Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #1 Skrevet 24. juni 2019 Noen som vet hvor mange feriedager i året man har rett på i 80% stilling? Det blir jo ikke akkurat lett å si 5 uker, da det gjerne blir altfor mange eller få timer alt ettersom hvordan turnusen din ser ut? Anonymkode: 71d10...98a
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #2 Skrevet 24. juni 2019 Du har krav på like mye ferie som alle andre, 5 uker. Hvorfor er ikke det lett å si? Anonymkode: 414fc...228
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #3 Skrevet 24. juni 2019 Du har krav på fem uker, men en uke er en uke uavhengig av hvor mange vakter du har. Jeg har fast 50 stilling, og tar ferie i en uke hvor jeg bare har én fast vakt. Vi har bare mulighet til å ta én helg fri, og dessuten må vi da være tilbake søndag kveld for vaktstart da. Anonymkode: a9e04...2b0
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #4 Skrevet 24. juni 2019 5 uker ferie = 30 feriedager, åkke som. Anonymkode: 50b1f...ca4
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #5 Skrevet 24. juni 2019 Jobber du 3 av 5 dager, blir det 15 feriedager isteden for 25. Du tar hele ferieuker dersom en har faste dager. noen plasser teller de timer, enten i uken viss en har fast ukeantall, eller per mnd og tenker ut. Der jeg jobber, teller maskinen timer, slik at viss en har en opptjent fridag pga Jobd mer timer i turnus, så mister en ikkje denne dagen... Anonymkode: 7d5cb...49c
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #6 Skrevet 24. juni 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jobber du 3 av 5 dager, blir det 15 feriedager isteden for 25. Du tar hele ferieuker dersom en har faste dager. noen plasser teller de timer, enten i uken viss en har fast ukeantall, eller per mnd og tenker ut. Der jeg jobber, teller maskinen timer, slik at viss en har en opptjent fridag pga Jobd mer timer i turnus, så mister en ikkje denne dagen... Anonymkode: 7d5cb...49c Det stemmer da ikke. I uke er en 1 uke, uansett om man jobber 2 eller 5 dager den uka. Anonymkode: 414fc...228
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #7 Skrevet 24. juni 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det stemmer da ikke. I uke er en 1 uke, uansett om man jobber 2 eller 5 dager den uka. Anonymkode: 414fc...228 Nemlig. Ellers kunne jeg tatt fri hele året.... Anonymkode: a9e04...2b0
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #8 Skrevet 24. juni 2019 Vær også obs på når du har ferien din det at den datoen du skal på igjen da begynner vakten kvelden før. Altså, som for meg nå, jeg har ferie til og med 17.juli. Da begynner jeg på jobb 17.juli kl 22. Anonymkode: a9e04...2b0
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #9 Skrevet 24. juni 2019 Man teller ikke dager, man teller uker. En uke ferie er en uke ferie uansett om du jobber en eller fire netter den uka. Du velger deg ut 5 uker som du har ferie. I samarbeid med leder da, de har styringsrett på din ferie. Anonymkode: 09f83...9a5
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #10 Skrevet 24. juni 2019 Mye rart ute å går her... Alle har 5 uker ferie,altså 30 virkedager (mandag-lørdag) uavhengig av stillingsstørrelse. Antall arbeidsdager varierer ut fra stillingsstørrelse og hvordan turnusen er bygd opp. Det du kan gjøre er å telle antall vakter du har i turnusen,og dele tallet på antall uker i turnusen. Da får du hvor mange arbeidsdager du i gjennomsnitt har krav på til ferie pr uke. Dette tallet ganger du så med 5 (antall uker ferie alle har pr år). Nå har du funnet ut hvor mange arbeidsdager du har krav på ferie iløpet av 5 uker. Hvis disse dagene er brukt opp på 4 uker, hvis du f.eks har en turnus som har vaktene skjevfordelt med eks friuker imellom,vil en av ferieukene bli satt på en friuke slik at du har hatt de lovpålagte 5 ferieukene. Anonymkode: a82c9...9e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå