Gå til innhold

Hund i nabo leil bjeffer konstant dag og natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i et sameie. I nabo leiligheten har de en hund som bjeffer konstant npr de går ut. Jeg har tatt det opp med dem 3 ganger fint. Igår i en mer bestemt tone, og sa jeg ville ta det med styret. Naboen ble drittsur. Nå er de ute igjen, og hunden bjeffer. Det høres så godt inne hos meg så jeg har tatt det opp på lydopptakeren min.

Hva gjør jeg nå? Noen som har råd å gi meg? Nekter å akseptere dette. Sist var det bjeffing konstant i 6 timer !

Anonymkode: 54645...7fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en slik i vårt nabolag. Eier brydde seg ikke. Styret kontaktet Mattilsynet. Da ble det fart i sakene. Hunden ble borte. Tror foreldrene til vedkomne tok den til seg. 

Anonymkode: 39493...411

Skrevet

Ring Mattilsynet. Gå til styret! Nå! Dette skal du ikke finne deg i!

Skrevet

Det er jo helt uutholdelig å leve med! Du må klage til styret, men vær forberedt på at det kan ta tid før de får orden på situasjonen.

Anonymkode: 2d1c7...c81

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde en slik i vårt nabolag. Eier brydde seg ikke. Styret kontaktet Mattilsynet. Da ble det fart i sakene. Hunden ble borte. Tror foreldrene til vedkomne tok den til seg. 

Det er tydelig de ikke bryr seg her heller. Får vondt av hunden for den har seperasjonsangst. Den må jo ha det vondt når den bjeffer i ett i mange timer.

Skrevet
3 minutter siden, TinaK 1990 skrev:

Ring Mattilsynet. Gå til styret! Nå! Dette skal du ikke finne deg i!

Hvordan kontakter jeg mattilsynet? Skal jeg bare google og finne tlf nr?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kontakter jeg mattilsynet? Skal jeg bare google og finne tlf nr?

Ring 1881. Si hvor du bor og de vet hvilken region/område å sette deg over til

Anonymkode: 89278...664

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ring 1881. Si hvor du bor og de vet hvilken region/område å sette deg over til

Ok. Takk, Har mattilsynet vakt tlf? 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Takk, Har mattilsynet vakt tlf? 

Ja, det tror jeg 100%

Skrevet

Nå kom naboen tilbake og jeg ga beskjed at jeg ville ta det med styret og mattilsynet. Hun hisset seg opp og sa det bare var jeg som hørte det. Og så spurte hun om de ikke skulle få gå ut. Jeg sa hunden slet. Men de forstår ikke

Skrevet

Naboen din høres ut som en som ikke burde ha hund, all den tid hun driter i dine tilbakemeldinger ang hundens oppførsel når hun er borte.

Jeg bor også i sameie, og hadde en nabo med hund bjeffet når den var aleine, men hun tok det fint når jeg påpekte dette, og var veldig løsningsorientert, og nå bjeffer ikke hunden lenger når den er aleine.

Tidligere når jeg bodde i rekkehus så var det en nabo som konstant hadde hunden på terrassen, og den bjeffet som en tulling dagen lang. Da ringte jeg politiet, som sa at om det ikke bedret seg så skulle de ta en tur og prate med eieren. 

Hadde kontaktet styret og mattilsynet tvert, og gitt balla i om naboen blir sur.

Anonymkode: 917c3...6ac

Skrevet

Stakkar, den hunden har det jo ikke bra i det hele tatt. Dette er jo eiers skyld også siden de ikke har tatt seg bryet med å trygge hunden til å være alene fra den var ung. Den lever jo med timevis med angst daglig slik den lever i dag, stakkar!

https://www.mattilsynet.no/om_mattilsynet/varsle_oss/

Anonymkode: e53a3...d9a

Skrevet

Jeg er i sjokk. Denne saken utviklet seg til å bli crazy. Jeg har altså klaget på naboen sin hund for konstant bjeffing. Igår kveld ringte det på døren. Der stod moren til naboen. Hun anklaget meg for trakassering av naboene mine og sa hun skulle anmelde meg. Jeg vet hvem du er, sa hun når jeg skulle lukke døren.

Jeg er helt paff. Hvordan i huleste ble klaging på nabohunden til trakkasering? Har gitt fint beskjed 3-4 ganger og siste gangen var jeg bestemt og hevet stemmen litt, i håpet om at de da skulle forstå. 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er i sjokk. Denne saken utviklet seg til å bli crazy. Jeg har altså klaget på naboen sin hund for konstant bjeffing. Igår kveld ringte det på døren. Der stod moren til naboen. Hun anklaget meg for trakassering av naboene mine og sa hun skulle anmelde meg. Jeg vet hvem du er, sa hun når jeg skulle lukke døren.

Jeg er helt paff. Hvordan i huleste ble klaging på nabohunden til trakkasering? Har gitt fint beskjed 3-4 ganger og siste gangen var jeg bestemt og hevet stemmen litt, i håpet om at de da skulle forstå. 

Du må ikke gi deg. Selv om du skulle være «den eneste som hører» så er likevel det nok til klage. Dette er hersketeknikk fra naboen eller mora. Skulle gjerne likt å se ansiktet på den i skranka som mottar anmeldelse av deg. Gå til styret, ta kontakt med Mattilsynet. Dette er ikke akseptabelt og heller ikke morens oppførsel. Hun truer deg jo...

Ta kontakt!!

Skrevet

Ta kontakt med styret nå!! Dette er ikke greit overhodet. Ikke ditt eller andres problem at hun har en bikkje som ikke klarer å være alene.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha! Naboen må sende moren sin for å true deg! Da vet du i hverfall av naboen er en stor pyse. Kontakt mattilsynet og politiet så hunden kan få det bra. Heier på deg!

Anonymkode: f6551...aa0

Skrevet
1 minutt siden, TinaK 1990 skrev:

Du må ikke gi deg. Selv om du skulle være «den eneste som hører» så er likevel det nok til klage. Dette er hersketeknikk fra naboen eller mora. Skulle gjerne likt å se ansiktet på den i skranka som mottar anmeldelse av deg. Gå til styret, ta kontakt med Mattilsynet. Dette er ikke akseptabelt og heller ikke morens oppførsel. Hun truer deg jo...

Ta kontakt!!

Jeg gir meg ikke. Jeg sitter her og tenker om jeg bør anmelde til politiet. Dette er jo helt sykt. Her får jeg trussel pp en lørdagskveld av en nabo som har diktet opp en historie.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha! Naboen må sende moren sin for å true deg! Da vet du i hverfall av naboen er en stor pyse. Kontakt mattilsynet og politiet så hunden kan få det bra. Heier på deg!

Anonymkode: f6551...aa0

Tenkte det samme. Mannen er 26, samboer 22. De burde begge være voksne til å håndtere dette. Iflg moren hadde jeg bedt dem om å gå inn å ta tablettene sine. Jeg sa til moren det har ingen rot i virkeligheten. Jo, sa moren.

Skrevet

Ta en telefon til politet. Fortell din historie og du må fortelle om morens opptreden i går. Dette er jo ren trussel og det er ikke greit. Ville ringt i dag. De tør ikke anmelde eller ringe fordi de vet de har en dårlig sak. Det er nok deres greie å true.

Ring politiet i dag, ikke nødnummeret, men 02800 eller no. De hjelper deg! Viktig å få med morens oppførsel i går.

Skrevet

....og hold oss oppdatert. Kjenner jeg er provosert på dine vegne. Bare forhold deg rolig og saklig til både politiet og nabo

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

....og hold oss oppdatert. Kjenner jeg er provosert på dine vegne. Bare forhold deg rolig og saklig til både politiet og nabo

Takk for støtten. Synes selv det hele horribelt. Men har forstått hvor sønnen har lært den dårlige holdningen og oppførselen henne. Fra sin egen mor! Forteller jeg dette til min datter, vil hun begynne le og si: Du trakkasere. 

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vær ikke så sikker!

Kjenner en med hund som har

samme problem: Hunden bjeffet hvis den var alene. 

Enden på visa var at de gamle, uføre, slitne pensjonistene av noen foreldre til hundeeieren må passe hunden gratis hver dag i 8-10 timer fordi hundeeieren ikke kan ha den hjemme.

Fordi nabodama klager på bjeffingen.

De vil ikke ha hund, men de må passe denne hunden og kan ikke ha barnebarna når de vil fordi hunden ikke liker barn, dessuten er det hundeallergi i familien så fam.medlemmer kan ikke komme på besøk osv. 

Bare fordi nabodama klager. Altså, har man hund er det idiotisk å bo noe annet sted enn isolert, midt i skauen, men klaging fra naboer kan ha større ringvirkninger enn man skulle tro. Alt klageren opplever er at det er deilig å slippe hundebjeffing. 

Anonymkode: cb892...33c

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vær ikke så sikker!

Kjenner en med hund som har

samme problem: Hunden bjeffet hvis den var alene. 

Enden på visa var at de gamle, uføre, slitne pensjonistene av noen foreldre til hundeeieren må passe hunden gratis hver dag i 8-10 timer fordi hundeeieren ikke kan ha den hjemme.

Fordi nabodama klager på bjeffingen.

De vil ikke ha hund, men de må passe denne hunden og kan ikke ha barnebarna når de vil fordi hunden ikke liker barn, dessuten er det hundeallergi i familien så fam.medlemmer kan ikke komme på besøk osv. 

Bare fordi nabodama klager. Altså, har man hund er det idiotisk å bo noe annet sted enn isolert, midt i skauen, men klaging fra naboer kan ha større ringvirkninger enn man skulle tro. Alt klageren opplever er at det er deilig å slippe hundebjeffing. 

Så naboer til bjeffende bikkje må ta hensyn, og ikke klage fordi det kan være det går ut over noen andre som bjeffende bikkjes eier kjenner/er i slekt med, men bjeffende bikkjes eier kan gi jamt over faen i sine omgivelser og hvordan bjeffende bikkjes bjeffing påvirker dem?

Artig logikk.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så naboer til bjeffende bikkje må ta hensyn, og ikke klage fordi det kan være det går ut over noen andre som bjeffende bikkjes eier kjenner/er i slekt med, men bjeffende bikkjes eier kan gi jamt over faen i sine omgivelser og hvordan bjeffende bikkjes bjeffing påvirker dem?

Artig logikk.

Nei. Men noen tenker bare på seg selv, bor man tett på andre må man tåle støy til en viss grad. Det være hunder som bjefder i 6 timer, eller babyer som gråter i 6 timer. 

De som ikke tåler støy må nesten bo isolert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...