Gå til innhold

Ny sekk i tredjeklasse?

Anbefalte innlegg

Skrevet
44 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

Jeg har Bergans sekker til mine, de er mer romslig enn beckmann, bekmannsekken holdt knapt i 1.klasse, liten plass men stor sekk. 

Bergansen til eldste har hun hatt i 4 år nå denne typen bare 24l

https://www.bergans.com/no/katalog/utstyr/ryggsekker/ryggsekk-barn/2go-32-l minste fikk sin til 2kl og den er like fin viser ikke  at den er brukt. 

Eldste skal få ny i år hun skal i 7.trinn den blir på 32 l. 

Er ikle 24l for liten? Min 2.klassing har 24l nå. Hun får knapt nok plass i den. Tenker kjøpe 2go 32l nå i 3.klasse.

Anonymkode: f6ea3...5db

Skrevet
47 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

Jeg har Bergans sekker til mine, de er mer romslig enn beckmann, bekmannsekken holdt knapt i 1.klasse, liten plass men stor sekk. 

Bergansen til eldste har hun hatt i 4 år nå denne typen bare 24l

https://www.bergans.com/no/katalog/utstyr/ryggsekker/ryggsekk-barn/2go-32-l minste fikk sin til 2kl og den er like fin viser ikke  at den er brukt. 

Eldste skal få ny i år hun skal i 7.trinn den blir på 32 l. 

Hvordan er de berganssekkene med tanke på lekkasje gjennom glidelåsene når det regner?

Holder den sånn noenlunde tett hvis man (rent hypotetisk, haha) har et barn som ikke helt ser sammenhengen mellom regnvær og regntrekk?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Om du har en 1.klassing som bruker 30-32 liter har du en veldig lang og kraftig førsteklassing altså. Så små barn vil drukne i en så stor sekk. 

15-åringen min har 30 liter. 

Anonymkode: 27b61...c64

Bhg sekkene ungene har hatt er 12 l, 1 klasse sekken 22 l.

Anonymkode: 6821f...d57

Skrevet

Merket på sekken har også en del å si for hvor romslig den føles. 

Datteren min som går ut av 4.klasse nå har en Troll sekk på 28 liter, mer enn stor nok plass i den til det hun trenger. Hun kommer til å bruke den en stund til. Hun fikk den til jul i 3.klasse.

https://www.ark.no/boker/unknown-Sekk-Troll-28-liter-bla-hvit-dots-7059328886189?gclid=CMf90ZTF3uICFQXGGAod0OYDFA&gclsrc=aw.ds

Anonymkode: 27b61...c64

Skrevet
4 timer siden, Mostly Harmless skrev:

Hvordan er de berganssekkene med tanke på lekkasje gjennom glidelåsene når det regner?

Holder den sånn noenlunde tett hvis man (rent hypotetisk, haha) har et barn som ikke helt ser sammenhengen mellom regnvær og regntrekk?

De vi har har holdt ute mildt regn men ikke bøtte ned regn. Men de har ikke blitt søkk våt inni så bøkene har ikke blitt ødelagt. 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er ikle 24l for liten? Min 2.klassing har 24l nå. Hun får knapt nok plass i den. Tenker kjøpe 2go 32l nå i 3.klasse.

Mine har 24l og det har med det og gjøre at de ikke er så store, anbefalt brukerhøyde for sekken er opp til 150cm. 

Den har funket her men vet jo ikke hvor mye din har med på skolen, her er det max 2 bøker, iPad mar og vann. 

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

24l er jo barnehagesekk?

12 l er barnehagesekk. 

Anonymkode: f0f8b...f43

Skrevet
23 hours ago, Anonym bruker said:

Wow! Går man virkelig rundt og planlegger slikt? 

Kjøper ny sekk når det er på tide, enten den er ødelagt eller for barnslig... å planlegge når man skal kjøpe sekk 10 år frem i tid virker VELDIG merkelig på meg.... men mulig det er noe jeg har missa her da...! 

Anonymkode: 2299c...604

Det får du bare synes. er abefalt og bytte sekk anhvert år

Anonymkode: 61693...51c

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Aldri hørt om... opplys meg gjerne, forstår ikke hvorfor man må bytte sekk hvert andre år dersom sekken passer og ikke er utslitt?

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Aldri hørt om... opplys meg gjerne, forstår ikke hvorfor man må bytte sekk hvert andre år dersom sekken passer og ikke er utslitt?

Jeg har heller ikke hørt om dette. Det høres utrolig lite miljøvennlig ut, i alle fall.

Anonymkode: 4979a...35e

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har heller ikke hørt om dette. Det høres utrolig lite miljøvennlig ut, i alle fall.

Anonymkode: 4979a...35e

Dette er jo vår kjære BW som har en mening om det meste, men ikke en grunn for noe. 

Det er selvsagt ikke anbefalt å bytte skolesekk annethvert år. Hvem skulle anbefalt noe slik? Forhandlerene?

Anonymkode: 1007e...19f

Skrevet

Eldste fekk ny midt i fjerde året, han likte så godt den minste, men den blei rett og slett for liten.  Yngste får ny sekk til 4. klasse.  Tenkjer dei sikkert får ny sekk til ungdomsskulen.

Skrevet

Her ble det ny sekk da han begynte i 5 klasse, for da var det overgang fra småtrinnet til mellomtrinnet. Gikk fint å ha supermariosekken hele småskolen. Til 5 fikk han en ensfarget litt større. Har brukt den i to år nå og viser ingen tegn til slitasje. Håper dermed den holder mange år. 

Anonymkode: decb3...fbc

Skrevet
18 timer siden, Mamma_til_2 skrev:

Mine har 24l og det har med det og gjøre at de ikke er så store, anbefalt brukerhøyde for sekken er opp til 150cm. 

Den har funket her men vet jo ikke hvor mye din har med på skolen, her er det max 2 bøker, iPad mar og vann. 

Det er det datteren min har med og. Men, da er den stappfull. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...