Gå til innhold

Noen som har peiling på hvordan man spiser blåskjell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger å vite hva slags bestikk man dekker på til blåskjell..

Anonymkode: d4fe3...e45

Skrevet

Jeg dekker på med kniv, gaffel og skje med stor tilgang til servietter og "ruskefat". Man bruker fort mye hender, så egentlig kunne man hatt en skål med lunket vann med sitron i (som jeg alltid har ved siden av hver og en tellerken når jeg serverer reker, så man får skylt fingrene), men har aldri gjort det til blåskjell. Litt mindre grisete enn reker.

Anonymkode: b7660...18b

Skrevet

Takk for svar. Men har du spist det på restaurant? Lurer på hvordan de dekker opp der..

Skrevet

På fin restaurant dekker de på slike gafler med to "tær".

MAC46_MUSSELS01_660x277.jpg

På restauranter som ikke er fine dekker de på med vanlige gafler (som er feil til blåskjell).

Anonymkode: e9901...3ff

Skrevet

Og hvis du lurer: du spiser blåskjell akkurat som alt annet, med munnen.

Skrevet

Tusen takk! Du kan ikke forklare hvordan bestikket legges opp? Er en prøve skjønner du ☺

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tusen takk! Du kan ikke forklare hvordan bestikket legges opp? Er en prøve skjønner du ☺

Da burde du ikke stole på noen her inne

Anonymkode: 5d3a6...e90

Skrevet

Hehe, jeg skjønner jo det da liksom.. men trenger å vite hvordan man legger det opp på restaurant vis..

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har du ikke gjort jobben din og fulgt med i timen på utdanningen din så får du være ærlig på det og ta den støyten, så lærer du deg av de konsekvensene og følger med i timen her etter.

Skrevet

Hmm, spiser man bare blåskjell sånn? 

Det var nytt for meg. Har fått det i fiskesupper altså, men da ligger det jo bare noen på toppen ;)

Anonymkode: 1b673...10e

Skrevet

Herregud, til frekkheter da?? Kanskje bare svare hvis man har noe å komme med?

Skrevet

Herregud, til frekkheter da?? Kanskje bare svare hvis man har noe å komme med?

Det er ikke meningen å være frekk. Men ja, jeg angrer på at jeg ga deg noe som helst hint nå. Når du ikke følger med på utdanningen din og tror du bare kan gå inn på et forum og få alle svarene på prøven så er det du som er frekk, ingen andre. Det er ikke sånn utdanning fungerer. Den fungerer ved at du følger med i timen, lytter, tar notater og lærer. Hadde du gjort det hadde du ikke sittet i denne situasjonen nå. Når jeg sier at du burde være ærlig på det, ta konsekvensene av at du ikke har fulgt med i timen og lære av det i alle fall, så er det for din egen skyld. For at du skal få noe ut av utdanningen din og lære. Det er jo derfor du går på denne utdanningen, ikke sant? For å lære? Ikke for å bare spørre ting på forum etterpå så du slipper å følge med i det hele tatt og siden være like uvitende som du var før du tok utdanningen din.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, jeg skjønner jo det da liksom.. men trenger å vite hvordan man legger det opp på restaurant vis..

Poenget mitt er at da er ikke dette rette plassen. For her inne er det alltid noen som vet, noen som tror de vet, noen som later som de vet, noen som tipper at de vet osv.  Problemet er at du ikke vet hvem som vet

Skrevet

Poenget mitt er at da er ikke dette rette plassen. For her inne er det alltid noen som vet, noen som tror de vet, noen som later som de vet, noen som tipper at de vet osv.  Problemet er at du ikke vet hvem som vet

Jeg glemte de som lyver for morro skyld

Skrevet

Sant nok det..

Skrevet

Altså, anonym 3ff.. har aldri falt deg inn at man kanskje ikke har lært akkurat dette?? Og at nå har noen bestemt at det er blåskjell som skal serveres. Jeg har aldri fått det servert før og spurte derfor her inne fordi noen har sikkert fått det servert på restaurant. Er jeg frekk som spør om det liksom.. herlighet.

Skrevet

Svaret på dette googlet jeg meg til på 2 min. Prøv det du også!

Anonymkode: c4210...2e9

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Altså, anonym 3ff.. har aldri falt deg inn at man kanskje ikke har lært akkurat dette?? Og at nå har noen bestemt at det er blåskjell som skal serveres. Jeg har aldri fått det servert før og spurte derfor her inne fordi noen har sikkert fått det servert på restaurant. Er jeg frekk som spør om det liksom.. herlighet.

Hadde du fulgt med i timen hadde du lært deg dette. Verre er det ikke.

Skrevet

Har prøvd å google det..ble ikke noe klokere. Ble for mye for deg å skrive det her? Men nevermind, jeg fant det ut på annet vis. Takk for all hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...