Gå til innhold

Behandling med frejkaspute - Hvor lang behandling?

Anbefalte innlegg

Hei 

Jeg har en liten jente som ble født i seteleie, og ble lagt i frejkaspute dagen etter fødselen. Høyre hofte er umoden, og venstre har lett dysplasi. Vi er snart ferdig med 3 mnd, men jeg er redd det blir forlenget. De var positiv på 6 ukers kontrollen, men jeg tørr ikke å håpe for mye. Jeg er veldig lei puten, og gleder meg til å amme uten. Hun har en favorittside som ikke er lett avvende med puten på. Nattammingen tror jeg også blir bedre når jeg slipper å stå opp og sette meg i en stol. 

Fikk dere av puten til planlagt tid? Hvis ikke hvor lenge ble den forlenget? Hvilken grad hadde dere? 

Hvor lang tid tok det før beina ble ‘’normale’’ igjen? 

Er deres barn friskmeldt etter behandling? Hvor ofte kontroll? 

Fortsetter under...

Min sønn brukte pute i bare 10 uker, men skulle nok hatt den mye lengre. 

Nå er han 13 år, og har veldig unormal benstilling. Det er altfor omfattende å gjøre noe med nå, må brekke opp hoftene. Det er det ikke vært, så da får gutten bare gå som han går. Er jo litt redd for belastningsskader når han blir gammel..men det får de ta da.

Med andre ord, godt at hun får skikkelig behandling. Bedre å gjøre det skikkelig nå,for det blir så mye vanskeligere å gjøre noe med når hun blir eldre.

Anonymkode: b9b05...3d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...