Gå til innhold

Skal kjøpe/bestille min første menskopp. Hvor begynner jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes de kun på nett? Hvor begynner jeg å lete? Det er jo et hav å velge i uansett hva man leter etter... 🤔

Anonymkode: 40c2b...5d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før jeg kjøpte min første så Google jeg og søkte på YouTube. Der har man flere som har testet de forskjellige merkene og taler for og imot og viser forskjellene på de. 

Typ "best i test", men på ekte mennesker 😉

Jeg er veldig fornøyd med menskopp, forresten. (var kjempe skeptisk i starten). Klippet ned "tuppen" litt, og knotet litt de første gangene jeg brukte den, men nå elsker jeg den. Selv om jeg blør endel (valgte str 2 ettersom jeg har født to barn) så kan jeg fint putte den inn på formiddagen og gå med den i 6t de første par dagene, og opptill 10t resten av uken. Skifter/tømmer oftest i dusjen morgen og kveld (føler det er "renest"), og har nå brukt det ca 6mnd og bruker ikke truseinnlegg i tillegg lenger (var litt redd for lekkasje i starten før jeg fikk dreisen på det). Så gled deg 😉

Anonymkode: 49198...1e4

Skrevet

Apotek1 har, gå dit så får du hjelp. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Før jeg kjøpte min første så Google jeg og søkte på YouTube. Der har man flere som har testet de forskjellige merkene og taler for og imot og viser forskjellene på de. 

Typ "best i test", men på ekte mennesker 😉

Jeg er veldig fornøyd med menskopp, forresten. (var kjempe skeptisk i starten). Klippet ned "tuppen" litt, og knotet litt de første gangene jeg brukte den, men nå elsker jeg den. Selv om jeg blør endel (valgte str 2 ettersom jeg har født to barn) så kan jeg fint putte den inn på formiddagen og gå med den i 6t de første par dagene, og opptill 10t resten av uken. Skifter/tømmer oftest i dusjen morgen og kveld (føler det er "renest"), og har nå brukt det ca 6mnd og bruker ikke truseinnlegg i tillegg lenger (var litt redd for lekkasje i starten før jeg fikk dreisen på det). Så gled deg 😉

Jeg bruker forresten organicup 🙂 Utfra anmeldelsene jeg så så falt den best i smak hos meg. Passe myk, og passe stor. 

PS, verdt å se på tips for innføring. Jeg "bretter" den ned i åpningen og fører inn med en hånd. 

Skrevet

Jeg bruker ladycup, mener jeg så de hadde på boots apotek også? Jeg har brukt i 12 år nå, er på min tredje. Helt topp! Gled deg og ikke gi opp om du knoter litt først.

Anonymkode: 0543f...926

Skrevet

Har bestilt min på e-buy. Kjempefornøyd! 

Anonymkode: 0fcae...445

Skrevet

Kjøp på apotek1, den er god :)

Menskopp er fantastisk. Og som en bonus sparer man både penger og miljø.

Anonymkode: 59fb1...2a9

Skrevet

Har prøvd flere sykluser nå men menskopp er ikke for meg. Så utrolig grisete, det blir blod overalt! Og så vanskelig å få ut igjen. Anbefaler ikke!!

Anonymkode: fcfaf...a25

Skrevet
22 minutes ago, Anonym bruker said:

Har prøvd flere sykluser nå men menskopp er ikke for meg. Så utrolig grisete, det blir blod overalt! Og så vanskelig å få ut igjen. Anbefaler ikke!!

Anonymkode: fcfaf...a25

Hvis den lekker så sitter den enten ikke riktig, eller så har du feil størrelse. 

Å få den ut uten gris er en øvelsessak. Gjør det i dusjen i starten 

Anonymkode: 59fb1...2a9

Skrevet

Jeg husker ikke hvordan jeg valgte min, men er nå svært fornøyd. Synes det var litt vanskelig å få det ordentlig til i starten, den gnagde og lakk. Men så klippet jeg av «tuppen» og fant teknikken for å sku koppen langt nok ned med musklene til at jeg fikk tak i den med fingrene og ble bedre på å sette den riktig inn. Litt øvelse, så ikke gi opp med en gang. Når du får det til er det fantastisk, det er ikke lenger et pes og et ork å ha mensen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...