Anonym bruker Skrevet 21. juni 2019 #1 Skrevet 21. juni 2019 HVordan vet du det? Har du plager, og i så fall, hvilke? Hva gjør du for å lindre plagene? Jeg mistenker at jeg er der selv nå, men kan ikke bruke menstruasjon som mål på det, siden jeg har hormonspiral og derfor ikke menstruerer. Anonymkode: acf51...eeb
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #2 Skrevet 22. juni 2019 Har også hormonspiral og har ikke hatt blødninger på årevis. Men hetetokter har jeg hatt i nesten et år nå. Anonymkode: 21d3a...803
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #3 Skrevet 22. juni 2019 Jepp. Tidlig overgangsalder er konstantert på meg. Gynekologen sa det var viktig å ta hormoner når man kom i tidlig overgangsalder. Oppstart bør skje innen ett år etter at mens har opphørt. Uansett, jeg hadde vanvittige hetetokter om natta. Fryktelig plagsomt. Jeg har begynt på femarelle (den røde) og er nå kvitt alle plager. Anonymkode: e1623...824
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #4 Skrevet 22. juni 2019 Jeg lurer på om jeg brått og plutselig kanskje også har kommet i overgangsalderen. Mensen er et par uker sen og jeg har blitt uvanlig varm samme uker. Men jeg er syk også, med noe som kan tulle med mensen min og gi meg feberfølelse i kroppen uten at jeg teoretisk sett har feber, så jeg aner ikke. Hverken mor eller besteforeldre har kommet i overgangsalderen før de fylte 50, alle har vært flere og 50 år da de skjedde, jeg er rett under 50. Men, en gang må det jo skje Anonymkode: 9152c...b86
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #5 Skrevet 22. juni 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg lurer på om jeg brått og plutselig kanskje også har kommet i overgangsalderen. Mensen er et par uker sen og jeg har blitt uvanlig varm samme uker. Men jeg er syk også, med noe som kan tulle med mensen min og gi meg feberfølelse i kroppen uten at jeg teoretisk sett har feber, så jeg aner ikke. Hverken mor eller besteforeldre har kommet i overgangsalderen før de fylte 50, alle har vært flere og 50 år da de skjedde, jeg er rett under 50. Men, en gang må det jo skje Anonymkode: 9152c...b86 Mensen kan forvinne av flere årsaker. Jeg har ikke hatt mensen på 6 mnd, den gikk fra å være normal den ene måneden og helt borte etter det. Fastlegen min sa at det var mer vanlig at den var endel uregelmessig før den evt stoppet, hvis det var overgangsalder. Anonymkode: 7f142...99c
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #6 Skrevet 22. juni 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mensen kan forvinne av flere årsaker. Jeg har ikke hatt mensen på 6 mnd, den gikk fra å være normal den ene måneden og helt borte etter det. Fastlegen min sa at det var mer vanlig at den var endel uregelmessig før den evt stoppet, hvis det var overgangsalder. Anonymkode: 7f142...99c Ja, det er egentlig det jeg håper på også. Er jo veldig dårlig ellers nå, så det kan absolutt være det som gjør det, for det kan være en følge av det som feiler meg, selv om det ikke er det vanligste. Det var liksom så merkelig at det bare var bråstopp. Satse på at fastlegen din har rett Anonymkode: 9152c...b86
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #7 Skrevet 22. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er egentlig det jeg håper på også. Er jo veldig dårlig ellers nå, så det kan absolutt være det som gjør det, for det kan være en følge av det som feiler meg, selv om det ikke er det vanligste. Det var liksom så merkelig at det bare var bråstopp. Satse på at fastlegen din har rett Anonymkode: 9152c...b86 Ja, det er mange ting som kan spille inn. Hos meg og var det bråstopp Anonymkode: 7f142...99c
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #8 Skrevet 22. juni 2019 Jeg tror jeg er på vei. Blir 40 snart, og ja, det er tidlig. Mensen har aldri vært regelmessig. Men de to siste gangene har jeg blødd mye mer enn før. Altså, masse blod. Trodde jeg skulle blø ihjel. Har slitt med feber, eller hetetokter i det siste. Sliter faktisk i dag med det. Anonymkode: 08305...00e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #9 Skrevet 22. juni 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror jeg er på vei. Blir 40 snart, og ja, det er tidlig. Mensen har aldri vært regelmessig. Men de to siste gangene har jeg blødd mye mer enn før. Altså, masse blod. Trodde jeg skulle blø ihjel. Har slitt med feber, eller hetetokter i det siste. Sliter faktisk i dag med det. Anonymkode: 08305...00e Det kan være annet også. En time hos gynekolog er på sin plass! Anonymkode: 2f3e7...968
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå