Gå til innhold

Trenger en supergod balsamspray..?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en balsamspray som datteren min (6år) kan bruke(men også meg og storesøster i nød). Hun har type "flokehår" og det tover seg lett i løpet av en dag. Hun har langt lyst hår til korsryggen. Halvveis tjukt. Knøtt lite fall underst.. hun HATER og børste håret, og er hårsår.. prøver å få henne til å børste håret hver morgen og kveld. Noe som ikke alltid er like gøy. Også pga at det tar tid. Det er litt sånn at vis det begynner å floke seg, så kan vi skippe en dag eller to og børste det. kjempe teit og tar enda lenger tid. (Shame om me). 

Hun NEKTER og klippe seg kort.. får klippe 2-10cm når jeg først gjør det.. blir det for mye blir hun kjempe sint og lei seg. Øøørk. 

MEN, hvilken balsamspray anbefaler dere?

Vi har brukt et par forskjellige før som har funket godt, men ønsker å prøve en ny, gjerne en med litt frisk og god lukt.. 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144370840-trenger-en-supergod-balsamspray/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har dere prøvd flokebørste, sånn Tangle Teezer?

Anonymkode: 60c49...aaf

Ja, det bruker vi hele tiden. Først den for å løse opp flokene, så en ordentlig børste fra frisøren for å gre fint igjennom resten ettersom hun har så kjukt hår at tangle teezeren når bsre halvveis igjennom.. takk for svar!  

32 minutter siden, crj skrev:

Ja, det bruker vi hele tiden. Først den for å løse opp flokene, så en ordentlig børste fra frisøren for å gre fint igjennom resten ettersom hun har så kjukt hår at tangle teezeren når bsre halvveis igjennom.. takk for svar!  

Oi, såpass ja. Huff, stakkar jente

Anonymkode: 60c49...aaf

Min ene er også sånn. 

Her er dethsrdt mor hardt; håret oppsatt/flettet ellers klippes det kortere. Bruker balsam ved hver vask ogbamse-sprayen ved behov ellers. Men så lege håret flettede det stort sett ikke noe problem å gre det. 

Anonymkode: 2fe1d...626

20 timer siden, crj skrev:

Jeg skal kjøpe en balsamspray som datteren min (6år) kan bruke(men også meg og storesøster i nød). Hun har type "flokehår" og det tover seg lett i løpet av en dag. Hun har langt lyst hår til korsryggen. Halvveis tjukt. Knøtt lite fall underst.. hun HATER og børste håret, og er hårsår.. prøver å få henne til å børste håret hver morgen og kveld. Noe som ikke alltid er like gøy. Også pga at det tar tid. Det er litt sånn at vis det begynner å floke seg, så kan vi skippe en dag eller to og børste det. kjempe teit og tar enda lenger tid. (Shame om me). 

Hun NEKTER og klippe seg kort.. får klippe 2-10cm når jeg først gjør det.. blir det for mye blir hun kjempe sint og lei seg. Øøørk. 

MEN, hvilken balsamspray anbefaler dere?

Vi har brukt et par forskjellige før som har funket godt, men ønsker å prøve en ny, gjerne en med litt frisk og god lukt.. 

Bruk heller balsam og kur ved vask og olje (maroccon) feks. etter vask. Men du vet jo like godt som meg at problemet er slitt hår som trenger en god klipp. Det er derfor det floker seg. Ikke mye pent med slik langt ustelt hår altså!  

Anonymkode: 3a51f...16c

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Glemte å skrive at vi blander vann og balsam i ei sprayflaske, istedet for å kjøpe balsamspray, hvis vi trenger til å gre ut floker o.l

Anonymkode: cf607...6d0

Syns det fungerer mye bedre enn balsamspray..

Anonymkode: 0d26c...a21

Takk for mange gode tips og råd 😊 håret hennes er ikke slitt, vi kurer det av og til og bruker gjerne hår olje etter vask. Kort klipp er ikke et alternativ og hun blir klippet ca hver 3-5mnd..  Men tenkte mer på balsam spray for å gjør det lettere akkurat når vi skal greie det, for å gjøre det lettere der og da. Hun sover ofte med flette eller går med flette om dagen. Har selv akkurat samme håret, men jeg er ikke hårsår 😂 

Har nå kjøpt et par balsam sprayer, så får teste ut litt 😃 tenker at håret ikke skal bli seigt, se fett ut eller lukte alt for mye ved bruk. Så blir spennende å prøve! Men igjen, takk for alle tips og råd! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...