Anonym bruker Skrevet 21. juni 2019 #1 Skrevet 21. juni 2019 Sikkert greit for flere å vite også, siden man ikke trenger det til barn, at når de fyller 12 år krever Pasientreiser oppmøtebekreftelse fra sykehus. Det har jo vært sånn at Pasientreiser henter info om at de har vært på timen sin selv, også for oss voksne når vi skriver egne reiseregninger så henter de disse opplysningene selv. Men så er det en periode, når barna er mellom 12 og 16 år, at vi voksne har "begrenset innsyn" i barnets journaler. Når vi da skriver reiseregning for timer barnet har hatt på sykehus, må vi ha oppmøtebekreftelse skriftlig som vi sender inn sammen med regningen. Veldig tungvindt, aner ikke hvorfor det er sånn, og man ser det jo ikke før etter timen og man skal skrive reiseregning, og ikke har vært innom skranken og fått den bekreftelsen. Så har barnet ditt fylt 12 år og dere har vært på sykehus, få med en oppmøtebekreftelse, ellers får du ikke skrevet reiseregning (jeg måtte stå en evighet i telefonkø i dag, for å få den tilsendt i posten). Anonymkode: b5222...e70
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2019 #3 Skrevet 21. juni 2019 Takk. Har en som straks blir 12, og det der hadde jeg ingen anelse om! Anonymkode: 7bb15...1a7
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2019 #4 Skrevet 21. juni 2019 Hvis dere var der på undersøkelsen, hvor vanskelig er det da med å få den bekreftelsen? Anonymkode: 015f6...5a4
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2019 #5 Skrevet 21. juni 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis dere var der på undersøkelsen, hvor vanskelig er det da med å få den bekreftelsen? Anonymkode: 015f6...5a4 Det er ikke vanskelig i det hele tatt, bare å gå i skranken å få den etter timen. Problemet er at man ikke har trengt disse bekreftelsene før, så vi reiste bare hjem etter timen sånn som vi pleier. Men da reiseregningen skulle skrives (som jo må gjøres i ettertid) så måtte den være med... Derfor jeg skrev innlegget. Vi er ikke vant til å spørre etter slike bekreftelser, fordi Pasientreiser bare har hentet de selv, men nå må vi huske å få de med når vi er der. Anonymkode: b5222...e70
sotosmor Skrevet 21. juni 2019 #6 Skrevet 21. juni 2019 Oppmøtebekreftelse har jeg alltid hatt med ,når jeg har skrevet reiseregning. Så det er ikke akkurat noe nytt. Og vi har reist til andre sykehus i helseforetaket, siden hun var liten.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2019 #7 Skrevet 21. juni 2019 Akkurat nå, sotosmor skrev: Oppmøtebekreftelse har jeg alltid hatt med ,når jeg har skrevet reiseregning. Så det er ikke akkurat noe nytt. Og vi har reist til andre sykehus i helseforetaket, siden hun var liten. Man trengte det for flere år siden, men når de la om dette med reiseregning for noen år siden ble det slutt på det. Da begynte de med at man får en sum pr kilometer man reiser og du trengte ikke lenger sende med oppmøtebekreftelse for de sjekket det selv. Det ble veldig lett å søke via helsenorge og man trengte ikke lenger sende med bekreftelse på noen ting (bare om ledsager skulle ha dekket kollektivtransport, da måtte man sende med bile av billett). Jeg har reist mye med datteren min og skrevet mange reiseregninger i året. Siste årene har det vært veldig enkelt. Man søker digitalt og sender ikke med oppmøtebekreftelse fordi Pasientreiser selv sjekker at du har vært der du skriver du har vært. Man trenger heller ikke sende med oppmøtebekreftelse når man søker for seg selv. Men som sagt, nå er det sånn at perioden mellom 12 og 16 år må man sende med oppmøtebekreftelse for barna/ungdommene. Anonymkode: b5222...e70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå