Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min sønn heter Isaac. Selvsagt aldri noen som har prøvd å kalle ham Isåk. 

Isaac er den hebraiske varianten av Isak. 

Altså... Isak er et hebraisk navn. Som betyr "han skal le". Alle skrivemåten er alternative oversettelser fra hebraisk. 

Anonymkode: ea159...229

Anonymkode: 95fe0...2b3

Gjest Antarctica

Isaac er vel den engelske stavemåten av det navnet som vi på norsk staver Isak. Det fungerer sånn sett okay på begge måter. 

Har mer problemer med dem som har valgt den engelske stavemåten på f eks Jonas eller Elias, da blir det Jonah og Eliah. Og det er litt kjønnsforvirrende på norsk.

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Min sønn heter Isaac. Selvsagt aldri noen som har prøvd å kalle ham Isåk. 

Isaac er den hebraiske varianten av Isak. 

Anonymkode: ea159...229

Isaac er den engelske varianten. Ikke den hebraiske. 

Anonymkode: 1dada...50f

Annonse

For å si det sånn. Mor til dette barnet er 100% norsk. Det samme er far. Derfor finner jeg det merkelig at man setter to aa etter hverandre bare for det skal se mer spesielt ut. Haakon, Aage, Haavard. Norske navn som blir å. Isaac....well. 

Anonymkode: 7533c...da1

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For å si det sånn. Mor til dette barnet er 100% norsk. Det samme er far. Derfor finner jeg det merkelig at man setter to aa etter hverandre bare for det skal se mer spesielt ut. Haakon, Aage, Haavard. Norske navn som blir å. Isaac....well. 

Det er faktisk 422 menn som heter Isaac i Norge, så det helt uvanlig er det jo ikke.

Anonymkode: d44d5...db0

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke uvanlig det. Isaac er den engelske skrivemåten, og absolutt ingen tenker at Isaac blir Isåk. Det er jo et gammelt bibelsk navn, med flere skrivevarianter. 

Jeg vet faktisk om 2 gutter som heter Isaac. Helnorske. 

Anonymkode: 1dada...50f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...