Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #26 Skrevet 23. juni 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Men noen tenker bare på seg selv, bor man tett på andre må man tåle støy til en viss grad. Det være hunder som bjefder i 6 timer, eller babyer som gråter i 6 timer. De som ikke tåler støy må nesten bo isolert. Anonymkode: cb892...33c Det er feil. En hund skal IKKE være til sjenanse for naboer. Noe denne hunden er når den holder meg våken om nettene. Lov og regler om ro og orden er dermed brutt, som kan føres til tvang salg om hundeier fortsetter. Jeg har opptak av hunden, tatt pp mitt soverom, midt på natten Anonymkode: 54645...7fd
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #27 Skrevet 23. juni 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er feil. En hund skal IKKE være til sjenanse for naboer. Noe denne hunden er når den holder meg våken om nettene. Lov og regler om ro og orden er dermed brutt, som kan føres til tvang salg om hundeier fortsetter. Jeg har opptak av hunden, tatt pp mitt soverom, midt på natten Anonymkode: 54645...7fd Krever du omplassering av babyer også da, eller har du bare lagt denne hunden for hat? Anonymkode: cb892...33c
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #28 Skrevet 23. juni 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Krever du omplassering av babyer også da, eller har du bare lagt denne hunden for hat? Anonymkode: cb892...33c Ja sant? Går ikke ann å sammenligne babyer og hunder. Anonymkode: 54645...7fd
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #29 Skrevet 23. juni 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Krever du omplassering av babyer også da, eller har du bare lagt denne hunden for hat? Anonymkode: cb892...33c Babyer som gråter og gråter uten at foreldrene bryr seg om det ville jeg hvertfall krevd "omplassert" av barnevernet. Selvfølgelig ikke for min skyld, men for babyens skyld. Det er jo tydelig at disse eierne ikke bryr seg om hunden sin, for hunder som har det bra bjeffer ikke mange timer i strekk. Anonymkode: 82e65...556
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #30 Skrevet 23. juni 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei. Men noen tenker bare på seg selv, bor man tett på andre må man tåle støy til en viss grad. Det være hunder som bjefder i 6 timer, eller babyer som gråter i 6 timer. De som ikke tåler støy må nesten bo isolert. Anonymkode: cb892...33c Du forstår jo ingenting! En hund som står og bjeffer i timesvis når den er alene her det ikke godt. Den har separasjonsangst og lever i timesvis hvert eneste døgn med sterk angst. Og hvorfor? Fordi eieren ikke orket å gjøre jobben da hunden var liten med å gjøre den trygg. Og eieren som ikke orket gjøre jobben da hunden var liten, bryr seg tydeligvis heller ikke om å ta jobben nå når hunden er stor (for det er mulig å gjøre den trygg nå også, men selvsagt mer krevende nå enn når hunden var valp). Og fordi hundeeier ikke bryr seg om hverken hunden eller naboene... så skal andre ta hensyn til hundeeieren slik at denne får fortsette med det som faktisk er ulovlig dyrehold? I tillegg forteller Hi at hunden også står og bjeffer slik på nattetid når eier ikke er hjemme. Da kommer bråket fra hunden også inn under "ro og orden og nattero" i Straffeloven. Ikke bare bryter hundeeier lovverket rundt hundehold, men også Straffeloven - og du mener seriøst at andre skal ta hensyn til eieren?? Anonymkode: e53a3...d9a
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #31 Skrevet 23. juni 2019 Hi, kontakt Mattilsynet i morgen. Og politiet også i morgen. Viktig som en annen nevner at du også får med de truslene moren kom med! Pass på å få med at hun også kom med påstander om at du hadde sagt at naboen skulle "gå og ta tablettene" sine, men at dette er noe du aldri har sagt - for det sier også noe om hennes troverdighet, i tillegg til at hun faktisk blander seg inn i noe hun ikke har noe med og kommer med trusler. Husk også lydopptakene du har som bevis. Forstår godt at du ble sjokkert i går kveld. Det er jo nesten så man ikke vet om man skal bli sint på eller le av den moren. Men gjør ting ryddig og saklig overfor Mattilsynet og politiet, det er viktig for hunden og det er viktig for deg og andre som måtte være så uheldig å bo ved siden av disse naboene dine i fremtiden. Er det et borettslag så skriver du et brev til styret også og informerer om at du gjentatte ganger har snakke med naboen om problemet, at moren truet deg og at du har meldt saken både til Mattilsynet og politiet, og at du forventer at også styret gir naboen et varsel, og gi styret en kopi av lydopptaket du har. Anonymkode: e53a3...d9a
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #32 Skrevet 23. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hi, kontakt Mattilsynet i morgen. Og politiet også i morgen. Viktig som en annen nevner at du også får med de truslene moren kom med! Pass på å få med at hun også kom med påstander om at du hadde sagt at naboen skulle "gå og ta tablettene" sine, men at dette er noe du aldri har sagt - for det sier også noe om hennes troverdighet, i tillegg til at hun faktisk blander seg inn i noe hun ikke har noe med og kommer med trusler. Husk også lydopptakene du har som bevis. Forstår godt at du ble sjokkert i går kveld. Det er jo nesten så man ikke vet om man skal bli sint på eller le av den moren. Men gjør ting ryddig og saklig overfor Mattilsynet og politiet, det er viktig for hunden og det er viktig for deg og andre som måtte være så uheldig å bo ved siden av disse naboene dine i fremtiden. Er det et borettslag så skriver du et brev til styret også og informerer om at du gjentatte ganger har snakke med naboen om problemet, at moren truet deg og at du har meldt saken både til Mattilsynet og politiet, og at du forventer at også styret gir naboen et varsel, og gi styret en kopi av lydopptaket du har. Anonymkode: e53a3...d9a Angående hun moren så er jeg både rasende og lei meg. Samtidig så tenker jeg at jeg må bare riste på hodet og le. Komme og anklage meg for noe som aldri har skjedd. Jeg skal ta dette videre, for dette aksepterer jeg ikke. Det er faktisk ulovlig å komme med falske anklagelser. Det at hun uanmeldt på min dør en lørdagskveld med trusler, og oppdiktet historie om at jeg skal slutte å trakkasere. Aldri snakket med damen før, kun sett henne når sønnen fluttet inn. Aldri opplevd noe mer sykt i hele mitt liv. Jeg traff hun som bor ved siden av meg utenfor idag. Jeg sa til henne: jeg vil bare gi beskjed om at for det om hans mor var på døren min igår, forandrer ikke det noenting. Hun svarte meg: det du har gjort er trakassering. Ikke snakk til meg sier hun videre. Jeg ville bare gi en beskjed om det som skjedde sa jeg, og gikk. Anonymkode: 54645...7fd
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #33 Skrevet 23. juni 2019 Dette tar du med styret. True andre naboer er utkastelsesgrunn. Jeg ble selv truet slik av en nabo, de fikk en advarsel, én gang til og det er ut. Anonymkode: 39493...411
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #35 Skrevet 24. juni 2019 På 23.6.2019 den 13.27, Anonym bruker skrev: Nei. Men noen tenker bare på seg selv, bor man tett på andre må man tåle støy til en viss grad. Det være hunder som bjefder i 6 timer, eller babyer som gråter i 6 timer. De som ikke tåler støy må nesten bo isolert. Anonymkode: cb892...33c OK, men hvorfor må en holde ut?? En baby kan en ta innendørs og lukke vinduene. Men når en har en hund som står utendørs og bare bjeffer, det er noe en ikke trenger å tolerere. Hunden har det ikke bra viss det er slik. Skal en holde ut som du sier, må du og kunne tåle plenklipping, borring, testing av kjøretøy, en heidundrende fest i nabohuset osv osv til alle døgnets tider , og hviledager, helligdager. Eigere bør ikke ha dyr viss de ikke kan ta hensyn, og står hunden å bjeffer hele tiden er det dyremishandling .... Anonymkode: a1238...373
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #36 Skrevet 24. juni 2019 På 23.6.2019 den 13.33, Anonym bruker skrev: Krever du omplassering av babyer også da, eller har du bare lagt denne hunden for hat? Anonymkode: cb892...33c Er du en sånn som mener sjefen din bør gi permisjon med lønn når du anskaffer valp og har kontaktet fagforeningen fordi arbeidsgiver ikke dekker kennel når du skal på jobbreise? Hunder og barn er ikke det samme. De skal heller ikke sammenlignes. Til info. Anonymkode: 36a71...c53
Durni Skrevet 24. juni 2019 #37 Skrevet 24. juni 2019 På 23.6.2019 den 13.27, Anonym bruker skrev: Nei. Men noen tenker bare på seg selv, bor man tett på andre må man tåle støy til en viss grad. Det være hunder som bjefder i 6 timer, eller babyer som gråter i 6 timer. De som ikke tåler støy må nesten bo isolert. Anonymkode: cb892...33c Nei, man må faktisk ikke tåle hunder som bjeffer i 6 timer.
sug lut Skrevet 25. juni 2019 #38 Skrevet 25. juni 2019 På 23.6.2019 den 12.24, Anonym bruker skrev: Jeg er i sjokk. Denne saken utviklet seg til å bli crazy. Jeg har altså klaget på naboen sin hund for konstant bjeffing. Igår kveld ringte det på døren. Der stod moren til naboen. Hun anklaget meg for trakassering av naboene mine og sa hun skulle anmelde meg. Jeg vet hvem du er, sa hun når jeg skulle lukke døren. Jeg er helt paff. Hvordan i huleste ble klaging på nabohunden til trakkasering? Har gitt fint beskjed 3-4 ganger og siste gangen var jeg bestemt og hevet stemmen litt, i håpet om at de da skulle forstå. Anonymkode: 54645...7fd Gærninger finnes dessverre. La dem bare anmelde, det kommer de ingen vei med uansett. Ta vare på lydopptakene.
sug lut Skrevet 25. juni 2019 #39 Skrevet 25. juni 2019 På 23.6.2019 den 13.27, Anonym bruker skrev: Nei. Men noen tenker bare på seg selv, bor man tett på andre må man tåle støy til en viss grad. Det være hunder som bjefder i 6 timer, eller babyer som gråter i 6 timer. De som ikke tåler støy må nesten bo isolert. Anonymkode: cb892...33c Du er fullstendig på bærtur. At du har hund skal ikke andre merke stort til å det hele tatt, utover å se deg gå på tur med den.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #40 Skrevet 25. juni 2019 Hei, trådstarter her. En liten oppdatering. Jeg har ikke gjort noe mer, annet enn å finne fram tlf nr og adresser til hvor jeg skal henvende meg. Er usikker hvor langt jeg skal gå med dette. Når en mor kommer og truer meg og sier hun vet hvem jeg er, lurer jeg på hva de er i stand til å gjøre. Naboene er drittsure og ser ikke på meg. Noe som egentlig bare er greit , for det ble mindre kjekt å bo her fra den dagen han flyttet inn. Jeg har sett dem ta hunden med seg når de har vært ute, og det er en forbedring. Utover dette har jeg vite de har fortalt usannheter om meg til han som bor på andre siden av meg. Jeg er litt skremt over hva disse 2 er i stand til å gjøre. Eller jeg er skremt over hva disse 3 (inkl en mor jeg aldri har snakket med før) er i stand til å gjøre. Jeg er bare glad jeg har det på lydopptakeren min. Anonymkode: 54645...7fd
frk Nilsen Skrevet 25. juni 2019 #41 Skrevet 25. juni 2019 (endret) 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hei, trådstarter her. En liten oppdatering. Jeg har ikke gjort noe mer, annet enn å finne fram tlf nr og adresser til hvor jeg skal henvende meg. Er usikker hvor langt jeg skal gå med dette. Når en mor kommer og truer meg og sier hun vet hvem jeg er, lurer jeg på hva de er i stand til å gjøre. Naboene er drittsure og ser ikke på meg. Noe som egentlig bare er greit , for det ble mindre kjekt å bo her fra den dagen han flyttet inn. Jeg har sett dem ta hunden med seg når de har vært ute, og det er en forbedring. Utover dette har jeg vite de har fortalt usannheter om meg til han som bor på andre siden av meg. Jeg er litt skremt over hva disse 2 er i stand til å gjøre. Eller jeg er skremt over hva disse 3 (inkl en mor jeg aldri har snakket med før) er i stand til å gjøre. Jeg er bare glad jeg har det på lydopptakeren min. Anonymkode: 54645...7fd Du må jo gå videre med dette til styret, og snakk med politiet. At de har skremt deg på denne måten pga du har gitt beskjed ang bjeffingen til hunden er jo helt sykt. De kan ikke holde på slikt. Ta det med styret før de koker i hop en snål historie om deg til styret. Her må du være i forkant. Endret 25. juni 2019 av frk Nilsen
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #42 Skrevet 25. juni 2019 12 minutter siden, frk Nilsen skrev: Du må jo gå videre med dette til styret, og snakk med politiet. At de har skremt deg på denne måten pga du har gitt beskjed ang bjeffingen til hunden er jo helt sykt. De kan ikke holde på slikt. Ta det med styret før de koker i hop en snål historie om deg til styret. Her må du være i forkant. Glemte og si jeg har sendt mail til styret, og snakket med ei i styret på tlf. Ja, dette er helt sykt, og for meg skremmende å tenke på hva enkelte mennesker er i stand til å gjøre. Neste gang jeg hører bjeffing skal jeg få en i styre til å komme inn til meg så styre er vitne til hvordan bjeffingen høres. Utover denne bjeffingen er det daglig banking og boring. Bankingen høres ut som de gjør bevisst, for lyden høres lik ut hver dag, og kommer fra samme plass, og varer i ca 1/2 time hver gang. For meg blir det da tydelig at de gjør dette med vilje. Hvem banker på samme sted hver dag? Er redd jeg har med syke folk her. Anonymkode: 54645...7fd
frk Nilsen Skrevet 25. juni 2019 #43 Skrevet 25. juni 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Glemte og si jeg har sendt mail til styret, og snakket med ei i styret på tlf. Ja, dette er helt sykt, og for meg skremmende å tenke på hva enkelte mennesker er i stand til å gjøre. Neste gang jeg hører bjeffing skal jeg få en i styre til å komme inn til meg så styre er vitne til hvordan bjeffingen høres. Utover denne bjeffingen er det daglig banking og boring. Bankingen høres ut som de gjør bevisst, for lyden høres lik ut hver dag, og kommer fra samme plass, og varer i ca 1/2 time hver gang. For meg blir det da tydelig at de gjør dette med vilje. Hvem banker på samme sted hver dag? Er redd jeg har med syke folk her. Anonymkode: 54645...7fd Enda større grunn til å ta det med politiet, de virker jo ravende gale disse naboene. De er jo virkelig ute etter å terrorisere deg og skremme deg fra å melde.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #44 Skrevet 25. juni 2019 Kan jeg si til naboen jeg har hørt fra andre han sprer falsk dritt om meg, og minne han om at det er ulovlig og straffbart?? Eller blr jeg la være? Kunne jo tatt opp samtalen mellom oss. Ha mobilen i lommen?? Anonymkode: 54645...7fd
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #45 Skrevet 25. juni 2019 1 minutt siden, frk Nilsen skrev: Enda større grunn til å ta det med politiet, de virker jo ravende gale disse naboene. De er jo virkelig ute etter å terrorisere deg og skremme deg fra å melde. Ja jeg er enig. Jeg får komme meg avgårde og anmelde dette. Falske anklager er ulovlig. Anonymkode: 54645...7fd
TinaK 1990 Skrevet 25. juni 2019 #46 Skrevet 25. juni 2019 Hadde jeg vært deg så hadde jeg gått til polititet «føre var». Det de har gjort, pluss trussel fra denne mora er alvorlig. Ta en telefon. De vet de har en tynn sak, men slike folk vet ikke annet enn å true. Gjør det NÅ, så det ikke utvikler seg til å være helt uutholdelig for deg.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #47 Skrevet 25. juni 2019 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan jeg si til naboen jeg har hørt fra andre han sprer falsk dritt om meg, og minne han om at det er ulovlig og straffbart?? Eller blr jeg la være? Kunne jo tatt opp samtalen mellom oss. Ha mobilen i lommen?? Anonymkode: 54645...7fd Nei, det ville jeg ikke gjort. Det vil prelle av som vann på gåsa, vi vil bare se det positive i det, og det er at de "har deg der de vil ha deg". Anonymkode: 479d8...e63
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #48 Skrevet 25. juni 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det ville jeg ikke gjort. Det vil prelle av som vann på gåsa, vi vil bare se det positive i det, og det er at de "har deg der de vil ha deg". Anonymkode: 479d8...e63 Ja ser den. Anonymkode: 54645...7fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå