Gå til innhold

Hva må til for å ta med hund til Sverige??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått et spontant innfall om å dra på en ukes ferie til Sverige med valpen vår (7 mnd). Hva må til av vaksiner eller medisiner for å realisere det? Kan de tas på dagen eller må ting gjøres en viss tid i forkant?? Kan hundepass fås på dagen?

uvitende og fersk hundeeier, på forhånd takk☺️

Anonymkode: 189ca...2a4

Skrevet

Alle vaksiner skal taes i normalt forløp. 

Veterinær må gi ormekur med 3 dagers mellomrom før du drar. Og på dag 28 etter dere kommet hjem. 

Pass får du på dagen. 

Skrevet

Ring dyrlegen i morra.

Anonymkode: 8bddb...730

Skrevet
16 timer siden, Lille krøll skrev:

Alle vaksiner skal taes i normalt forløp. 

Veterinær må gi ormekur med 3 dagers mellomrom før du drar. Og på dag 28 etter dere kommet hjem. 

Pass får du på dagen. 

Det er kun om de skal ha kontinuerlig beskyttelse fordi de ofte drar fem og tilbake, trengs ikke for en engangtur. For en engangstur må valpen ha en tablett i Sverige mellom 120-24 timer før du reiser inn i Norge igjen.

https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/reise_med_kjaledyr/veileder_slik_reiser_du_med_kjaledyret_ditt/alle_hunder_som_kommer_til_norge_skal_vaere_behandlet_mot_revens_dvergbendelorm.7135

Anonymkode: e0966...aee

Skrevet

Tja, når kattene kom fra nederland til norge så måtte de ha alle vaksiner, pass og ormekur. Hvis jeg husker rett så. Må de tas min 3 uker eller noe før en reiser. 

Anonymkode: ce592...cce

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tja, når kattene kom fra nederland til norge så måtte de ha alle vaksiner, pass og ormekur. Hvis jeg husker rett så. Må de tas min 3 uker eller noe før en reiser. 

Anonymkode: ce592...cce

Nederland kreves det rabies vaksine fra, så kanskje ikke så rart. Men bikkja å ha pass også ja, det regnet jeg vel automatisk med at den hadde, men hvis ikke så må den det. Vi er i Sverige nå og da pga utstilling, og der gis det kun en tablett på vei tilbake.

Anonymkode: e0966...aee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...