Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #1 Skrevet 25. juni 2019 En nær venninne har mistet faren sin. Jeg skal kjøpe en gavekurv, men vet ikke hva jeg skal ha oppi? Foreløpig kommet frem til blomster, sjokolade og kaffe. Tips til hva mer? Anonymkode: 48457...365
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #2 Skrevet 25. juni 2019 Så fint av deg! Hva liker hun? Favorittpølse, favoritt mat, favoritt hårpleie etc. Du kjenner henne bedre enn oss. Liker hun vin f.eks? Anonymkode: 299f8...510
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #3 Skrevet 25. juni 2019 Veldig snilt av deg 🙂 Liker hun å lese kan du ha med en bok. Andre ideer er blad om hun liker det, kryssord, Sudoku, etc. Liker hun å strikke eller hekle kan du ha med noen nøster med garn osv Anonymkode: f7a89...ade
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #4 Skrevet 25. juni 2019 Jeg ville ikke kalt det gavekurv for det første. Gavvekurv får man til burrsdager, konfirmasjon, bryllupp for å feire noe. Feire at faren døde? Hvia du akal gi henne noe, gi henne tid. Altså, gi av din tid. Noen å snakke med, eller bare være der uten å behøve å snakke. Lag mat til henne, gjør litt renhold i huset/leiligheten. Anonymkode: b0dbe...c5d
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #5 Skrevet 25. juni 2019 Synes det er merkelig med en gavekurv når noen er død. En fin blomsterbukett eller orkide holder lenge. Sikkert hyggelig for henne om du lager lunsj eller middag som du tar med til henne, og så spiser dere sammen. Anonymkode: 01121...c21
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #6 Skrevet 25. juni 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes det er merkelig med en gavekurv når noen er død. En fin blomsterbukett eller orkide holder lenge. Sikkert hyggelig for henne om du lager lunsj eller middag som du tar med til henne, og så spiser dere sammen. Anonymkode: 01121...c21 Jeg og. Anonymkode: a6a25...ea0
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #7 Skrevet 25. juni 2019 Hmmm. Dette syntes jeg hørtes upassende ut. En fin kondolanseblomst med er personlig kort er nok. Hadde faktisk blitt litt forundret over å få noe slikt selv. Kanskje en sjokolade som trøst, med en bok og pølser når faren er død?? HI, tanken er utrolig flott, men det passer seg ikke. Hun trenger kjærlighet, omtanke og noen å prate med. Ikke ei bok, godis og pølser. Anonymkode: 06341...8ee
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #8 Skrevet 25. juni 2019 Jeg er der jo selvfølgelig for henne. Jeg har vært der for henne døgnet rundt hele tiden Anonymkode: 48457...365
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #9 Skrevet 25. juni 2019 Fortsett å være der for henne. Lenge! Jeg mistet mamma i fjor høst og fikk masse oppmerksomhet, blomster mm i tiden før begravelsen. Nå er det stille, akkurat som folk tenker at jeg er «ferdig sørget». Gi henne masse tid og støtt henne like nå som om 8 måneder hvis du skjønner. Vær en venn, vær nær. Kunne ønske mine nærmeste venner var det. Anonymkode: 14e84...4f7
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #10 Skrevet 25. juni 2019 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er der jo selvfølgelig for henne. Jeg har vært der for henne døgnet rundt hele tiden Anonymkode: 48457...365 Da tenker jeg at en hyggeligere gave er at du tar henne med på noe, som gir henne avbrekk og en pause. Middag, spa noe du gjør med henne. Anonymkode: 06341...8ee
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #11 Skrevet 25. juni 2019 Dere som mener at gavekurv er feil: Da jeg mistet faren min rant det inn med blomster og kondolansekort. Koselig det altså, men endte jo opp med å stue buketter i vaskebøtter og vinduskarmene var stoler med orkideer. Mine nærmeste venninner gikk sammen og ga meg en gavekurv, det er det jeg satte mest pris på av alt. Der fikk jeg hudpleieprodukter, sjokolade, vin, spekemat og gavekort på massasje. Det var så mye omtanke i den kurven! Blomster er fint det altså, men kurven viste at de kjenner meg og at de bryr seg. Anonymkode: a6077...26c
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #12 Skrevet 25. juni 2019 Mye bedre med en kurv med gaver enn blomster. Vi fikk så mye blomster at jeg ble kvalm av å gå inn i huset. Det var blomster overalt. Vi sparte på kortene og kjørte de fleste blomster til et eldresenter i nærheten. vi fikk gavekort på pizza, middag og bakst ferdiglaget til frysa. Noe som var fantastisk da vi ikke orket å lage mat selv. Vi fikk kurv med frukt og små sjokolade. Bok, vin osv ville jeg ikke orket. Kaffi er flott om hun drikker det. Ting betyr ingenting, men mat må man ha uansett. Anonymkode: af9ea...891
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #13 Skrevet 25. juni 2019 Mat er fint, ville ikke gitt så mye annet. Hudpleieprodukter etc kan bli en påminner om sorg Anonymkode: a0c7a...9cc
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #14 Skrevet 25. juni 2019 Vet du hva; jeg bare scroller raskt forbi negative kommentarer..Jeg har aldri hørt om eller opplevd at noen har gitt en kurv med div etter et dødsfall, men for en omsorgsfull tanke!! Ble faktisk rørt her nå! Kjære deg, HI, følg magefølelsen din og gi venninnen din det! For en god tanke med masse varme! Forslag til innhold: kaffe,, sjokolade, te, håndkrem, dusjsåpe, blader, kinobillett, nybakt brød, ost, kjeks. Anonymkode: 8f955...71a
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #16 Skrevet 25. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dere som mener at gavekurv er feil: Da jeg mistet faren min rant det inn med blomster og kondolansekort. Koselig det altså, men endte jo opp med å stue buketter i vaskebøtter og vinduskarmene var stoler med orkideer. Mine nærmeste venninner gikk sammen og ga meg en gavekurv, det er det jeg satte mest pris på av alt. Der fikk jeg hudpleieprodukter, sjokolade, vin, spekemat og gavekort på massasje. Det var så mye omtanke i den kurven! Blomster er fint det altså, men kurven viste at de kjenner meg og at de bryr seg. Anonymkode: a6077...26c Og jeg synes det er ufint å i det hele tatt antyde at det er mer omtanke i en kurv enn i en blomst. Anonymkode: f8625...077
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #17 Skrevet 25. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dere som mener at gavekurv er feil: Da jeg mistet faren min rant det inn med blomster og kondolansekort. Koselig det altså, men endte jo opp med å stue buketter i vaskebøtter og vinduskarmene var stoler med orkideer. Mine nærmeste venninner gikk sammen og ga meg en gavekurv, det er det jeg satte mest pris på av alt. Der fikk jeg hudpleieprodukter, sjokolade, vin, spekemat og gavekort på massasje. Det var så mye omtanke i den kurven! Blomster er fint det altså, men kurven viste at de kjenner meg og at de bryr seg. Anonymkode: a6077...26c Tenkte du virkelig at de som sendte deg blomster ikke brydde seg? Anonymkode: a6a25...ea0
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #18 Skrevet 25. juni 2019 Så fin tanke. Da mamma døde hadde det vært en kjærkommen avkobling med en kurv med masse småting som fikk meg til å smile og tenke på noe annet. Blomst deri mot klarer alle å kjøpe, kurv er mer personlig. En god gammeldags pose smågodt, sladreblad, krem er noe av det jeg hadde satt pris på. Anonymkode: cebd8...31f
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #19 Skrevet 25. juni 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Så fin tanke. Da mamma døde hadde det vært en kjærkommen avkobling med en kurv med masse småting som fikk meg til å smile og tenke på noe annet. Blomst deri mot klarer alle å kjøpe, kurv er mer personlig. En god gammeldags pose smågodt, sladreblad, krem er noe av det jeg hadde satt pris på. Anonymkode: cebd8...31f Mer personlig? Når man må spørre på et forum hva venninnen vil like å få en slik kurv? Anonymkode: f8625...077
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #20 Skrevet 25. juni 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Så fin tanke. Da mamma døde hadde det vært en kjærkommen avkobling med en kurv med masse småting som fikk meg til å smile og tenke på noe annet. Blomst deri mot klarer alle å kjøpe, kurv er mer personlig. En god gammeldags pose smågodt, sladreblad, krem er noe av det jeg hadde satt pris på. Anonymkode: cebd8...31f Hvis jeg hadde fått et Se og Hør-blad og en pose smågodt når faren min døde...da hadde jeg blitt både sjokka, forundret og tatt det som en fornærmelse. Hadde virkelig lurt på hva som feilet giveren. Anonymkode: 01121...c21
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #21 Skrevet 25. juni 2019 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis jeg hadde fått et Se og Hør-blad og en pose smågodt når faren min døde...da hadde jeg blitt både sjokka, forundret og tatt det som en fornærmelse. Hadde virkelig lurt på hva som feilet giveren. Anonymkode: 01121...c21 Samme her. 😳 Anonymkode: 06341...8ee
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #22 Skrevet 25. juni 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis jeg hadde fått et Se og Hør-blad og en pose smågodt når faren min døde...da hadde jeg blitt både sjokka, forundret og tatt det som en fornærmelse. Hadde virkelig lurt på hva som feilet giveren. Anonymkode: 01121...c21 Jeg satte så pris på all omtanke da min far døde. Om det hadde vært blomst, kake, blader el. annet. Hadde noen venninner som ikke ga et pip fra seg en gang. Da spiller det liten rolle hva man gjør, men at man gjør NOE. Stå på HI! Nydelig tanke du har! Anonymkode: 8f955...71a
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #23 Skrevet 25. juni 2019 Det ble helt helt enkelt! Jeg fikk veldig dårlig tid siden alt har skjedd så fort og jeg var jo på jobb når jeg skrev innlegget. Det ble blomster, en bodylotion, leppeomade,snytepapir, sjokolade, kjeks og kaffe. sikkert teit, men sånn ble det og det stod klart på kjøkkenet når hun kom hjem Anonymkode: 48457...365
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #24 Skrevet 25. juni 2019 Da mamma døde satte jeg pris på at folk sendte sms, kom innom, turboka jeg fikk, hjemlaga fiskekaker, 'gavekort' på barnevakt, blomster, gode klemmer, et hjemmestrikka skjerf, nybakte boller og folk som brydde seg med et smil og et 'hei'. Ingenting ble feil når folk viser omtanke slik de mener passer seg💛 Anonymkode: 28c85...20b
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #25 Skrevet 25. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det ble helt helt enkelt! Jeg fikk veldig dårlig tid siden alt har skjedd så fort og jeg var jo på jobb når jeg skrev innlegget. Det ble blomster, en bodylotion, leppeomade,snytepapir, sjokolade, kjeks og kaffe. sikkert teit, men sånn ble det og det stod klart på kjøkkenet når hun kom hjem Anonymkode: 48457...365 Hun vil sette pris på at du bryr deg og er en god venn😊 Anonymkode: 28c85...20b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå