk som deg gir meg neller. 

Anonymkode: 652f3...531

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kom du på det spørsmålet? 

Anonymkode: 6003d...1fb

Antagelig fordi jeg har lest her inne på forumet at noen har skrevet: «vin i gave, det må du ikke finne på, tenk om mottaker har et problem og du sørger for at tørrlagt person havner på kjøret igjen»! 

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herlighet! Hun spurte vel om det var greit å gi vin som gave. Da kunne venninnen svare ja eller nei helt uten å gå inn på hvorfor eller gi noen nærmere forklaring! 

Er det virkelig mulig å gjøre noe helt normalt og vanlig til et så stort problem?? 

Klart at noen kan ha et skjult alkoholproblem, men man kan faktisk ikke ta høyde for alt. 

Folk som deg gir meg neller. 

Anonymkode: 652f3...531

Helt riktig, takk skal du ha! Godt det ikke er bare meg som synes det var litt overdrevet. Er forøvrig noen år siden så får ikke tatt det tilbake... 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...