Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #1 Skrevet 10. juni 2019 Jeg har aldri vert i syden før 😆 hva pakker jeg av klær? Kun lette sommerklær? Samme til ungene? 🤷🏻♀️ Har lest at flyet er kaldt? Anonymkode: f6bb8...726
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #2 Skrevet 10. juni 2019 Ja jeg synes ofte det er kaldt på flyet, så jeg har som regel på med en tykkere genser og gode sokker. Men jeg er veldig frysepinn da. Det er fort at det blir litt småkjølig på kveldene også der nede, så pakk gjerne noe litt varmere også (en lun genser/cardigan) sånn at dere ikke må gå inn fordi dere fryser. Anonymkode: 71949...df2
Gjest KenCreek Skrevet 10. juni 2019 #3 Skrevet 10. juni 2019 Ja, ett sett med bukse og genser/lett jakke til flyet eller i tilfelle det kan bli kjølig på kveldene. Jeg tar også alltid med te-lys/kubbelys for å ha det litt koselig på terrassen på kveldene. 😊
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #4 Skrevet 10. juni 2019 Jeg reiser i capribukser og en lett cardigan og gode sandaler. Har aldri hatt bruk for bukse/jakke der nede men vi reiser alltid om sommeren og da er temperaturen jevn over veldig høy. Husk: førstehjelpsutstyr. (Plaster, Paracet, burngel ol) solkrem, neglesaks, ladeledninger, allergitabletter, myggolje Anonymkode: 85817...630
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #5 Skrevet 10. juni 2019 Det kommer litt an på når og hvor du reiser. Vi reiser som regel i juli/august og da er det alltid varmt i Kroatia og Hellas. Hvis man reiser i mai/juni kan været variere nesten like mye som her hjemme og man kan få alt fra hetebølge til regn og kaldt. Selv når vi reiser i juli og august har jeg alltid med en tights,sokker og lett jakke eller genser pga det blir av og til uvær og vi har opplevd noen ganger at bura vind og regn kan komme brått og det har gått fra sol og 40 grader til regn og 17 grader på 1 time, da føles det kaldt. Men ellers trenger man bare lett sommertøy og badetøy. Anonymkode: 6b5b3...068
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #6 Skrevet 10. juni 2019 Alt for mye 🙊 Alle de fine kjolene og skjørtene jeg aldri får brukt hjemme, sammen med de fine veskene og skoene... Og tar med for få vanlige topper! Har fått skikkelig sansen for hatter de siste årene, så har med et par av dem. Cardigan, behagelig bukse og tykke sokker til flyet. Nakkepute er undervurdert, særlig på lange turer. Husk et par med gode sko. Anonymkode: 9eebf...d53
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #7 Skrevet 10. juni 2019 Vi bruker å reise i bukse og genser hele gjengen, tar ikke med noe annet enn sommerklær (aldri opplevd at vi trenger bukse/genser på kveldstid på sommeren i Spania, alltid kjempevarmt). Sommerklær og badetøy, undertøy, sandaler, armringer/badering, solbriller, badehåndklær, strandveske, toalettsaker og solkrem+aloe vera, paracet og febermåler, antibac, Imodium, pyrisept og plaster, underholdning til ungene på flyet, mobillader, lesestoff... Anonymkode: b96a4...c82
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #8 Skrevet 10. juni 2019 Som regel alt for mye 🙈 Anonymkode: 57a87...115
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. juni 2019 #9 Skrevet 10. juni 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Alt for mye 🙊 Alle de fine kjolene og skjørtene jeg aldri får brukt hjemme, sammen med de fine veskene og skoene... Og tar med for få vanlige topper! Har fått skikkelig sansen for hatter de siste årene, så har med et par av dem. Cardigan, behagelig bukse og tykke sokker til flyet. Nakkepute er undervurdert, særlig på lange turer. Husk et par med gode sko. Anonymkode: 9eebf...d53 Kjoler ja!!! Jeg og😊. Pakker alltid en kjole til hver kveld . Liker å pynte meg og vi spiser ute hver kveld. Pakker og kjoler og div klær til bruk på dagtid.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #10 Skrevet 10. juni 2019 Har alltid med en cardigan eller noe annet med lange armer, veldig godt å ha på flyet 🙂. Anonymkode: 3d4a2...f93
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #11 Skrevet 10. juni 2019 Pakker lite: vaskemiddel til håndvask og et par klesklyper. Så skyller jeg utav ting. Tar med 3 bikinier, 3 topper, 2 shorts og 3 kjoler. En stor strandbag, kjøleelement og liten kjølebag. Solbriller, solhatt og bok. husk bleier viss du har bleiebarn, ofte dyrt i sydenland. Anonymkode: 8b7d2...81d
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #12 Skrevet 10. juni 2019 Jeg har med joggesko, flipflops og sandaler Badeklær 2-3 kjoler/tunika og capri bukse en kjole/sarong til å hive over badedrakten. Shorts og en del topper. Truser og sokker (har alltid med for mye av det, men gidder ikke vaske klær på ferie) Solfaktor for hele ferien Shampo og stylingprodukter til håret. Ellers det jeg bruker av produkter. Anonymkode: bd617...8f6
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2019 #13 Skrevet 11. juni 2019 På 10.6.2019 den 19.34, Anonym bruker skrev: Pakker lite: vaskemiddel til håndvask og et par klesklyper. Så skyller jeg utav ting. Tar med 3 bikinier, 3 topper, 2 shorts og 3 kjoler. En stor strandbag, kjøleelement og liten kjølebag. Solbriller, solhatt og bok. husk bleier viss du har bleiebarn, ofte dyrt i sydenland. Anonymkode: 8b7d2...81d Hvordan orker du drive å vaske klær når du er på ferie? Og ting tørker jo treigt i fuktig luft. Kjedelig å gå i samme klærne hver dag også da synes jeg. Anonymkode: 4966a...945
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2019 #14 Skrevet 11. juni 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan orker du drive å vaske klær når du er på ferie? Og ting tørker jo treigt i fuktig luft. Kjedelig å gå i samme klærne hver dag også da synes jeg. Anonymkode: 4966a...945 Vi er stort sett på stranda og ved bassenget. Tar kjapt å skylle ut og henge opp. Ting tørker jo i sola. Alle tingene kan kombineres og dermed får man ulik antrekk. Anonymkode: 8b7d2...81d
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2019 #15 Skrevet 11. juni 2019 Hvis dere drar nå på sommeren da det er varmest trenger dere mest sommerklær. Sjekk værvarsel først. Er det meldt veldig varmt hele døgnet trenger dere lite «varme» klær. Men jeg har alltid med noen sett med lange ermer og bein. Bruker bukse/cardigan på flyet, ett sett hver vei (blir svett og ekkelt) og noen cardiganer/langermede skjorter og tynne bukser eller tights også hvis det kan bli kjølig på kvelden. Man fryser ofte fortere også eteren dag i sola. Toalettsaker pluss solkrem og aftersun, tamponger osv. Leppomade med faktor. Hårstrikker/bånd/spenner. Q- tips, pinsett og negleklipper. Medisinbag, plaster, pyrisept, bacimycin, strips, kortison til solbrent hud, spray til innsektbitt som klør, bedøvelseskrem, aktivt kull, øretermometer, paracet til voksne og barn, immodium til mage, zyrtec til allergi, plastertape (kan brukes til mangt), antibac og antibac servietter. Våtservietter og Kleenex. Lita saks. Bikinier, sarong, caps/solhatt, solbriller, singleter og t skjorte, shorts, skjørt og kjoler. Jeg blir lett brent så passer på å ha noe med korte ermer/ikke helt ermeløs. Alltid en t skjorte jeg kan bade i og jeg blir brent. Trenger mange flere sett klær enn man tror, pga svette, solkrem, sand og saltvann. Jeg liker rene freshe klær og gidder ikke vaske klær når jeg har ferie. En kjole per kveld til middag, cardigan. Sokker blir lite brukt. Men greit å ha noen ankelsokker i gode sko evt. Strandveske/sekk liten kjølebag og element kan være lurt. Badeleker, flytegreier osv. Man kan kjøpe dette billig der, men liker ikke helt bruk og kast tankegangen. Gode sko om dere skal gå litt, flip flip/sandaler til stranda. Pensandaler/sko til middag. Bok, blad, headsett til tlf. Penn og papir. Kortstokk? Litt leker og snacks til barna på flyet og iPad med headset. Husk skift i håndbagasjen for barna. Barna reiser med sånne cargobukser fra hm en kan brette opp til shorts med knapp når vi kommer dit. T skjorte og hettegenser til flyet. Anonymkode: 4966a...945
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2019 #16 Skrevet 11. juni 2019 Husk minst 90 vaskekluter 🤣 Anonymkode: 6018f...980
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2019 #17 Skrevet 11. juni 2019 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Husk minst 90 vaskekluter 🤣 Anonymkode: 6018f...980 Ikke klem honkle!! Anonymkode: 83722...9e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå