Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #1 Skrevet 26. juni 2019 Jeg fikk i dag en elektronisk kjørebok i firmabil. Hva eventuel mener det? Jeg kjenner at kan ikke bruke firmabil som privat, men for eksempel, kjører til jobb fra hjemme og tilbake... plus kjøre på vei jobb til barnehagen...? eller kjører til butiken på vei hjemme? Kan de gjøre meg å betale ekstra skatt på disse grunner? Eller hvis jeg flytter å bruke bilen flere ganger for levere noen ting? kan dette gi meg problemer? takk Anonymkode: d8418...303
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #2 Skrevet 26. juni 2019 Ja, det kan det. Firmabil skal kun brukes i forbindelse med jobb, og du kan ikke bruke den til å kjøre til barnehagen, kjøre til butikken eller bruke den i forbindelse med f.eks flytting. Den elektroniske kjøreboken logger all kjøring, og brukes den til private ærender og skatteetaten finner ut det ved kontroll av kjørebøker blir du ilagt full fordelsbeskatning uansett om du kun har kjørt litt. Din arbeidsgiver er også pliktig til å innrapportere fordelen hvis du bruker den til privat kjøring uansett hvor lite privat kjøring du gjør. Anonymkode: e109c...2ce
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #3 Skrevet 26. juni 2019 Her er det nye regler som kom i fjor om jeg husker rett. Google deg fram til de. Noe er tillatt, men det er svært lite. Anonymkode: 93dbe...7bd
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #4 Skrevet 26. juni 2019 Kommer vel an på hva slags bilavtale du har med firmaet ditt. Der jeg jobber kan vi bruke bilen privat inntil en hvis kjørelengde pr år. Kjøring utover dette er også lov, men vi må da "leie" bilen, og betale for dette. Anonymkode: b4089...2ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå