pastill Skrevet 9. juni 2019 #1 Skrevet 9. juni 2019 Hei Mannen og jeg vurderer å flytte på oss da vi og dattern vår bor på verdens minst barnevennlige sted. Ingen å leke med og ingen barn ute å leke med for dattern vår heller. Vi bor i Bærum nå, men det er dyrt å kjøpe noe større her så vi ser litt utover et sted mellom Asker og Røyken. Vi vil ha lekekamerater og godt miljø for barn. Tips mottas med takk:)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #3 Skrevet 9. juni 2019 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bødalen! Anonymkode: bacf8...49a Er det bra der?? Anonymkode: 9a36f...f71
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #4 Skrevet 9. juni 2019 Vi flyttet fra liten leilighet i Bærum til stort hus på Spikkestad i Røyken for ca ti år siden. Da var det meget stor forskjell på boligprisene, dvs veldig billig her. Nå har prisene økt endel, men ligger fortsatt langt under nivået i Asker/Bærum. Vi valgte Spikkestad pga togstasjon (jobber i Oslo sentrum), nærhet til både marka og sjøen, masse aktiviteter for barna og Drammen ca ti minutter unna. Vi trives veldig godt her. Jeg synes det er mange fine steder i Røyken. Ville sjekket ut både Spikkestad, Midtbygda og Bødalen. I tillegg har også Heggedal i Asker blitt et veldig bra sted. Anonymkode: f6d40...179
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #5 Skrevet 9. juni 2019 Ville aldri valgt Bødalen. Ingen togforbindelse verken der eller Slemmestad. Heller ingen videregående skole. Jeg er fra Midtbygda i røyken. Elsket å vokse opp der og resten av familien bor fortsatt der. Vi bor nå i Asker. Midtbygda/Røyken har tog direkte til Oslo, barneskole, ungdomsskole og videregående. Trenger ikke buss for å gå på noen skoler der. Helt fantastisk. Anonymkode: 1c8e4...f1e
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #7 Skrevet 9. juni 2019 Anbefaler ikke Bødalen, Slemmestad eller Midtbygda. Men Røyken og Spikkestad er bra. Nærsnes og Åros er små bygder med lite forbindelse om man reiser med tog/buss, men fine steder for barn. Hallenskog er også kjempefint, men et sted med få barn. Mange fine steder i Asker også, men et helt annet prisnivå enn i Røyken. Vollen, Hvalstad og Homlen er veldig fine steder. Anonymkode: cd5af...115
Juliea Ruler Skrevet 9. juni 2019 #8 Skrevet 9. juni 2019 Hold deg nær Asker sentrum så du kan ta ekspresstoget vi bor på Bondi, det e ri Risenga sonen. Gode skoler, flust av barnefamilier. vi går til sentrum på 10 min og har svømmehall og idrettspark i umiddelbar nærhet. litt dyrt her, men det er verdt det
pastill Skrevet 10. juni 2019 Forfatter #9 Skrevet 10. juni 2019 Takk for fine svar. Har vært i Spikkestad, men syns det er litt langt. Har vært i Bødalen en gang tror jeg, men aldri tenkt over det med tog osv. Midtbygda har jeg aldri hørt om, så det skal jeg sjekke ut. Bondi har jeg sett på, men fant bare leiligheter som kommer? Kunstnerlia eller noe..?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #10 Skrevet 10. juni 2019 Du kan flytte til mitt naboblag, trenger noen nye hyggelige folk i gata her.😉 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=148318799 Anonymkode: 59a9f...e1c
pastill Skrevet 10. juni 2019 Forfatter #11 Skrevet 10. juni 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kan flytte til mitt naboblag, trenger noen nye hyggelige folk i gata her.😉 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=148318799 Anonymkode: 59a9f...e1c Wow, det var strøkent. Så Drengsrud bør også sjekkes ut da😊
pastill Skrevet 10. juni 2019 Forfatter #12 Skrevet 10. juni 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kan flytte til mitt naboblag, trenger noen nye hyggelige folk i gata her.😉 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=148318799 Anonymkode: 59a9f...e1c Wow, det var strøkent. Så Drengsrud bør også sjekkes ut da😊 Nærsnes og Åros er ikke det veldig langt? Ut mot Sætre?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #13 Skrevet 10. juni 2019 13 minutter siden, pastill skrev: Wow, det var strøkent. Så Drengsrud bør også sjekkes ut da😊 Nærsnes og Åros er ikke det veldig langt? Ut mot Sætre? Det er veldig langt. Men det er billig å kjøpe noe der da. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=146431504 Anonymkode: cd5af...115
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #14 Skrevet 10. juni 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Anbefaler ikke Bødalen, Slemmestad eller Midtbygda. Men Røyken og Spikkestad er bra. Nærsnes og Åros er små bygder med lite forbindelse om man reiser med tog/buss, men fine steder for barn. Hallenskog er også kjempefint, men et sted med få barn. Mange fine steder i Asker også, men et helt annet prisnivå enn i Røyken. Vollen, Hvalstad og Homlen er veldig fine steder. Anonymkode: cd5af...115 Hva er galt med Slemmestad egentlig? Hi, tenk etter hvilke behov dere har, og hva dere ønsker. Trenger dere tog på daglig basis - ok, da er Spikkestad og Røyken helt okei. Litt kjedelig, da, midt på jordet og ingenting rundt. Hvis dere ønsker nærhet til marka og fjorden, er Bødalen og Slemmestad best. Det går ekspressbuss fra Slemmestad til Oslo hvert tiende minutt i rushen. Og båt til Oslo. Det bygges nytt kjøpesenter, og hvis du googler slemmestad2020, ser du planene for sentrum. Nærsnes er også en idyll verdt å sjekke, men der er det dyrt igjen. Anonymkode: bacf8...49a
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #15 Skrevet 10. juni 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er galt med Slemmestad egentlig? Hi, tenk etter hvilke behov dere har, og hva dere ønsker. Trenger dere tog på daglig basis - ok, da er Spikkestad og Røyken helt okei. Litt kjedelig, da, midt på jordet og ingenting rundt. Hvis dere ønsker nærhet til marka og fjorden, er Bødalen og Slemmestad best. Det går ekspressbuss fra Slemmestad til Oslo hvert tiende minutt i rushen. Og båt til Oslo. Det bygges nytt kjøpesenter, og hvis du googler slemmestad2020, ser du planene for sentrum. Nærsnes er også en idyll verdt å sjekke, men der er det dyrt igjen. Anonymkode: bacf8...49a Slemmestad har et veldig dårlig miljø. Det er et sted som er beryktet for fulle ungdomsskoleelever, barn som mobbes av foreldre og andre barn, narkotika osv lokalt. De færreste foreldre jeg kjenner sender ungdommer til Slemmestad Anonymkode: cd5af...115
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #16 Skrevet 10. juni 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Slemmestad har et veldig dårlig miljø. Det er et sted som er beryktet for fulle ungdomsskoleelever, barn som mobbes av foreldre og andre barn, narkotika osv lokalt. De færreste foreldre jeg kjenner sender ungdommer til Slemmestad Anonymkode: cd5af...115 Haha??! What? Akkurat de samme ryktene går om Spikkestad! 🤣 Anonymkode: bacf8...49a
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #17 Skrevet 10. juni 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha??! What? Akkurat de samme ryktene går om Spikkestad! 🤣 Anonymkode: bacf8...49a Spikkestad kjenner jeg ikke så godt til annet enn at jeg har ei venninne som bor der med 3 barn. De hadde veldig problemer på barneskolen, men de er fornøyd med ungdomsskolen. Men det et kun en familie av alle som bor der. Men dette om Slemmestad er ikke rykter. Jeg har jobbet med ungdommer i røyken kommune og det er definitivt Slemmestad som har de «verste» miljøene Anonymkode: cd5af...115
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #18 Skrevet 10. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Spikkestad kjenner jeg ikke så godt til annet enn at jeg har ei venninne som bor der med 3 barn. De hadde veldig problemer på barneskolen, men de er fornøyd med ungdomsskolen. Men det et kun en familie av alle som bor der. Men dette om Slemmestad er ikke rykter. Jeg har jobbet med ungdommer i røyken kommune og det er definitivt Slemmestad som har de «verste» miljøene Anonymkode: cd5af...115 Merkelig. Jeg er fra Slemmestad og har bodd der nesten hele livet. Da jeg var liten/ung, var det lite kriminalitet blant ungdom, og jeg merker heller ingenting til det nå. Eldste barnet mitt er forøvrig 14 år, og han har heller ikke merket noe til dette. Jeg jobbet på Rortunet noen år, og joda, det var en og annen ungdom som stjal, men sånn er det overalt. Det var de eldste som var verst, faktisk. HI, det er helt trygt å flytte til Slemmestad, hvis du fortsatt skulle vurdere det. 😅 Anonymkode: bacf8...49a
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #19 Skrevet 10. juni 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Merkelig. Jeg er fra Slemmestad og har bodd der nesten hele livet. Da jeg var liten/ung, var det lite kriminalitet blant ungdom, og jeg merker heller ingenting til det nå. Eldste barnet mitt er forøvrig 14 år, og han har heller ikke merket noe til dette. Jeg jobbet på Rortunet noen år, og joda, det var en og annen ungdom som stjal, men sånn er det overalt. Det var de eldste som var verst, faktisk. HI, det er helt trygt å flytte til Slemmestad, hvis du fortsatt skulle vurdere det. 😅 Anonymkode: bacf8...49a Jeg sier ikke at det er utrygt, men at stedet er det som er kjent som det med dårligst miljø i røyken kommune. De fleste steder her er rimelig trygge. Jobbet selv på go’biten på 90-tallet og vi tok en del ungdom i å stjele der, men det var ikke stjeling jeg tenkte på, men alle festene som er hver helg og at ungdommer sitter bak rortunet og drikker og at voksne skaffer de alkohol. Har møtt mange fulle 14-åringer der på kveldstid en fredag eller lørdag kveld. Bra at du og din ungdom ikke har havnet i det miljøet, men det utelukker ikke at andre havner der. At du ler av det og mener det er verdens beste plass er jo nettopp fordi du har bodd der hele livet og elsker stedet. Det samme gjelder jo de som bor i Oslo og lener at det er verdens fineste by og at ungdommene der ikke banker opp hverandre samme hvor mye det står om det i avisene. De elsker byen sin og andre synes det er en drittby. HI flytter selvsagt dit hun vil, men det må være lov å si at innad i kommunen er Slemmestad regnet som verstingen. Anonymkode: cd5af...115
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #20 Skrevet 10. juni 2019 9 timer siden, pastill skrev: Wow, det var strøkent. Så Drengsrud bør også sjekkes ut da😊 Husk at drengsrud blir e byggeplass i noen år hvis idrettsbanen vedtas flyttet. Anonymkode: 3b436...fda
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #21 Skrevet 10. juni 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Husk at drengsrud blir e byggeplass i noen år hvis idrettsbanen vedtas flyttet. Anonymkode: 3b436...fda Drengsrud er stort, ikke alle vil merke det eller?🤔 Anonymkode: 59a9f...e1c
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #22 Skrevet 10. juni 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg sier ikke at det er utrygt, men at stedet er det som er kjent som det med dårligst miljø i røyken kommune. De fleste steder her er rimelig trygge. Jobbet selv på go’biten på 90-tallet og vi tok en del ungdom i å stjele der, men det var ikke stjeling jeg tenkte på, men alle festene som er hver helg og at ungdommer sitter bak rortunet og drikker og at voksne skaffer de alkohol. Har møtt mange fulle 14-åringer der på kveldstid en fredag eller lørdag kveld. Bra at du og din ungdom ikke har havnet i det miljøet, men det utelukker ikke at andre havner der. At du ler av det og mener det er verdens beste plass er jo nettopp fordi du har bodd der hele livet og elsker stedet. Det samme gjelder jo de som bor i Oslo og lener at det er verdens fineste by og at ungdommene der ikke banker opp hverandre samme hvor mye det står om det i avisene. De elsker byen sin og andre synes det er en drittby. HI flytter selvsagt dit hun vil, men det må være lov å si at innad i kommunen er Slemmestad regnet som verstingen. Anonymkode: cd5af...115 Jeg hører du sier det, men jeg er uenig. Spikkestad er/var verre. Hyggen kan også nevnes, forresten. En liten perle ved Drammensfjorden. Anonymkode: bacf8...49a
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #23 Skrevet 10. juni 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hører du sier det, men jeg er uenig. Spikkestad er/var verre. Hyggen kan også nevnes, forresten. En liten perle ved Drammensfjorden. Anonymkode: bacf8...49a Hang en del på Spikkestad i min ungdom, merket ikke noe til det da. Ikke vennene mine det heller. Vil det si at det ikke stemmer? Hyggen er veldig fint, men det er langt unna alt som Nærsnes og Åros. Men det er vel den fineste plassen her i området. Anonymkode: cd5af...115
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2019 #24 Skrevet 10. juni 2019 Jeg bor på Spikkestad, og har aldri hørt at det skal være spesielt mye trøbbel her eller i Slemmestad. Nå har jeg små barn i første og fjerde klasse, men har heller aldri hørt det fra venner med eldre barn. Jeg tipper man er ganske safe uansett hvor man havner i Nye Asker 😊 Anonymkode: f6d40...179
pastill Skrevet 10. juni 2019 Forfatter #25 Skrevet 10. juni 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva er galt med Slemmestad egentlig? Hi, tenk etter hvilke behov dere har, og hva dere ønsker. Trenger dere tog på daglig basis - ok, da er Spikkestad og Røyken helt okei. Litt kjedelig, da, midt på jordet og ingenting rundt. Hvis dere ønsker nærhet til marka og fjorden, er Bødalen og Slemmestad best. Det går ekspressbuss fra Slemmestad til Oslo hvert tiende minutt i rushen. Og båt til Oslo. Det bygges nytt kjøpesenter, og hvis du googler slemmestad2020, ser du planene for sentrum. Nærsnes er også en idyll verdt å sjekke, men der er det dyrt igjen. Anonymkode: bacf8...49a Fjord er absolutt høyt på listen! Derfor vi tenker den veien og ikke Lier osv. Så kort til hav og skog er fint, men den båten til Oslo går den hele året eller er det bare sommer? Går den i helgen også? Hvis jeg flytter til Røyken, er det Bødalen(?) så er nærmeste sentrum slemmestad? Jeg liker å ha tilgang på at det skjer litt, typ cafe, bibliotek osv. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå