Gå til innhold

Ny sekk i tredjeklasse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å bytte ut skolesekken i tredjeklasse? Eller brukes sekken til den er helt utslitt? De får vel mer og mer bøker?

Anonymkode: 6821f...d57

Skrevet

Det er vanlig å bytte en gang mellom 3. og 5. klasse. De bruker sekken til de har vokst fra den, det er nesten umulig å slite den ut.

Anonymkode: 27b61...c64

Skrevet

Ja, han hadde samme sekk i 1 og 2. Så fikk han ny i 3 klasse. 

Det ene er at den ofte er slitt, det andre er at de er eldre og de rosa ponniene som var så gøy i første klasse er ikke like kul i 3 klasse. 

Anonymkode: 76803...42a

Skrevet

Min får ny nå når hun begynner i 4. Klasse. Jeg syntes sekken holdt greit i 3., men nå får hun ny

Anonymkode: 622a9...2e5

Skrevet

Jeg har byttet ut sekkene så de har fått de til jul i 4. klasse. Har passet på at de ikke får kjøpe sekk med hellokitty eller slikt da. 

Anonymkode: cfe88...c75

Skrevet

Her får alle trygg-trafikk-sekk i 1. klasse, så alle starter i 2. klasse med ny sekk.

Den holder ca 3 år før de er vokst fra den. Mine har fått ny til 5. klasse, og så får de ny til ungdomsskolen. Her virker det som om det er et ganske vanlig mønster.

Anonymkode: ba351...324

Skrevet

Vi kjøpte nye til fjerdeklasse, 

Anonymkode: b5af7...0f5

Skrevet

Min eldste fikk ny, større sekk da han begynte i andre. Usikker på hvilken størrelse skolestarteren skal få (134 cm).

Anonymkode: 83285...ce6

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her får alle trygg-trafikk-sekk i 1. klasse, så alle starter i 2. klasse med ny sekk.

Den holder ca 3 år før de er vokst fra den. Mine har fått ny til 5. klasse, og så får de ny til ungdomsskolen. Her virker det som om det er et ganske vanlig mønster.

Anonymkode: ba351...324

Sånn er det her også.

Skrevet

Får ny i 4. klasse,

Anonymkode: 63876...68e

Skrevet

Trygg Trafikk sekk i 1.trinn

Ny sekk i 2.trinn

Ny sekk i 5.trinn

Ny sekk i 8.trinn

😃

Anonymkode: 9fe58...cd1

Skrevet

her blir det

trygg trafikk sekk 1 trinn

ny sekk 2 klasse

ny sekk 4 klasse

ny sekk 6 klasse

ny sekk 8 klasse

ny sekk videreskole

Anonymkode: 61693...51c

Skrevet

Datteren min fikk sekk i 1. klasse. Så ny i 2. klasse. Og får ny nå i 3. klasse.

Anonymkode: f6ea3...5db

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Datteren min fikk sekk i 1. klasse. Så ny i 2. klasse. Og får ny nå i 3. klasse.

Hvorfor?

Anonymkode: 8880f...115

Skrevet

Sekken som var ny i 1 er like hel og fin enda, straks ferdig i 2, så her får han bruke den iallefall ut 3 klasse også. Skal jeg kjøpe ny må det være fordi den er for slitt eller for liten.

Skrevet
På 8.6.2019 den 12.50, Anonym bruker skrev:

her blir det

trygg trafikk sekk 1 trinn

ny sekk 2 klasse

ny sekk 4 klasse

ny sekk 6 klasse

ny sekk 8 klasse

ny sekk videreskole

Anonymkode: 61693...51c

Wow! Går man virkelig rundt og planlegger slikt? 

Kjøper ny sekk når det er på tide, enten den er ødelagt eller for barnslig... å planlegge når man skal kjøpe sekk 10 år frem i tid virker VELDIG merkelig på meg.... men mulig det er noe jeg har missa her da...! 

Anonymkode: 2299c...604

Skrevet
På 8.6.2019 den 14.52, Anonym bruker skrev:

Hvorfor?

Anonymkode: 8880f...115

Fordi det er så dårlig plass i sekken hun har. Den er 32 liter

Skrevet
8 timer siden, Lille- MO skrev:

Sekken som var ny i 1 er like hel og fin enda, straks ferdig i 2, så her får han bruke den iallefall ut 3 klasse også. Skal jeg kjøpe ny må det være fordi den er for slitt eller for liten.

Er det en 32 l sekk?

Skrevet

Min sønn har hatt samme sekk fra 1-3. Den er like fin. Men han skal få ny til høsten når han begynner i 4. Trenger mer plass. 

Anonymkode: f57a0...fa6

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det en 32 l sekk?

30 og 32 liter brukes gjerne fra mellomtrinnet og opp. 

1.klassesekkene er 24 liter. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

30 og 32 liter brukes gjerne fra mellomtrinnet og opp. 

1.klassesekkene er 24 liter. 

24l er jo barnehagesekk?

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det en 32 l sekk?

Vet ikke. Den rommer mye og passer hans str. Er muligens 22l da jeg ser de fleste 1 klasse sekkene har det. Beckmann.

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

24l er jo barnehagesekk?

Nei. Om du har en 1.klassing som bruker 30-32 liter har du en veldig lang og kraftig førsteklassing altså. Så små barn vil drukne i en så stor sekk. 

15-åringen min har 30 liter. 

Skrevet (endret)

Jeg har Bergans sekker til mine, de er mer romslig enn beckmann, bekmannsekken holdt knapt i 1.klasse, liten plass men stor sekk. 

Bergansen til eldste har hun hatt i 4 år nå denne typen bare 24l

https://www.bergans.com/no/katalog/utstyr/ryggsekker/ryggsekk-barn/2go-32-l minste fikk sin til 2kl og den er like fin viser ikke  at den er brukt. 

Eldste skal få ny i år hun skal i 7.trinn den blir på 32 l. 

Endret av Mamma_til_2
Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Om du har en 1.klassing som bruker 30-32 liter har du en veldig lang og kraftig førsteklassing altså. Så små barn vil drukne i en så stor sekk. 

15-åringen min har 30 liter. 

Jeg skrev feil. Hun har hatt 24l i 1. og 2. klasse. Skal kjøpe Bergans 2GO 32l nå i 3. klasse. 24l er for liten nå til bøker, ipad og mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...